• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • azurea
    Redan47 skrev 2016-01-06 13:11:36 följande:

Azurea, välkommen! Vilken vecka ?

17+0 i morgon, man börjar bli ganska stor...
  • weeme
    Frazze skrev 2016-01-06 19:28:50 följande:
    Tyvärr är min gyn väldigt speciell när det gäller sånt här. Hcg prov är inget man tar längre förstår du! Är dock orolig för jag börjar få ont i ryggen. Det är väl givetvis så att det var för bra för att vara sant! Orkar inte med fler motgångar nu Ska kontakta gyn på måndag om inget hänt då. Det är tydligen julstängt! Har börjat ta 5 mg kortison nu för jag har inte många kvar tyvärr.
    Frazze, ät 10 mg om du känner så jag skickar!! har också kvar. Hade ju också ryggont fast det var en bra graviditet, försök inte oroa dig. För mycket. Kram!
  • TyckOmMig

azurea-välkommen åh v 17 saknar redan min gravidmage lite grann!

Redan-bättre med din rygg och sömnen?
    Det är extra tufft med tvillingar men också dubbelt så mysigt!
    Mina tvillingpar charmar oss något enormt det övervinner tröttheten och visst hinner jag inte mycket annat än det nödvändigaste t.o.m att storhandla ensam på Willy's är lyx för en sliten småbarnsmamma och kan få mjölken att rinna till lite extra!

• Frazze
    Redan47 skrev 2016-01-06 19:56:25 följande:

Frazze- werlabs.se så kan du fixa hcg.

Kortison kan jag undvara dig.inboxa.

Tack jag tar gärna emot kortison av dig! Ska inboxa!
    weeme skrev 2016-01-07 00:18:43 följande:

Frazze, ät 10 mg om du känner så jag skickar!! har också kvar. Hade ju också ryggont fast det var en bra graviditet, försök inte oroa dig. För mycket. Kram!

Tack Weeme! Du har min adress va? Hur länge ska jag ta kortison då? Måste man absolut ta dem på kvällen? I och med att kortisolet går upp då och man blir YBERPIGG och inte kan sova, så skulle jag hellre ta dem på morgonen. Spelar det någon roll? Någon som vet? Det verkar ha varit falsklarm igår, men här tar vi inga risker. Gyn öppnar visst idag så jag ska ringa och boka Vul. Jag måste ju veta så att det inte är utomkved nu när det har gått naturliga vägen. Men molvärker gör det, så nåt växer i alla fall där inne
  • zaq1234

Haha tyckommig, jag fick gå själv på Willys häromdagen och gick och njöt, verkligen strosade runt i alla gångar.... Kanske inte den butik man normalt strosar i

• zaq1234

Grattis Azurea! Hur var det, visst fick du tvillingar, och det är syskon nu eller?
    Hur som helst härligt att du är i vecka 17 redan!

• Redan47

Kortison tas med fördel på morgonen. Det är ett morgon hormon.

Välkommen azurea!

Tyckommig , går kontinuerligt nu på massage. Fått loss det värsta. Idag är en dag då jag inser att inget annat än att trösta gosa o mata hinns med. Behöver pumpa oxå...! Hann fixa tvätten imorse!

• azurea
    zaq1234 skrev 2016-01-07 08:41:53 följande:

Grattis Azurea! Hur var det, visst fick du tvillingar, och det är syskon nu eller?

Hur som helst härligt att du är i vecka 17 redan!

Hej zaq1234, ja det är jag. Jag fick ju tvillingar men tyvärr förlorade vi vår ena tvilling alldeles för tidigt, vi fick bara behålla vår ena lilla ängel i 6 veckor. Så efter ganska mycket funderande bestämde vi oss för att göra ett syskonförsök på det enda överlevande ägget i frysen och det satte sig lyckosamt igen. Jag grät på KUBen då jag inte vågade titta först för så mycket stod på spel.

Därför har jag varit frånvarande från forumet under ganska lång tid, jag har helt enkelt inte orkat.
  • Frazze
    Redan47 skrev 2016-01-07 12:33:16 följande:

Kortison tas med fördel på morgonen. Det är ett morgon hormon.

Välkommen azurea!

Tyckommig , går kontinuerligt nu på massage. Fått loss det värsta. Idag är en dag då jag inser att inget annat än att trösta gosa o mata hinns med. Behöver pumpa oxå...! Hann fixa tvätten imorse!

Skönt, då kan jag ju göra det i fortsättningen! På ivf riga sa de att jag skulle ta det kl 22.00 på kvällen! Ping och man var vaken hela natten typ
  • TyckOmMig

zaq-skönt att det är fler än jag som uppskattar det lilla som att då storhandla ensam!!!!

Redan-goda ord med massage både min fd och ena dottern är duktiga på att massera mig.Har turen att ha en god vän som är utbildad som kan de rätta tagen ibland när det är riktigt tokigt!
    Visst är flertalet av dagar upp & ner och även att få lite ensamtid bland nytvättad tvätt ger plus i välbefinnandet och doften av ny tvätt är aldrig fel från kräk och amningsblöta kläder!!!!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus