• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Jag är bara jag
    zaq1234 skrev 2015-09-14 21:34:44 följande:
    Oj vad roligt med så många nya i tråden senaste dygnet! Välkomna allihop och super grattis!!
    Tackar! Jag hinner knappt ta in att jag är gravid,än mindre få koll på vilka alla ni är, men hoppas på överseende. Glad Har ni nån lista av någe slag?
  • TyckOmMig

Välkomna alla nya-vilket härligt gäng vi blivit!

Här är det verkligen fullt upp med ED tvilling gossarna som börjar le och prata lite gurglande så mysigt mitt i amningströsket och stor sömnbrist!

• Milla2016

Tack tjejer!

Redan47: Ja, tiden går såå sakta! Är två veckor sen jag plussade och tiden sniglar sig fram. Är ju minst lika länge till VUL...

Finns det någon lista med BF-datum osv?

• swede

Lana68, jag är i v 16. Så spännande för dig, då vet du inte om det är en eller två som fäst än!? Jag har mått lite "konstigt" vid tidigare försök, men det är kanske inte så konstigt med tanke på allt man proppat i sig.

Zaq, ja tiden går helt plötsligt lite snabbare nu. Du menar RUL va? Fick kallelse idag, 7 okt vilket blir v 19. Hur går det för dig/er? Får du sova någonting?

• swede

Milla2016, jag tror inte jag har sett någon lista med BF. Någon som vet?

• Lana68
    swede skrev 2015-09-14 22:17:14 följande:

Lana68, jag är i v 16. Så spännande för dig, då vet du inte om det är en eller två som fäst än!? Jag har mått lite "konstigt" vid tidigare försök, men det är kanske inte så konstigt med tanke på allt man proppat i sig.

Zaq, ja tiden går helt plötsligt lite snabbare nu. Du menar RUL va? Fick kallelse idag, 7 okt vilket blir v 19. Hur går det för dig/er? Får du sova någonting?

Nej de vet vi inte än då:) ok det kanske är det blandat med graviditets hormon också nu. Roligt med ultraljud igen snart då .:)
  • Lana68
    zaq1234 skrev 2015-09-14 21:34:44 följande:

Oj vad roligt med så många nya i tråden senaste dygnet! Välkomna allihop och super grattis!!

Tack tack
  • Lana68
    TyckOmMig skrev 2015-09-14 21:39:04 följande:

Välkomna alla nya-vilket härligt gäng vi blivit!

Här är det verkligen fullt upp med ED tvilling gossarna som börjar le och prata lite gurglande så mysigt mitt i amningströsket och stor sömnbrist!

Tack tack. Ja det förstår jag . Går de bra att amma båda? Hur gamla är de? Jättekul!
  • MillaQ2

Grattis nya plussare i tråden! Man känner igen sig så i det ni skriver, är nu på andra sidan med bebis i famn och hoppas att vi som nått dit ger hopp och styrka till er som nu är på väg dit också :) Man var jätteorolig och nojig men det gick bra till slut!

Och visst glädjer jag mig över min fina skatt och visst vet jag att det inte är rosenskimrande romantik den första tiden med sömnbrist och allt. Men det är skönt att få ventilera och kanske höra att man inte är ensam. Här har vi pratat och för tillfället känns det iallafall bättre. Man får väl ta ett snack ibland när det känns för mycket. Och inte tappa närheten. Nu åtta veckor efter snittet åtgärdade vi det också :D

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus