• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Nugällerdet73

Jag trodde att det bara var jag som fick göra de testerna för bakterierna, jag kunde inte komma ihåg att jag har läst om att någon annan gjort dem.

Skönt att ta dem i alla fall, och enkelt var det ju också!

• weeme

Har också gjort multi res provet! Här räcker det med att man kommer från ett annat landsting för att få göra det!

Frk Röd, tänker på dig i morgon så spännande!

Pink Lily--- nu blir det pinsamt. Jag är negativ, mannen positiv så jag har haft det "problemet" alla graviditeter. Men inte minns jag inte att de gjort något speciellt? Har aldrig fått veta innan om barnet är positivt eller inte? Vid MA har jag fått spruta i baken de gånger de skrapat, inte den gången det faktiskt kom ut av sig självt. Nu fick jag spruta också för tösen var positiv, förra bebisen hade samma som jag. De har nog kollat så jag inte utvecklat immunisering under grav kanske.... Men bebisens blodgrupp har jag inte fått veta. Det är jag säker på att de inte kollade innan.

Redan, skönt då är det borta nu! Att det skulle ta sådan tid. Jag kollades med VUL efter två veckor då var det 1*1 cm vätska kvar och det kom nog ut förra veckan tror jag.. Inget stort alltså!

• TyckOmMig

Frk Röd-lycka till imorgon!
    Uppdatera gärna när du orkar.

Redan-skönt att det nu är borta de resterna som tyvärr gjort att du blött trisst men pigga på dig så gott det går nu framöver och vad bra du är som lyckats pumpa så mkt-kanon.

Dags försöka sova när äntligen mina små nattugglor insomnat för natten!

• Frazze

Fick åka till gyn och kolla upp varför jag blödde idag. Han trodde att det var lite överbliven slemhinna som kommit ut och han sa att det förmodligen skulle komma brunt blod i flera dagar. Men i livmodern så var där i alla fall en fosterhinna med en gulesäck i. Är bara i 5+4 el 5+5 så inget hjärtslag än. Fick ta hcgprov för att se om där är nåt som utvecklas och ska dit igen på torsdag. Så än så länge är allt ok i alla fall. Nu väntar vi med spänning på hcg proverna. Önskar att någon kunde söva mig tills v 18 i alla fall.

• pink lily

Grattis frk röd, så härligt att läsa! Måste vara skönt att äntligen vara i mål :) Ta hand om er, och njut!

• TyckOmMig
    Frk Röd skrev 2016-01-12 22:10:58 följande:

Det blev en liten flicka. 49 cm 3030g. Allt har gått bra.

Stort grattis!Njut av att ha kommit i mål och snusa nyfödd bebis.
  • Redan47

Frk röd!!! Grattis!!!! Ser fram att höra din berättelse hur det blev till slut efter dina funderingar. Jätte kram!

• Frazze
    Frk Röd skrev 2016-01-12 22:10:58 följande:

Det blev en liten flicka. 49 cm 3030g. Allt har gått bra.

Åh grattis till er lilla Prinsessa! Njut nu allt du kan av ert lilla knyte!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus