• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Snart lycklig

Så spännande Frazze! Hoppas!

Redan, jag fick ju ett ordentligt ryggskott i bäckenet!!!!!!! i mitten av september. Först i dcember blev jag helt fri efter många många kiropraktorbesök. Kunde knappt gå mer än med myrsteg i flera veckor. Var nästan helt låst. Huvuddelen ensam med lillkillen, dock bara ett barn, men ändå så tufft. Nu känns det mycket lättare.

• Frk Röd
    Redan47 skrev 2016-01-01 12:19:15 följande:

Ja frk röd, håller med dig helt o fullt. Det verkar vara så att jag har bit av moderkaka kvar alt myom. Fått tid för hysto m två piller cytotec i kuvertet. Ingen dialog om vad de planerar olika utfall??? Och varför cytotec om det är myom?
    Så hag har tagit kontakt m serum. Är inte övertygad om att göra hysto här. Känns då oseriöst - ett stycke kött.

Man slutar aldrig att förvånas över den svenska fertilitets- och förlossningsvården! Får det verkligen gå till så här, 2 cytotec i ett kuvert utan ställd diagnos? Eller är cytotec universalmedicinen för allt här i Sverige???
    Varför tror du att du har en bit moderkaka kvar? Blöder du/har ont? Satt moderkakan långt ner eller för öppningen? Tycker det är jättebra att du kontaktat Serum och får ett utlåtande från dom. Just nu känns det som jag skulle vilja föda mitt barn där, är såååå irriterad på svensk fertilitets- och förlossningsvård.
  • Redan47

Jag slutade blöda avslaget.... Men sedan fortsatte en färsk blödning olika dagar o mycket. Och haft suspekt ont. Svårt att veta vad som gör ont flera veckor efter snitt. Har ju bara hört att blöda 8-12v inte är onormalt. Men kände när hag kontaktade akut gyn första ggn att det är något som inte är som det ska. Fick svaret, nog mens avvakta helgen trots att jag hel smmar? Nja, kanske inte, hör av dig efter helgen. Och efter helgen mindre blödning igen. Sedan började det igen färska och klumpar...fick en tid. På det ultraljudet syntes "något". Jag såg oxp. Och gyn trodde placenta el myom. Sedan sa han det är kö på hysto. Okey. Men att få ett kuvert m anvisning o kuvert m 2tabl känns helt suspekt när de inte vet vad det är. Jag vill att dr möjligtvis gör en hysto o bara det.alltså kollar! Sedan när de vet mer....jag kanske är känslig nu.
    Dessutom ammar jag, allt känns obekvämt. Fått svar, naturligtvis, fr serum. Peny åter 4e, skicka frågan igen. Men om min op är planerad före den 4 så kontaktar de henne omg. Det är service det!
    Min kaka satt bra i bakkant.

• Kristin2015

Grattis Frazze, Vad härligt!!!

Hoppas ni med tuff första tid får möjlighet till avlastning&återhämtning nu. Och bättre hjälp från sjukvård.

Jag undrar hur såg era kontroller ut efter första RUL? Jag ska träffa bm nu 11 januari (v22-23) Antar hon tar blodtryck och blodsocker - mer har hon inte nämnt -men säkert planering framåt? När gjorde ni fler UL, hur ofta? är det något särskilt jag skall fråga om att kolla? Jag känner pyret sprattla ibland på kvällen och vid RUL sa bm det verkar vara en flicka :)

• Redan47

Kristin, jag minns inte exakt. Däremot sa jag till att jag ville komma oftare än program. Sa jag ville ha koll på protein urin. Nu bar jag enäggs så det kanske blev enklare med begäran då....
    Det jag vill komma till, be om det du behöver.

• Redan47

Jag är nyfiken på hur ni har det nygravida och alla stadier! Hur mår ni? Oroar ni ihjäl er? Hur har ni blivit emottagna på Mvc o UL mm?

• Frazze

Köpte ett Clear blue och i morses visade det Pregnant 1-2 weeks. Jag är chockad och överlycklig och livrädd på samma gång! Nu ska vi strax på planet och åka hem!

• JZ79
    Frazze skrev 2016-01-03 13:10:08 följande:

Köpte ett Clear blue och i morses visade det Pregnant 1-2 weeks. Jag är chockad och överlycklig och livrädd på samma gång! Nu ska vi strax på planet och åka hem!

Wow Grattis!!!!
  • Redan47
    Frazze skrev 2016-01-03 13:10:08 följande:

Häftigt frazze!!! Tycker du kan Peta i dig 10mg kortison om dagen.
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2016-01-02 14:16:58 följande:

Jag slutade blöda avslaget.... Men sedan fortsatte en färsk blödning olika dagar o mycket. Och haft suspekt ont. Svårt att veta vad som gör ont flera veckor efter snitt. Har ju bara hört att blöda 8-12v inte är onormalt. Men kände när hag kontaktade akut gyn första ggn att det är något som inte är som det ska. Fick svaret, nog mens avvakta helgen trots att jag hel smmar? Nja, kanske inte, hör av dig efter helgen. Och efter helgen mindre blödning igen. Sedan började det igen färska och klumpar...fick en tid. På det ultraljudet syntes "något". Jag såg oxp. Och gyn trodde placenta el myom. Sedan sa han det är kö på hysto. Okey. Men att få ett kuvert m anvisning o kuvert m 2tabl känns helt suspekt när de inte vet vad det är. Jag vill att dr möjligtvis gör en hysto o bara det.alltså kollar! Sedan när de vet mer....jag kanske är känslig nu.
    Dessutom ammar jag, allt känns obekvämt. Fått svar, naturligtvis, fr serum. Peny åter 4e, skicka frågan igen. Men om min op är planerad före den 4 så kontaktar de henne omg. Det är service det!
    Min kaka satt bra i bakkant.

Om de misstänker placenta accreta så är det ju märkligt att du inte får tid för hysto omgående, och borde man inte kunna se skillnad på placenta och myom? Tycker "ditt" sjukhus har skött det här på ett oerhört oproffsigt sätt. Stå på dig så du får komna och få det åtgärdat så snart som möjligt. Bra att ha Serum som back-up, där är både service och proffs som jobbar.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus