• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • weeme

Niki, tack, ja ljuvlig! Njuter och konstaterar att de julklappar som inte blev köpta innan och inte gick att hitta på nätet i all hast får vänta. Här ska njutas bebis, vänner får vänta. Bebis kom emellan.

Vi kör spartansk jul i år, gran och några få tomtar. Men det mest ovärderliga finns i år som vi aldrig trott förra julen, två underbara barn. Förra året grät jag av sorg över barnet som aldrig kom till oss, i år gråter jag av lycka för att vi fick äran att bli föräldrar igen.

God jul alla kämparHjärtaTomte

• TyckOmMig
    JZ79 skrev 2015-12-23 03:44:27 följande:

Vi fick åka hem från neo igår. Utskrivna med hemsjukvård eftersom Pyret har sond. Första natten har gått bra än så länge

Borta bra men hemma bäst-härligt för er!
    Önskar dig en riktigt god jul!
  • weeme
    JZ79 skrev 2015-12-23 03:44:27 följande:

Vi fick åka hem från neo igår. Utskrivna med hemsjukvård eftersom Pyret har sond. Första natten har gått bra än så länge

Mysigt med jul hemma! Var på Neo igår med mjölk åt de småHjärta.
  • JZ79

Weeme, du är guld värd som donerar Vi gav gossen kodad bröstmjölk på neo innan jag fick tillräckligt med mjölk. Funderar själv på att donera sen när Pyret bara ammar. Om jag inte är väldigt less på pumpandet då

TyckOmMig, tack! God jul till dig och alla barm

• Missne

Nu var det länge sedan jag var inne på fl. Har inte haft tid, nu har jag dock slutat jobba  inför barnets ankomst och har läst ikapp. Grattis till alla plus och tickande hjärtan samt ni som fått era små efterlängtade guldklimpar.. Det börjar närma sig nu även för mig att äntligen efter 12 års kämpande förhoppningsvis få en lite bebis. Den 1 januari har jag tid för igångsättning på grund av äd och hög ålder. Får se hur det går... Är lite nervös för detta med igångsättning då det verkar kunna sluta i kejsarsnitt ganska ofta då varken kroppen eller barnet är redo att komma ut. Någon här som har erfarenhet av igångsättning?

• TyckOmMig
    Missne skrev 2015-12-23 15:56:22 följande:

Nu var det länge sedan jag var inne på fl. Har inte haft tid, nu har jag dock slutat jobba  inför barnets ankomst och har läst ikapp. Grattis till alla plus och tickande hjärtan samt ni som fått era små efterlängtade guldklimpar.. Det börjar närma sig nu även för mig att äntligen efter 12 års kämpande förhoppningsvis få en lite bebis. Den 1 januari har jag tid för igångsättning på grund av äd och hög ålder. Får se hur det går... Är lite nervös för detta med igångsättning då det verkar kunna sluta i kejsarsnitt ganska ofta då varken kroppen eller barnet är redo att komma ut. Någon här som har erfarenhet av igångsättning?

Åh vilken lycka att snart kommit i mål!
    Vad specifikt undrar du över angående igångsättning?
    Blivit igångsatt vid fyra olika förlossningar kan nog ge tips...
  • Frk Röd

Missne, av vilken anledning anser de att du ska/måste igångsättas pga äggdonation?

Ni andra som fött äggdonationsbarn, vaginalt eller med snitt, är det nåt som skiljer en sån förlossning mot en där egna ägg använts? Har det behövts göras extra kontroller eller tagits några speciella prover på bebisen direkt efter födseln bara för att det är ÄD? Sammanfattningsvis, har det varit en stor "grej" för personalen vid förlossningen att det är ett äggdonationsbarn eller har inte det påpekats över huvet taget?

• zaq1234

Frk röd. Nej inga extra kontroller eller annat pga av ÄD vid normal vaginal förlossning, precis som en vanlig förlossning.

• Sunlight

Frk Röd Gjorde snitt. Ingen sa något om äd vid förlossningen.Ingen stor grej. Bara standard prov efter snittet.Jätteskönt. God Jul.

Mamma
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus