• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • MillaQ2

Jättegrattis Redan!!!! Har tänkt så på er <3 Massor med kramar och sköt om er nu

• Redan47

Hej igen,
    Fick förtidig vattenavgång 34+1, åkte ambulans enligt läk anvisning då de låg säte.
    På förlossning konstateras barnen mår mkt bra, svaga värkar, 2cm öppen, högt blodtryck. Natten går, på morgonen meddelar läkare att det blir snitt under em, inget att vänta på, finns beredskap för barnen och de är bra utvecklade för att födas. Sedan blir det en fastande väntan.... Op sal upptagen, städning och akut upptagen.... Så vid 20, blir det vår "tur".
    Utvecklade preclampsi väldigt snabbt och eskalerade efter förlossning. På morgontimmarna efter uppvak så kom culmen och det krisade för mig. Tack vare att barnen kom ut i tid, mådde de mkt bra, apg poäng 10, bägge två. Pappa o barn till neo. Jag fortsatt akutvård.
    I tisdag var första dagen jag orkade ta in barnen i mitt fysiska liv. Därefter varit en stor sorg att vara frånskild dem men igår hade jag ännu mer ork att vara hos dem och intro amning ordentligt. De är staka och snabbt motiverade att suga. Så de hjälper mig rejält m mjölk produktion o pumpning. Har redan kommit igång.
    Jag bor inte hos dem för min säng går inte in... Och möblerna där både fotölj o säng för låga för mig att komma i och ur och ej ställbara. Ej anpassat för snitt...de mäter oxå tryck var 4e timme o provtagningar. Fortf högt tryck o påverkade prover så jag är ännu ej frisk fr förgiftning. Ork o energi klart nedsatt.

Mitt i allt så är det helt fantastiskt detta resultat efter all insats o envisa strävan. Visst är det värt all energi sorg o tårar över minuscefter minus. Att få ha dessa två individer hos mig nu är en gåva! Jagvnjuter så mycket det går! Och min man har gjort ett kanonjobb ich gör så fortfarande. Han är hos dem 24h ich får Ass av mig några pass om dagen. Min insats blir större var dag.
    Snart kommer jag orka i klara bo tillsammans oxå.

Till er alla: lyssna på er graviditet och vila massor. Helt övertygad det hållt dessa två inne extra veckor. Hade starka sammandrag än mer sista veckor för minsta lilla.

Så sorgligt för dig Lana68 att din grav avbröts. Hoppas ni tar kraft igen och hittar vägen att lyckas. Det går! Och det är värt! Skitvi ålders fixeringen.

Bara jag: äntligen grattis!
    Swede oj vad långt framskriden du är! Tack för fina ord om min person.
    Frk röd
    Jz
    Kcb
    Weeme
    Alla! Så fantasirikt ni är ju snart färdiga!!!! Hur ser det ut för det gänget som plussade är det VUL dags?

Ni som plussat och läser, kom in det är så glädjande allas plus . Vi vet all nerver fram till VUL o vi finns för varandra!

Tack för alla lyckönskningar det värmt mig så! Tyvärr har min mobil varit på vift här... Och kom till min ägo igen igår först.

• swede

Oj, vilken vecka Redan! Tack för den fina, ingående uppdateringen. Jag säger det igen; vilken vecka alltså!! Hoppas du får ner blodtrycket och att havandeskapsf. "går över". Njut, vila, skratta, sov, njut ännu mer, skål!! Skönt att höra att din man ställer upp till 100 procent. Det behövs, speciellt nu! Grattis igen!!

Lana...vad har hänt?? Jag måste ha missat det helt :( Har inte sett något i tråden om att det skulle gått fel. Blir så ledsen nu...är du inte kvar här??? Stor, stor kram

• Rosen 76

Smyyyyyyger mig in i tråden lite försiktigt :)
    Plussade för några veckor sedan och har mitt första VUL nästa vecka den 29:e!
    Är otroligt trött och börjar bli illamående på eftermiddagarna/ kvällarna...
    Har mätt Hcg som ökat från
    Dag 10 - 184
    Dag 11 - 284
    Dag 17 - 2929
    Dag 25 - 26724

GRATTIS TILL ERA BEBISAR HRE OCH REDAN!!!!!!! :)

Måste läsa igenom tråden också så jag har koll på vilka vi är.

• Blomman701

Grattis Redan tänk att de äntligen är hos er! Hoppas du snabbt blir ännu bättre.

Grattis alla andra som fått plus och bebisar, har dålig koll då pyret på fyra månader tar all min tid!

Kram

• JZ79
    Redan, oj vilken vecka du/ni haft!! Så bra att barnen mår bra, hoppas du också mår bättre snart och kan njuta och vara med barnen fullt ut. Duktig du är som mitt i allt pumpar och får igång amning. Vilken klippa till man du har Stort grattis till er!! Vila dig nu.. När du orkar vore det intressant att veta hur mycket bebisarna vägde och hur långa {#emotions_dlg.flower} Kramar till dig!!

Rosen, grattis och välkommen hit!! Solig Här kommer du trivas :)

Lana..ledsen att du inte längre är gravid Kram!
  • Lana68

Redan 47 stort grattis till dina efterlängtade flickor. Hoppas allt snart rättar till sig med dig så du orkar njuta av dina små. Tack för ditt stöd ja du om någon vet hur det är att kämpa så är så glad för din skull. Ska försöka hitta kraften igen. Kram från mig

• Lana68
    swede skrev 2015-10-23 10:17:25 följande:

Oj, vilken vecka Redan! Tack för den fina, ingående uppdateringen. Jag säger det igen; vilken vecka alltså!! Hoppas du får ner blodtrycket och att havandeskapsf. "går över". Njut, vila, skratta, sov, njut ännu mer, skål!! Skönt att höra att din man ställer upp till 100 procent. Det behövs, speciellt nu! Grattis igen!!

Lana...vad har hänt?? Jag måste ha missat det helt :( Har inte sett något i tråden om att det skulle gått fel. Blir så ledsen nu...är du inte kvar här??? Stor, stor kram

Jag har inte orkat skriva har mått dåligt. Graviditet började bra med fint hcg. Men vid Vul hade de dock avstannat hade misstänkt de med avtagande grav tecken. jag läser ändå här och gläds med alla ni kämpar . Vi har ett fryst embryo kvar men just nu har jag inte kraften men blir de av så blir de absolut sista försöket. Åtta år och massa besvikelser tär på krafterna. Är så glad att alla ni finns och vet hur allt är. I min vänkrets vet ingen något så man ältar allt själv hela tiden vilket är jobbigt. Kram och tack för du tänker på mig
  • Lana68
    JZ79 skrev 2015-10-23 17:40:25 följande:

Redan, oj vilken vecka du/ni haft!! Så bra att barnen mår bra, hoppas du också mår bättre snart och kan njuta och vara med barnen fullt ut. Duktig du är som mitt i allt pumpar och får igång amning. Vilken klippa till man du har Stort grattis till er!! Vila dig nu.. När du orkar vore det intressant att veta hur mycket bebisarna vägde och hur långa Kramar till dig!!

Rosen, grattis och välkommen hit!! Här kommer du trivas :)

Lana..ledsen att du inte längre är gravid Kram!

Tack för omtanken jag gläds med er alla och det är skönt ni finns som stöd kramar!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus