• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • pink lily
    Kristin2015 skrev 2015-12-17 18:15:23 följande:

Pink Lily- jag hade samma funderingar som du men när jag läste mig till om hcg så uppfattade jag att det planar det ut tidigare vid en viss nivå (som du skriver- hög takt i början eller höga nivåer i början ger att ökningen inte fortsätter dubblas lika fort). Såpass sent som v 7 är det inte tillförlitligt att följa ökning- dvs nivåerna är tillräckligt höga för att graviditeten är säker ändå. Så uppfattade jag det - min ökning stannade av och jag blev jättestressad - men allt var bra. Bättre att lita till ett fint vul med pickande hjärta och vila i det. Ska se om jag hittar mina anteckningar och den (US) websidan jag läste.

Tack för svar, och det är sant att man ska nog inte ta hcg så sent ... Men, jag sköt upp vul pga bakterier och då fick det bli blodprov ist.
  • pink lily

Äntligen, äntligen, var det min tur att få se - och höra - ett litet bultande hjärta <3

Vanl UL på magen visade lilla pyret med början till armar o ben. Sötaste blobben jag sett. Räknat att jag är i v8+4, men pyrets storlek var v8+2 enl barnmorskan. Enl en tabell jag har från annan läkare motsvarar pyrets 18 mm v8+3. Blir helt snurrig av alla datum o mått, men hoppas att en mm hit el dit ligger i felmarginalen.

Hur tätt har ni gjort UL så tidigt i graviditeten?

När jag kom hem o gick på toa så kom det lite rosa slem, och då kom ju oron igen ...

Men just nu tänker jag njuta av att jag mår riktigt illa, rapar högljutt och fiser i tid o otid ;), samtidigt som jag tittar på foton av pyret :)

Grattis till jättesöt bebis weeme o så skönt att allt var bra niki74 :)

• weeme

Pink lily, grattis så skönt! Gissar att du fick en bild på sötaste blobben i världen att njuta av? Rapar, åå, det har jag alltid gjort som gravid också, trodde jag var ensam om den ovanan..

Tack, tänk  att vi alla har världens finaste barn, blobbar och pickande Hjärta. Lycka!

Nu är det pumpen som gäller innan, förhoppningsvis, några timmars sömn. Varför är det lätt att sova sig igenom dagarna men sedan svårt att sova nöjd på nätterna? Är det en spädbarnslag?? Jag är så tacksam att vi är två så det går att ta igen sömnen.

• TyckOmMig
    Redan47 skrev 2015-12-21 03:52:26 följande:

Ska skriva.... Ska ta del av inlägg oxå... Ligger efter . Kram på er

Åh vännen där var du ju-förstår mkt väl om det är mycket för dig/er speciellt vid dessa juletider också!
    Här är väldigt kaos mycket ska hinnas med kanske 1/3 uppnås men mest mys ändå!!
    Skriv när du orkar vill hinner tänker på dig ändå önskar dig en riktigt God Jul!
  • Lana68

Jag vill önska er alla i ttråden en riktigt god jul och gott nytt år. Kram till er alla!

• niki74

Weeme - vilken alldeles ljuvlig liten skatt ni fått!!! ????

Pink lily - Åh vad fint att höra att allt såg bra ut! ????Grattis till det lilla tickande hjärtat!

God Jul till er alla fina forumistet! ????

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus