HRE skrev 2016-01-01 16:55:04 följande:
Ett litet livstecken från mig! Gott nytt på er alla! För vissa av oss har det varit det bästa året någonsin - jag känner mig så lyckligt lottad som har min lilla Sara och stora Emil;.) För andra blir 2016 bästa året!
Senaste tiden har varit kämpig - jag har fått karpaltunnelsyndrom. Fått skenor till natten och stöd till dagen. Även fått konstaterat överansträngning i armbågar, axlar, knäleder och vrister. Pratade med någon häromdagen som trodde det kunde vara relaterat till allt kortison jag proppat i mig. Ni andra som också tagit höga doser - har era leder också typ pajat efter att ni fått baby?
Oroar mig för bebisarna blir ju inte precis lättare och vissa dagar/nätter har jag skitont rent ut sagt. Det är ju bara jag som har dem så får ju noll avlastning för kroppen. Min mamma ställer upp så gott hon kan men hon är ingen ungdom och hennes kropp är rätt skröplig. I lördags var jag så uppgiven och ringde och grät så hon fick passa bebisarna en stund när jag gick på promenad för att rensa hjärnan lite. De märker ju också när man inte är på topp och blir lite gnälligare. Annars är mina bebisar enkla och inte alls särskilt gnälliga eller krävande och jag tackar min lyckliga stjärna!
Har sökt stöd från kommunen som kommer på hembesök på fredag. Vi får väl se vad de säger.
Roligt att höra från dig. Jag tog ju bl a 30 mg kortison, och om det beror på det eller inte, så har jag exakt lika problem med värk. Jag har ont i fötterna, ena vristen, knän (är dock bättre), axlar, ländrygg, domnat i vissa fingrar på morgonen etc. Känner också ngn form av svaghet.
Informerade Dr D kort och han tyckte jag skulle ta 10 mg Prednisolon för en vecka och testa och se om det blir bättre. Halva veckan har nu gått och jag tycker det redan känns bättre. Vet ej sedan hur jag ska gå vidare. Vill inte gärna ta kortison. Jag har ändå trappat ner extremt sakta. Jag är annars nu nere på 2 mg kortison. Alltså trappat ned sedan efter födseln i juli och ännu inte varit helt kortisonfri.
Vad skönt att din pojke och flicka är hyfsat lätsamma och inte gnälliga. Det är tufft att vara själv med tvillingar. Du gör det bra! Kram.