• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Kristin2015

Swede, grattis till er pojke!!! Vad härligt att han är här och starkt av dig att skriva efter att ha gått igenom så mycket på så kort tid. Du låter så lugn och trygg. Ta hand om dig och din sötnos, hoppas ni har det gott och blir väl omhändertagna.

• TyckOmMig

swede-stort grattis till er lille prins efter all dramatik och många orosmoment.
    Skriver också att du verkar så stark och tar detta med ro mitt i all kaos-njut här och nu ni har äntligen blivit föräldrar och säkert världens bästa!

• weeme

Swede (och ni andra), har träffat en fantastisk mamma som födde tvillingar i vecka 23+5 för många år sedan. Hon skrev i bloggen om detta, tycker den är fin på sitt sätt- men gråter då jag läser den så klart, blödig är jag. Töserna hennes mår bra i dag men drabbades av hjärnblödningar av grad 4 båda två. Googla mirakeltvillingar (nelia och lilja) om du vill läsa om små mirakel. Hon har också en prematurshop (pytteliten) och jobbar på barnavdelningen/ NEO här. Födde sina töser i Lund.

Dygnet har gått över i 27 december. Dagen för BF, dagen för jag ska ta tag i amningen hade jag bestämt. Tösen var med på noterna och ammade två gånger i går nu börjar kanske orken komma till skrottan!

• Redan47

Swede, så tacksam att du har styrkan o modet att dela det som hänt er. Jag grät o gråter inombords, jag tycker inte om begreppet rättvisa orättvist men ja, jag tycker det känns så ur jävligt att en kvinna som du som kämpat så länge och lyckats ska utsättas för er historia. Jag fick två, friska trots oddsen och som redan har barn - känner mig nästan skamsen som har så mycket. Hade jag modet o styrkan skulle du Swede få en av mina tjejer, så känns det. Känner mig igår o fortf mycket ledsen. Vill jämna ut och vill liksom alla ska få.... Men, jag är Så tacksam du har livet i behåll.

Gosa med liten så mycket som bara går, massor med kärlek o mamma värme läker!
    Tack Weeme för ditt fina inlägg, den typen sv hopp vi behöver och få del av andras verklighet som vi kan känna igen oss i och söka tröst. Tack.
    Har inget att dela just nu- vilar i era berättelser har det jobbigt privat just nu.

• Snart lycklig

Grattis till er som nyligen blivit mammor.

Mitt hjärta tänker extra på dig Swede. Hoppas den lillie prinsen är stark och repar sig så mkt det bara går. Kroppen, och särskilt på barn, gör mirakel om och om igen.

Hoppas också du själv repar dig och att du mår bra. De befarade att jag också hade previa accreta, men det visade sig att jag inte hade det. De förberedde mig upp till tänderna för akut operation. Jag var rädd när de lade mig på förlossningsbordet, men hade turen på min sida.

God fortsättning på julen önskar jag er alla. Kram.

• Snart lycklig

Placenta previa accreta skulle det stå. Jag hade ju också föreliggande moderkaka, som då befarades växt fast.

• Frk Röd

Kan man kolla innan förlossning om man har placenta accreta eller ser man det först vid förlossningen? Min moderkaka ligger långt ner men ska enligt undersökning inte ligga för livmodersöppningen, den är ett par centimeter från kanten.
    Känner mig deppig och orolig och mår inte speciellt bra just nu, satt mig bara och grät i går kväll. Tycker julen var jobbig trots att den "nästan" var som den brukar, som hämtad ur Bullerbyn. Men det blev väl för mycket ljud och irritation på människor som normalt inte brukar fira jul med oss. Nu vill jag bara vara ifred och få lugn och vila. Längtar sååå efter min bebis. Mitt snitt har blivit tidigarelagt 2 dagar till 12/1 pga planering på operation. På tisdag ska jag på TUL och får väl ventilera min oro då.

• zaq1234

Fina Swede, du vet att jag tänker så på dig, tycker också som många skriver att du är så stark. Din lilla prins är så fin och jag tror som Redan att mycket kärlek mellan er läker. Hoppas så nu att ni båda mår bättre för varje dag som går. Jag känner också att jag vill kunna vara till hjälp på något sätt men vet inte hur. Många många kramar och tankar till er!!!!

• Redan47

Frk röd, dina känslor är urtypiska för en gravid kvinna i slutskedet. Boa in dig. Va med dig själv i lugn o ro. Sov o vila mkt. Umgås och smek ditt barn, bara var.
    Det kommer gå utmärkt! Inga andra tankar är nödvändiga! Varm kram!

• Redan47

Ursäkta jz!!!! Jätte grattis till ditt efterlängtade barn ! Och redan hemma- bådar gott. Ta hand om er och va i lugn o ro. Njut av bebis bubblan.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus