• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • pink lily

Efterlyses: snälla, någon som har Utrogestan över? Fick öka dosen och nu räcker de inte över tid ...

Finnes: Fragmin 12500 IE, gäller t o m jan 2016. Inboxa :)

• azurea

Hej,

Jag har en box på 90 st om du vill. Inboxa mig så löser vi det.

pink lily skrev 2016-01-05 20:13:00 följande:

Efterlyses: snälla, någon som har Utrogestan över? Fick öka dosen och nu räcker de inte över tid ...

Finnes: Fragmin 12500 IE, gäller t o m jan 2016. Inboxa :)

• Frazze

Hej igen och tack för alla grattisönskningar. Peppar, peppar så verkar det vara so far so good, men man vet ju som sagt aldrig. Har inte bestämt när jag ska göra vul än!? Ska man köra i v 6 och kolla att där är nåt, eller ska man vänta till v 8 och se att det har utvecklats vidare och inte stannat av i v 6 el 7? Om man ändå kunde göra ett både v 6 och v 8 och 10 och 12. Verkar som att jag är i 4+6idag i alla fall om betäkningarna stämmer. Ska köpa ett CB nästa vrcka igen och se vad det står då. Står det v 2-3 el 3+ så måste ju ändå HCG ha stigit väl? Och att det utvecklas, eller har jag fel?

• Nugällerdet73
    , Weeme, ja skendräktig, så känner jag mig verkligen, och ännu mer just idag, jag mår hur bra som helst. Men jag är självklart glad för att jag mår bra! 

Fast nog har jag lite symtom antar jag, helt plötsligt så var jag helt förstoppad! Vilken pärs! Jag käkar katrinplommon och det är typ det äckligaste jag vet! Men jag har inget val just nu!

Jag ska göra ett ultraljud igen men det blir nog inte förrän mitten på januari, då är jag i vecka 13. Jag kan inte göra något innan dess då jag måste göra det privat. Men det känns ganska ok att vänta tills dess. Funderar på att köpa en doppler men vet inte om jag vågar. Hittar jag inte hjärtljuden så lär jag själv få hjärtstopp. Så jag ska fundera lite mer på det. 

Jag har trappat ner medicinen och äter inte progygnon längre, om tre dagar så ska jag sluta med prednisolon och så kommer jag äta utrogest tills slutet av januari. Jag är då i vecka 15 när jag slutar helt. Det enda jag funderar lite över är prednisolonen, det är ju många som äter den hela graviditeten. Jag har ätit 10 mg hela tiden. Sen är det ju skönt om jag kan sluta med den för den tabletten smakar verkligen illa. 

Redan, vi har gjort en dubbeldonation den här gången, det skrev jag inte i mitt första inlägg insåg jag. Mina ägg var slut redan när jag var 38 år, kanske tidigare ändå. Min man och jag träffades när jag var 36 och jag har inga barn sedan tidigare. Vi försökte en ivf men det gav ingenting, vi fick avbryta det så vi började göra äggdonationer omgående.

Sen var nog inte min mans simmare superpigga. Fast han har barn sedan tidigare, och han fått ok på sina tester, han testade sig självklart, men vi gjorde inte någon dna fragmentering. Med facit i hand så skulle vi ha undersökt honom mycket grundligare och mycket tidigare. Men där var det jag som bromsade, jag ville så gärna se min man i barnet att jag hade svårt att ta det steget. Så vi försökte om och om igen, korkat för det är ju inte gratis precis, sedan lyckades vi ju i somras men efter missfallet så accepterade jag faktum och vi bestämde oss för dubbeldonation och körde på direkt när jag fick min första mens. Och här är vi nu! Det känns helt fantastiskt! Overkligt, men helt fantastiskt!
  • Redan47

Frazze jag skulle absolut ta hcg blodprov så du ser stegringstakt ! Flera minst två varannan dag. Sedan vul runt 7+0 då hjärta ska kunna synas.

• Redan47

Super, nu så häller det . Visst är det så, lätt att vara efterklok... Det har vi nig alla varit i svängen. Vi har ju mer kunskap idag! Lätt då.
    Kortison, det kan du knapra dina 10mg längre om du vill. Smakar illa... Det r inga sugisar:) . Sväljes hela med lite god jos;))
    Får du inte kub ?

• Frazze
    Redan47 skrev 2016-01-06 18:33:26 följande:

Frazze jag skulle absolut ta hcg blodprov så du ser stegringstakt ! Flera minst två varannan dag. Sedan vul runt 7+0 då hjärta ska kunna synas.

Tyvärr är min gyn väldigt speciell när det gäller sånt här. Hcg prov är inget man tar längre förstår du! Är dock orolig för jag börjar få ont i ryggen. Det är väl givetvis så att det var för bra för att vara sant! Orkar inte med fler motgångar nu Ska kontakta gyn på måndag om inget hänt då. Det är tydligen julstängt! Har börjat ta 5 mg kortison nu för jag har inte många kvar tyvärr.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus