• Forumvärd

Hur ofta städar du?

Handen på hjärtat- hur ofta städar du?
    Dammsuger, torkar golv, tar toaletter och plockar undan?
    Har du något smart städtips så dela gärna med dig i tråden

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta städar du?
  • Anonym (iddi)

Plockar undan, dammsuger minst fem gånger per dar. Dottern spiller ofta på golvet när hon äter, tar in grusiga skor i hela huset, lera på golvet. Leksaker överallt. Städar toaletten varannan dag, skura golv en gång i veckan :)

• Anonym (iddi)

Plockar undan, dammsuger minst fem gånger per dar. Dottern spiller ofta på golvet när hon äter, tar in grusiga skor i hela huset, lera på golvet. Leksaker överallt. Städar toaletten varannan dag, skura golv en gång i veckan :)

• Anton Chigurh

Julafton, jämna år, då brukar jag asa ut dom största högarna med bröte. Det gäller att inte förta sig i onödan.....

Fast i ärlighetens namn, så blir det dagen före julafton jag städar. (Jämna år). En vill ju ha rent å snygg när tomtefar glider ner i rökröret.

Liksom.

Kram. //Anton

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Forumvärd skrev 2015-04-09 16:41:26 följande:
    Handen på hjärtat- hur ofta städar du?

Dammsuger, torkar golv, tar toaletter och plockar undan?
    Har du något smart städtips så dela gärna med dig i tråden smile1.gif
    Ja, det har jag. 

Dela upp möget du skall asa ut, jag menar...devisen, hellre förta sig än gå två gånger = inge bra.

Du kan få ont i ryggen.

Att ha ont i ryggen är ett jävla aber.

Typ.

Ett annat kompetent tips är att anv grönsåpa när du skall skura golvet, rent vatten funkar sådär.  

Kram //Anton
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2015-04-10 08:54:35 följande:
    Julafton, jämna år, då brukar jag asa ut dom största högarna med bröte. Det gäller att inte förta sig i onödan.....

Fast i ärlighetens namn, så blir det dagen före julafton jag städar. (Jämna år). En vill ju ha rent å snygg när tomtefar glider ner i rökröret.

Liksom.

Kram. //Anton
    "rent å SNYGGT"

.....fan.
  • Evm
    tankfull skrev 2015-04-10 08:36:31 följande:
    Jag läste ditt inlägg för snabbt och läste "tar maken vid behov" - jag fick en bild av hur du dammar av honom med dammvippan lite då och då! Men så var det ju inte!
    Jag undrar vad folk menar när de skriver att de "tar" handfat och toa flera gånger i veckan? Menar man stå och skrubba med rengöringsmedel eller slabba över med lite vatten? Själv har jag inte rengöringsmedel stående framme på grund av barn så om jag ska städa toa och handfat måste jag gå och hämta det. Och det är ju lite jobbigt...
    Jag menar ta tvålen när jag tvättar händerna och dra av handfatet och ta med wc-anka och toaborsten i toaletten.

Och ang städfirma så är det för oss jättebra att vi både plockar undan ordentligt en gång varannan vecka inför att de ska komma och att de gör allt ordentligt och inte bara tar det värsta. Tex tar de golvlister, dörrlister, dörrar och ugnen vilket är sånt vi aldrig gör annars.

Och att kalla det för pigor är ju bara löjligt. Det är ett jobb, precis som andra.
  • sextiotalist

Liksom.

Kram. //Anton

Men då städar du ju Glad eller hur?
  • sextiotalist
    Evm skrev 2015-04-10 09:02:34 följande:
    Jag menar ta tvålen när jag tvättar händerna och dra av handfatet och ta med wc-anka och toaborsten i toaletten.

Och ang städfirma så är det för oss jättebra att vi både plockar undan ordentligt en gång varannan vecka inför att de ska komma och att de gör allt ordentligt och inte bara tar det värsta. Tex tar de golvlister, dörrlister, dörrar och ugnen vilket är sånt vi aldrig gör annars.

Och att kalla det för pigor är ju bara löjligt. Det är ett jobb, precis som andra.
    Det säger mer om deras inställning till de som städar, inte inställningen som de som använder tjänsten har. Jag har aldrig mött den inställningen bland de som använder städhjälp, snarare tvärtom, bara positiva ord.
    Däremot så har jag hört folk som inte använder den tjänsten använda ord som piga och tjänstejon
  • Anonym (Heaven)

Liksom.

Kram. //Anton

Hahahahaha!
Svar på tråden Hur ofta städar du?