• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • weeme

Redan, så skönt med bra TUL!

Blomman, helt makalöst!! Tystnadsplikt, vad är det liksom. Min BVC har vetat länge att vi kämpat OCH att vi tog beslut om ÄD så henne har jag redan berättat för att vi lyckades och kommer ses i dec. Lite olika det där...

Milla, hade skenor rätt länge efter graviditeten men en dag gick smärtorna över... Sov med dem och hade dem dagtid så mycket jag orkade.

Zaq, vi lånade en babysittersak som gungade i två hastigheter, gick på batteri. enda gången ongen var nöjd (förutom babybjörnen) = värt GULD för att i allafall få dricka en kopp kaffe i fred. Hoppgungan inhandlades på loppis och har gått varm här tills hon var 2,5 år gammal (först då hon blev över viktgränsen). Älskad och samma där, jag kunde sitta på en pall och dricka kaffe i fred.

• weeme

Jagärbarajag, skämmas för om man blir ledsen för att det inte går vägen, nänä, det är väl det mest naturliga att bli ledsen?!

• weeme

Glömde mina magnesiumtabletter en kväll eller om det blev två, jisses vad jag krampade i benen! De gör alltså nytta. Men min dr tyckte att jag omedelbart skulle sluta med dem, har man inte brist på det sak man inte käka. Verkade vara en "öm tå", han var verkligen emot det. Jag äter ändå...

• MillaQ2

Weeme tror du värken går över snabbare om jag har såna skenor? Annars kan jag härda ut , det gör inte så ont...

Varför vill han inte du ska ta magnesium det kan väl inte vara värre än vilket kosttillskott som helst, vitaminer, mineraler. .? Jag dricker magnesium och järntillskott. Mg är ju bra mot smärta också. Hade det på flaska och sprutade efter förlossningen.

• HRE

Det här med kramp i benen/fötterna. Jag tog Cal-Mag varje kväll och fick ändå kramp. Började sen dricka mängder chokladmjölk och sedan dess är krampen i princip borta! Så för min del var det väl kalciumet som saknades.

Kul med alla plus och UL!

Redan - du ligger ju precis efter mig. Jag känner mig väldigt stor och klumpig... Har ju haft en ganska bra graviditet utan några större problem men nu samlar jag lite vatten verkar det som. Fast det är verkligen bara lite.
    Men ska man gå någonstans går det väldigt långsamt. Och man blir mycket andfådd;.)
    Inte nog med att magen är stor och i vägen men brösten har ju helt skenat i väg och är både tunga och ömma. Större lär de blir så så småningom trillar man väl framåt;.)

Har ställt min mig på v. 36 så vi får se. De är verkligen snart här!

• Milla2016

Jag ska testa magnesium, ännu är det inte så farligt, brukar lyckas häva krampen genom att trycka ner foten i golvet. Men obehagligt är det ju!

• Redan47

Millaq: jag har länge haft problem m enhandlled. Min erfarenhet och även nu när händer/fingrar svullnat att skena om natten och när jag kör bil underlättar. Men det skyndar nog inte på , men den fördröjer inte heller. Så summan blir att din upplevelse blir att du är bättre. Du frestar ju inte på handen lika mkt då. Du ska vara rädd om dig och låt dig bli avlastad så mkt som möjligt.
    Jag blev klart sämre av att lyfta barn och bära matkassar tex. Så det fick jag minimera.
    Fokus på att kunna sköta bebis.
    Du får se till att du inte blir sämre för att du överanstränger onda händer o leder. Ps arbetsterapeut via BM/Mvc skulle jag råda.

• Lana68

Ingen som har problem med mage och tarm och kan rekommendera någon medicin som är bra?

• Redan47
    Lana68 skrev 2015-09-18 09:42:56 följande:

Ingen som har problem med mage och tarm och kan rekommendera någon medicin som är bra?

Vad för problem?
  • Lana68
    Redan47 skrev 2015-09-18 10:24:36 följande:

Vad för problem?

Jag är jätte uppsvälld och värk runt hela magen speciellt efter måltid. Är väl tarmar som arbetar långsammare men är jättejobbigt. Känns som kramp nästan
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus