, Weeme, ja skendräktig, så känner jag mig verkligen, och ännu mer just idag, jag mår hur bra som helst. Men jag är självklart glad för att jag mår bra!
Fast nog har jag lite symtom antar jag, helt plötsligt så var jag helt förstoppad! Vilken pärs! Jag käkar katrinplommon och det är typ det äckligaste jag vet! Men jag har inget val just nu!
Jag ska göra ett ultraljud igen men det blir nog inte förrän mitten på januari, då är jag i vecka 13. Jag kan inte göra något innan dess då jag måste göra det privat. Men det känns ganska ok att vänta tills dess. Funderar på att köpa en doppler men vet inte om jag vågar. Hittar jag inte hjärtljuden så lär jag själv få hjärtstopp. Så jag ska fundera lite mer på det.
Jag har trappat ner medicinen och äter inte progygnon längre, om tre dagar så ska jag sluta med prednisolon och så kommer jag äta utrogest tills slutet av januari. Jag är då i vecka 15 när jag slutar helt. Det enda jag funderar lite över är prednisolonen, det är ju många som äter den hela graviditeten. Jag har ätit 10 mg hela tiden. Sen är det ju skönt om jag kan sluta med den för den tabletten smakar verkligen illa.
Redan, vi har gjort en dubbeldonation den här gången, det skrev jag inte i mitt första inlägg insåg jag. Mina ägg var slut redan när jag var 38 år, kanske tidigare ändå. Min man och jag träffades när jag var 36 och jag har inga barn sedan tidigare. Vi försökte en ivf men det gav ingenting, vi fick avbryta det så vi började göra äggdonationer omgående.
Sen var nog inte min mans simmare superpigga. Fast han har barn sedan tidigare, och han fått ok på sina tester, han testade sig självklart, men vi gjorde inte någon dna fragmentering. Med facit i hand så skulle vi ha undersökt honom mycket grundligare och mycket tidigare. Men där var det jag som bromsade, jag ville så gärna se min man i barnet att jag hade svårt att ta det steget. Så vi försökte om och om igen, korkat för det är ju inte gratis precis, sedan lyckades vi ju i somras men efter missfallet så accepterade jag faktum och vi bestämde oss för dubbeldonation och körde på direkt när jag fick min första mens. Och här är vi nu!

Det känns helt fantastiskt! Overkligt, men helt fantastiskt!