• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Rosen 76
    niki74 skrev 2015-12-17 16:35:44 följande:

"Liten" lever fortfarande!!! Jag är så tacksam och lättad! Inga tecken på blödning inne i livmodern.
    Tack för all pepp! Hjärta

Åh va underbart att höra. Så skönt!!!
  • Kristin2015

Härligt Niki74!

Pink Lily- jag hade samma funderingar som du men när jag läste mig till om hcg så uppfattade jag att det planar det ut tidigare vid en viss nivå (som du skriver- hög takt i början eller höga nivåer i början ger att ökningen inte fortsätter dubblas lika fort). Såpass sent som v 7 är det inte tillförlitligt att följa ökning- dvs nivåerna är tillräckligt höga för att graviditeten är säker ändå. Så uppfattade jag det - min ökning stannade av och jag blev jättestressad - men allt var bra. Bättre att lita till ett fint vul med pickande hjärta och vila i det. Ska se om jag hittar mina anteckningar och den (US) websidan jag läste.

• TyckOmMig

"Liten" lever fortfarande!!! Jag är så tacksam och lättad! Inga tecken på blödning inne i livmodern.

Skön kvällsläsning vad härligt.
  • weeme

Härligt!!! Dessa j-a blödningar, om inte annat så dör man väl av hjärtsnörp.
  • TyckOmMig

Redan-saknar dig hur är det med din rygg och småflickorna?Skulle så gärna vilja få se dom kunna ses-synd antar vi bor långt ifrån varandra...

• weeme

Hoppas det är tyst i tråden för alla har det bra. Vi har nu haft vårt underverk utanför magen i två veckor, hon lägger på sig bra på hullet och verkar frisk. Jag är inte van att de äter, sover och skiter, njuter så länge det varar. Bara att gosa och pussa. Nu ska jag försöka dela en bild, får se om det fungerar.

• Lillan15
    weeme skrev 2015-12-19 23:48:21 följande:

Hoppas det är tyst i tråden för alla har det bra. Vi har nu haft vårt underverk utanför magen i två veckor, hon lägger på sig bra på hullet och verkar frisk. Jag är inte van att de äter, sover och skiter, njuter så länge det varar. Bara att gosa och pussa. Nu ska jag försöka dela en bild, får se om det fungerar.

Grattis, åh va fin hon är. Vad heter tösen?
    God jul på Er Tomte
    Kram från en som har ett IVF-barn och ett ÄD-barn 
  • weeme

Lillan, har inget namn än... Sambon har ett förslag och jag inga än så länge. Hon föddes under stormen Helga så det är föreslaget, men njaeeee. Vi får se helt enkelt! God jul och gott nytt år självTomte !

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus