• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frk Röd

azurea, beklagar verkligen att du mist din ena ängel. Vad var orsaken?

Jag har varit på Inskrivningssamtal idag inför mitt snitt på tisdag. Träffade både narkosläkare och förlossningsläkare och det kändes till viss del ostrukturerat. Jag tror/hoppas dock att de vet att det är ett barn de ska ta ut på tisdag och inte en fot som ska opereras :)

• Frazze

Vul den 22 jan! Huuuur ska man överleva 2 veckor tills man får se om allt är bra? Jag är dock glad att inte göra det för tidigt då de sa till mig när jag gjorde ivf och blev gravid första ggn, att om det är starka hjärtslag i v 8 så brukar man sällan få missfall innan v 12 i alla fall. Ingen tröst så, men det kändes ändå lite säkrare. Men 2 veckor till är ju rena döden! Hur får man tiden att gå då?

• swede

Men oj vad det hinner att hända mycket i tråden Glad. Tack för alla kommentarer och tips, speciellt tipset om den fina bloggen med de prematura tvillingarna.

Och Frazze, stort grattis! Det är ju fantastiskt! Vad glad jag är för din skull! Håller alla tummar för att det går vägen, det är ju en riktigt bra start! 

Beklagar Azurea, jag kan inte föreställa mig den sorg som ni måste uppleva. Glad att läsa att ni blickar framåtGlad. Grattis och lycka till i graviditeten!

Grattis till alla ni andra som också har plussat.

Idag är vår lille kille 31+5 och han går sakta upp i vikt. Läkaren här vill "skriva ner" hjärnblödningen som vår lille son fick tidigare, från en 4:a till en 3:a, vilket vi blev väldigt glada för. I slutet av nästa vecka kommer de därför göra nya UL, för att se hur  hjärnblödningen "utvecklats"/ser ut nu, så vi håller tummarna för att det blir lite positiva nyheter. Trots omständigheterna har vi det väldigt bra på Neo. Vi njuter av lillen och att vi fått bli föräldrar, lite tidigare än planerat...men nu hoppas vi att han växer sig stor och stark.

Lycka till alla ni som är gravida och alla ni som kämpar på. Massor med kramar till er.

• Snart lycklig

Swede, vad glad jag blir av att läsa att det går framåt. Fantastiskt att läkaren kan se att det ser så bra ut att de vill skriva ner till en 3:a. Sköt om er och må så gott. Kram.

• TyckOmMig

swede-fin glädjande positiv uppdatering från dig du ska se att lilleman växer på sig och blir stor och stark för var dag som går landar man och växer in i dom förutsättningar som finns.

• swede

Snart lycklig och Tyck om mig, tack för era värmande ord. Vi tar en dag i taget och försöker att leva och njuta i nuet. Morgondagen kommer tids nog. Vi känner oss lyckligt lottade, även om framtiden kanske inte blir som vi tänkt oss...den kanske blir ännu bättre!? Vem vet?

• Frazze
    swede skrev 2016-01-09 13:06:30 följande:

Men oj vad det hinner att hända mycket i tråden . Tack för alla kommentarer och tips, speciellt tipset om den fina bloggen med de prematura tvillingarna.

Och Frazze, stort grattis! Det är ju fantastiskt! Vad glad jag är för din skull! Håller alla tummar för att det går vägen, det är ju en riktigt bra start! 

Beklagar Azurea, jag kan inte föreställa mig den sorg som ni måste uppleva. Glad att läsa att ni blickar framåt. Grattis och lycka till i graviditeten!

Grattis till alla ni andra som också har plussat.

Idag är vår lille kille 31+5 och han går sakta upp i vikt. Läkaren här vill "skriva ner" hjärnblödningen som vår lille son fick tidigare, från en 4:a till en 3:a, vilket vi blev väldigt glada för. I slutet av nästa vecka kommer de därför göra nya UL, för att se hur  hjärnblödningen "utvecklats"/ser ut nu, så vi håller tummarna för att det blir lite positiva nyheter. Trots omständigheterna har vi det väldigt bra på Neo. Vi njuter av lillen och att vi fått bli föräldrar, lite tidigare än planerat...men nu hoppas vi att han växer sig stor och stark.

Lycka till alla ni som är gravida och alla ni som kämpar på. Massor med kramar till er.

Åh vad skönt att läsa att allt verkar få bra för er. Skönt att de vill skriva ner hjärnblödningen oxå. Jag hoppas att när de kör ul att de hittar så lite skada som möjligt där inne. Du ska se att allt kommer att gå jättebra. Önskar er all lycka med er lille plutt! Ta hand om varandra och er lilla familj nu. Kram
  • Frazze

Någon här som vet om det är ok att kombinera Mic progesteron typ att ta vaginalt morgon och "middag" och sen ta utrogest oralt på kvällen? Hämtar Mic idag, och tänkte att man sover så gott på utrogesten så att jag kunde kombinera liksom. Eller ska man undvika det? Svar ASAP PLEASE!

• Redan47
    Frazze skrev 2016-01-10 14:06:02 följande:

Någon här som vet om det är ok att kombinera Mic progesteron typ att ta vaginalt morgon och "middag" och sen ta utrogest oralt på kvällen? Hämtar Mic idag, och tänkte att man sover så gott på utrogesten så att jag kunde kombinera liksom. Eller ska man undvika det? Svar ASAP PLEASE!

Helt okey!
  • Snart lycklig
    Frazze skrev 2016-01-10 14:06:02 följande:

Jag gjorde det och det gick bra.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus