• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Jag är bara jag
    Redan47 skrev 2015-09-14 20:28:45 följande:
    V11,blir det kub då. Du vill inte göra ett för att kontrollera hjärtljud?
    Jo det är vanligt VUL för att bara se om det lever,några andra tester ska vi inte göra. Men vi har så mycket fester och läkaren var ledig v.42 så det får bli v.43.
  • Milla2016

Hej!
    Smyger också in här, nygravid i v 6, genom ÄD i Finland. BF i mitten på maj. Satt in ett åttacelligt embryo. Ska boka in VUL till v 8 hade jag tänkt och sen ta kontakt med MVC.

Vad kul med en grupp där det är så blandat med hur olika långt man kommit, vilka erfarenheter att utbyta.

• Redan47

Milla2016: grattis och välkommen! Spännande med VUL snart. Det är en olidlig väntan, tyckte jag....

• Jag är bara jag
    JZ79 skrev 2015-09-14 21:21:08 följande:
    Välkomna alla nya tjejer!! Vilken lycka att ni också lyckats bli gravida smile1.gif
    Tack!
  • Lana68

Swede roligt vilken vecka är du i? Ja jag gjorde ÄD på invimed. Jag satte in två.

• Lana68
    Milla2016 skrev 2015-09-14 20:45:52 följande:

Hej!

Smyger också in här, nygravid i v 6, genom ÄD i Finland. BF i mitten på maj. Satt in ett åttacelligt embryo. Ska boka in VUL till v 8 hade jag tänkt och sen ta kontakt med MVC.

Vad kul med en grupp där det är så blandat med hur olika långt man kommit, vilka erfarenheter att utbyta.

Grattis jättekul. Ska också boka in ett första VUL
  • Lana68

Måste bara fråga om det inte är någon som mått konstigt i början av graviditet? Menar inte de vanliga tecknen. Utan mer psykiskt ? Har känt mig kkonstig idag men svårt att förklara riktigt hur.

• zaq1234

Oj vad roligt med så många nya i tråden senaste dygnet! Välkomna allihop och super grattis!!

• zaq1234

Swede, nu går väl tiden lite fortare, tänk redan v 16!! Vilken vecka ska du göra kub i?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus