• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • swede

Oj vilken härlig aktivitet i tråden :)

Stort grattis Kristin2015, Lana68 och Jag är bara jag! Välkomna i tråden.

Kristin2015, det kan vara skönt att ta fler HCG. Och som Redan skriver är det ju enkelt att göra det genom Werlabs. Jag tog HCG, progesteron och TSH (för att se att sköldkörtelvärdet var ok). Jag har samma nedtrappningsschema som du, tror jag. Är också på Arleta. Fasade ut och tog de sista progesteron i v.12, är nu i v.16

Werlabs har fungerat ok, tycker jag. Inte optimalt, men ok. Senast tog jag HCG med tre dagars mellanrum och då råkade de "tappa bort" mina svar :( Tyvärr fick jag aldrig svaren och var tvungen att ringa flera olika innan jag kunde få någon hjälp över huvud taget. Det slutade med att jag fick pengarna återbetalade. Mycket strul och utan något testresultat :(

Blir så glad över den här fina tråden. Tack Redan för att du startat den. Jättebra initiativ.

• Lana68

[quote=75756234][nick]swede skrev 2015-09-14 17:44:51 följande:[/quote-nick]Oj vilken härlig aktivitet i tråden :)

Stort grattis Kristin2015, Lana68 och Jag är bara jag! Välkomna i tråden.

Kristin2015, det kan vara skönt att ta fler HCG. Och som Redan skriver är det ju enkelt att göra det genom Werlabs. Jag tog HCG, progesteron och TSH (för att se att sköldkörtelvärdet var ok). Jag har samma nedtrappningsschema som du, tror jag. Är också på Arleta. Fasade ut och tog de sista progesteron i v.12, är nu i v.16

Werlabs har fungerat ok, tycker jag. Inte optimalt, men ok. Senast tog jag HCG med tre dagars mellanrum och då råkade de "tappa bort" mina svar :( Tyvärr fick jag aldrig svaren och var tvungen att ringa flera olika innan jag kunde få någon hjälp över huvud taget. Det slutade med att jag fick pengarna återbetalade. Mycket strul och utan något testresultat :(

Blir så glad över den här fina tråden. Tack Redan för att du startat den. Jättebra initiativ.[/quote]

Tack så mycket . Väntar du en el två ?

• jmt

Håller med ovan, vad kul med nya plus! Grattis grattis!

Kom iof ihåg hur j*a långsamt tiden gick mellan hcg test och VUL. Fy..

• Redan47

Önskemål fr mig: för att det ska vara lättare att bläddra och läsa ikapp, vi behöver inte citera längre inlägg. Skriv bara ett alias.
    Bara en önskan, ni gör sim ni vill iallafall! :))

Men, Swede vad långt du är gången redan!!!! Visst är det så, de första veckorna går i snigel fart, men nu, nu går det undan! Det var ju nyss tråden startades ju!!!!

• jmt

Än så länge har vi inte rykt ihop så det är skönt, men romantiken är HELT bortblåst och har varit länge. Det här är lite privat men vi har bara haft sex 2 ggr sedan december. Inte ok. I början av grav mådde jag så illa att det inte gick, sen fick jag foglossning, sen gick tiden.. sen fick vi förbud pga lågt sittande moderkaka och nu snittad och blöder fortfarande så det blir inget nu heller. Helt sjukt ju.

Vi klarar vardagen utan tjafs för att mannen är så hjälpsam och engagerad, viktigt för honom att vara närvarande så det är bara för mig att ha tillit och tacka. Är vi oense om något kollar vi upp fakta tillsammans för bästa lösning.

MillaQ2 skrev 2015-09-13 12:30:56 följande:

Hög igenkänning jmt.. känslig och sömnbrist (även om lillen sover hyfsat på nätterna, svårt att somna vid rätt tillfällen när chansen finns ). Sambon grinig mest hela tiden och romantiken känns som bortblåst. Vilken prövning för förhållandet. Hur grejar ni andra det? (Kanske jag borde ta denna fråga i en annan tråd? För de som är "post partum"?)

• swede

Lana68, vi satte in två embryon och ett av de tog sig, så vi väntar ett. Åh vad det känns konstigt att skriva, att vi väntar ett barn. Det känns så overkligt och det är svårt att ta in.
    Har du också gjort ÄD Lana? På vilken klinik? Hur många satte du/ni in?

Redan, ja det är helt otroligt vad tiden går fort. Jag förstår det inte. Känns fortfarande väldigt overkligt. Hur mår du nu? Tänk vad tiden sprungit iväg hos dig också :) Blir så glad när jag läser om din resa.

• Redan47

Jmt : ang sex, jag blir skitsur utan... Men hade oerhörd lust i början av trim2, men då var sällan mannen tillgänglig för vi inte har samma dygnsrytm. Jag somnar tidigt ...
    Nu är lusten super låg, ont, tjock osv... men kommer igång om tid ges. Då är det så värt. Kreativa för att jag ska uppleva mer än bara mage o bebisar. Haha. Att komma så nära varandra igen och tanka energi- behövs!
    Men för er, ni får boka in en hotell weekend, så fort du läkt tillräckligt! Sexlust behöver motioneras!

Ikväll blev jag en sur tunna.... Så här är det upp o ner! Så Milla jag tror vi alla ja känna igen oss. I våra stugor är det alla möjliga känslor och tillvägagångssätt hur vi handskas med vår vardag. Att vara Gravid och amma period ör tufft för familjelyckan! Hormoner upp o ner känslor svallar. Våra män reagerar oxå på den resa vi gjort. Kram <3

• Jag är bara jag
    Redan47 skrev 2015-09-14 17:01:43 följande:
    Jag är: härligt! Grattis! Välkommen! Förstår att du känner dig oviss. I vilken vecka upptäcktes MA? Äter du någon immunsupport ?
    Jag blödde t.o.fr. i 4,5 vecka, men de dog väldigt tidigt. Tar de vanliga medicinerna,men dubblat Prednisonet varannan dag och Prolutexen varje dag. Bokat VUL v.11,vill inte förstöra våra fester innan med ev. dåligt besked. Funderar på att ta ett extra hcg,har en remiss liggande,vi får se. Är bara så chockad än så jag tar inte in att jag är gravid än.  Tungan ute
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus