Jag är bara jag skrev 2015-09-17 17:47:24 följande:
Jag kan inte ta om det dött. Då får vi ställa in alla fester,allt planerande,skämmas inför hela släkten. Och får inte förklara varför heller. Allt utom progesteron och Fragmin ska jag sluta med om 2 veckor enligt kliniken,känns lite nervöst just med Prednisonet. Eftersom jag lever som man bör och inte ska göra KUB kan jag ju gå sent på mvc av det skälet i alla fall. TSH ska jag kolla innan rätt snart. Maken är tvärsäker på att det gått bra, men jag skulle vilja ha statistik. Hur vanligt är m.f/MA efter ED? Eller ens 3 ED totalt? Illamående och spy skulle kännas bättre,brukar ju vara bra tecken.
Jag har för mycket tid att tänka när det är så mycket jag inte får göra. Vi bor på en gård och jag har ansträngnings-och lyftförbud. Får väl sitta i fårhagen och titta på tjollerpotterna!
Tufft för dig, har du funderat på att prata med någon om dina känslor.
Det som är klurigt med de här situationerna och sorgen kring det är ju att man blir ledsen ändå om något går fel. Har man dessutom tidigare sorger så följer dessa känslominne med och bearbetas igen. Så att ta ut det värsta i förskott kan kännas som en säkerhetsåtgärd som underlättar, men det brukar sällan bli så om olyckan är framme ändå. Så om du kan, försök att åtminstone hitta en mer neutral inställning, om det är svårt att känna sig positiv. En neutral inställning kanske i alla fall inte får dig att må sämre i nuet.
Men frågan är också om du inte skulle kunna hitta någon att prata med om dina känslor.
Lycka till!