• Forumvärd

Hur ofta städar du?

Handen på hjärtat- hur ofta städar du?
    Dammsuger, torkar golv, tar toaletter och plockar undan?
    Har du något smart städtips så dela gärna med dig i tråden

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta städar du?
  • Anonym (betty)

Svaret blev annat eftersom jag plockar varje dag men dammsuger 1 gång i veckan och bara torkar golven 1 gång i halvåret.

• jenni82

Plockar vid behov, alltså dagligen.
    Dammsuger nästan varje dag (har katter)
    sen i övrigt är jag slö.
    så mitt hem är allt annat än pedantiskt =)

• eld85
    Fjärilslarv skrev 2015-04-09 18:43:26 följande:
    fast då bäddar du ju in alla kvalster.
    Japp
  • Evm

Städfirman städar allt varannan måndag. Jag gör rent handfatet några gånger per vecka och i toaletten varje dag. Plockar undan och städar köket varje dag. Bäddar aldrig. Sopar under matbordet vid behov.

• Anonym (rent och fint)

Trivs med att ha ordning runt mig,mår mycket bättre då.
    Byter handukar i kök/badrum och sängkläder på söndagar,så det är fräscht inför nästa vecka. Dammar vid behov är väl 1gång/vecka.
    Dammsugar 1-2ggr/vecka beroende på.
    Bra! Ni påminde mig om att jag måste köpa mopp.
    Såg de hade en sån jag vill ha på Överskottsbolaget :)

• tankfull

Jösses vad folk är ordentliga! Jag trodde att jag var ordningsam men jämfört med dem som skrivit här är jag ju rena slarvmajan! Jag plockar ständigt undan men dammsuger gör jag bara var tionde dag då jag har fyra dagar barnledigt och då byter jag även sängkläder och våttorkar golven. Jag sopar visserligen undan grus och smulor lite då och då...Men dammsugning och toarengöring är den tråkigaste städningen jag vet. Jag blir täppt i näsan av att hålla på med dammsugning och dammtorkning, och toaletter är så äckliga... Jag tycker att det är tråkigt med städning men är väldigt mycket estet och måste ha saker och ting i vissa vinklar för att känna harmoni. Färger och former samverkar i mitt hem, jag blir stressad av kaos.
    Mitt tips är nog helt enkelt att inte ha alltför mycket grejer, det blir mer lättstädat då, och att ha saker på sina bestämda platser. Sen har jag rätt neutrala färger på väggarna så att jag kan byta färgskala när jag städar med hjälp av dukar, gardiner och kuddar. Det blir roligare att städa om resultatet blir lite "nytt".

• ummsumaya

*Dammsuger varje dag.
    *Moppar en gång i veckan eller oftare om det finns behov till det.
    *Toalett och handfat skulle jag väl tippa på 1-2ggr i veckan.
    *Dammar gör jag väl 1-2ggr i månaden. Eller om jag är uttråkad. (Händer aldrig eftersom jag har flera barn)
    *Sen plockar jag varje dag.

Så varje kväll innan vi gått och lagt oss är golven rena/borta från leksaker och liknande, disken diskad (om jag inte haft tid så gör jag det när barnen sover) och barn och man nöjda. Nöjd är jag också då jag får vakna till ett rent hem. Om t.ex det står smutsig disk på morgonen i köket mår jag dåligt.

"The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • Aniiee
    tankfull skrev 2015-04-09 19:55:39 följande:

Jösses vad folk är ordentliga! Jag trodde att jag var ordningsam men jämfört med dem som skrivit här är jag ju rena slarvmajan! Jag plockar ständigt undan men dammsuger gör jag bara var tionde dag då jag har fyra dagar barnledigt och då byter jag även sängkläder och våttorkar golven. Jag sopar visserligen undan grus och smulor lite då och då...Men dammsugning och toarengöring är den tråkigaste städningen jag vet. Jag blir täppt i näsan av att hålla på med dammsugning och dammtorkning, och toaletter är så äckliga... Jag tycker att det är tråkigt med städning men är väldigt mycket estet och måste ha saker och ting i vissa vinklar för att känna harmoni. Färger och former samverkar i mitt hem, jag blir stressad av kaos.
    Mitt tips är nog helt enkelt att inte ha alltför mycket grejer, det blir mer lättstädat då, och att ha saker på sina bestämda platser. Sen har jag rätt neutrala färger på väggarna så att jag kan byta färgskala när jag städar med hjälp av dukar, gardiner och kuddar. Det blir roligare att städa om resultatet blir lite "nytt".

Äh, jämfört med mig är du världens pedant. Vänta dig medalj och offentlig utnämning till "bästa städaren ever", plats 198476.Solig
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
Svar på tråden Hur ofta städar du?