• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Hej Karolina har undrat hur du haft det! Trodde du fått. Säger precis som azurea. Lika bra de sätter igång innan preclampsin gör det på allvar. Så bebis kan må bra hela tiden. Skönt din graviditet verkar förlöpt fint o lugnt?!

• Frazze

Hej svej! Imorgon bitti är det dags för vul. 7+0 idag så 7+1 imorgon. Hade en blödning tisdags i förra veckan och fick komma in, men det var för tidigt för att se ett hjärta då. Dagen efter hade jag så ont i ryggen och det kändes som magen och trodde stenhårt att det var kört, men än så länge så kämpar vårt lilla gryn i magen (hoppas jag i alla fall!!!) Hcg som jag tog förra veckan var bra i alla fall. Det jobbiga under en graviditet är ju att man inte vågar slappna av en enda gång. Men jag försöker att njuta av mina hungerattacker, illamåenden, och toaspring på natten. Sen sist men inte minst, utrogest dvalan!

• Frazze

Sitter hos gyn och väntar på att få komma in! Har såna gravidsymptom men är ändå dönervös.

• Redan47
    Frazze skrev 2016-01-22 08:37:39 följande:

Sitter hos gyn och väntar på att få komma in! Har såna gravidsymptom men är ändå dönervös.

Då sitter jag i väntrummet oxå. Väntar på hur det gick!
  • TyckOmMig
    Frazze skrev 2016-01-22 08:37:39 följande:

Hoppas det gick bra-väntar på din uppdatering.
  • Kakolina
    Redan47 skrev 2016-01-21 10:01:39 följande:

Hej Karolina har undrat hur du haft det! Trodde du fått. Säger precis som azurea. Lika bra de sätter igång innan preclampsin gör det på allvar. Så bebis kan må bra hela tiden. Skönt din graviditet verkar förlöpt fint o lugnt?!

Ja, den har flytit på fint, bara blodtrycket som varit lite högt så jag blev sjukskriven nu på slutet. Men jag har mått bra hela tiden. Konstaterar att jag gått upp 18 kilo, tycker inte att jag blivit så stor, funderar på var allt satt sig någonstans... Att en del hamnat på rumpa och lår, förutom magen (men den är inte jättestor) ser jag iofs...
  • Frazze

Wiiiiiiiooi! Idag så såg vi ett litet hjärta slå för fulla muggar där inne! Han sa att grynet är 9mm och att jag är i v 6+6. Risken för missfall när man sett ett starkt hjärtslag i denna vecka är ca 5% och i v10 så går risken ner till 2%. Är superlycklig just nu!

• Frazze
    Kakolina skrev 2016-01-22 10:24:38 följande:

Grattis Frazze!

Tack snälla!
  • TyckOmMig
    Frazze skrev 2016-01-22 10:14:07 följande:

Wiiiiiiiooi! Idag så såg vi ett litet hjärta slå för fulla muggar där inne! Han sa att grynet är 9mm och att jag är i v 6+6. Risken för missfall när man sett ett starkt hjärtslag i denna vecka är ca 5% och i v10 så går risken ner till 2%. Är superlycklig just nu!

Åh Frazze vilken lycka stort stort grattis verkligen!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus