• Forumvärd

Hur ofta städar du?

Handen på hjärtat- hur ofta städar du?
    Dammsuger, torkar golv, tar toaletter och plockar undan?
    Har du något smart städtips så dela gärna med dig i tråden

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta städar du?
  • Anonym (Heaven)
    eld85 skrev 2015-04-10 08:37:46 följande:

Ja frågan var ju "hur ofta städar du".

Med tanke på hur tok mycket alla städar (om man nu förutsätter att de är helt ärliga här) lär det knappast finnas mycket kvar att göra för övriga familjemedlemmar..
  • Anonym (Pedant)

Jag städar varje dag, dammsuger & skurar golven varje dag. Dammar en gång i veckan och städar badrummet likaså. 
    Det behövs när jag har en stor vovve. 

• Anonym (Ofta)

Dammsuger varje dag. Har hund. Plockar varje dag. Skurar ungefär varannan dag. Vill ha städat och fint jämt. Inte alltid så lätt när man har hund.

• Anton Chigurh
    sextiotalist skrev 2015-04-10 09:02:43 följande:
    Men då städar du ju Glad eller hur?
    Jodå, visst städar jag, 60-Talaren, lite väl ofta, egentligen, men visst, städar gör jag jag, gav jag något annat intryck var det inte min mening. Renlighet ÄR en dygd.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anonym (Heaven) skrev 2015-04-10 09:18:28 följande:
    Hahahahaha!
    Skål..............jumpmove
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • blek

Dammsugning utförs varje eller varannan dag, beroende på årstid. Golv fläckas av vid behov och våttorkas alltfrån en gång per månad till en gång per vecka, olika i olika utrymmen. Damma gör jag lite olika med, beroende på ¨årstid, till exempel oftare under vår och sommar.

• Anonym (.)

kör storstädning med hela köret (inkl tvättning osv) 1 gång i veckan, och plockar undan varje dag och torkar av bord lika ofta, samt enbart dammsuger hela lägenheten 1 gång extra i veckan.

men sen så bor jag själv och det blir inte så jättestökigt om man kan hålla koll på vad som plockas fram och inte :P

• eld85
    Anonym (Heaven) skrev 2015-04-10 09:20:44 följande:
    Med tanke på hur tok mycket alla städar (om man nu förutsätter att de är helt ärliga här) lär det knappast finnas mycket kvar att göra för övriga familjemedlemmar..
    Sant! Här behövs det dammsugas egentligen varje dag. Barn med kompisar som springer ut och in, när barnen hjälper till med maten hamnar mycket på golvet :) ju mer det är att städa desto latare blir jag, så jag försöker plocka och hålla ordning alltid istället. Och med det menar jag inte att jag konstant städar :) umgås större delen av dagarna med mina barn när vi är lediga tillsammans
  • Anonym (Heaven)
    Anton Chigurh skrev 2015-04-10 09:39:31 följande:

Jodå, visst städar jag, 60-Talaren, lite väl ofta, egentligen, men visst, städar gör jag jag, gav jag något annat intryck var det inte min mening. Renlighet ÄR en dygd.

Anton jag dör lite på dig vad kul du är idag!! *skratt*
  • Anonym (Heaven)
    eld85 skrev 2015-04-10 09:49:33 följande:

Sant! Här behövs det dammsugas egentligen varje dag. Barn med kompisar som springer ut och in, när barnen hjälper till med maten hamnar mycket på golvet :) ju mer det är att städa desto latare blir jag, så jag försöker plocka och hålla ordning alltid istället. Och med det menar jag inte att jag konstant städar :) umgås större delen av dagarna med mina barn när vi är lediga tillsammans

Jo det 'behövs' nog oftare hos oss också i mångas ögon. Meeeeen det finns ju så mycket roligare saker att göra än dammsuga dagarna i ända! :D
Svar på tråden Hur ofta städar du?