• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Snart lycklig

Grattis Missne och Kakolina. Det har fötts några prinsar nu. Tyckte nästan att det bara föddes prinsessor ett tag.

TyckOmMig, roligt att läsa din uppdatering. Exakt hur gamla är dina gossar och hur ofta och mycket äter de och vad? Min lille A har ju aldrig ammats och blir 7 månader den 5/2. Han får ersättning liksom tidigare morgon och lunch, mellanmål runt 15.00 (smoothie, gröt m mos, banan), mat vid 17.00 ca (ekologisk brk eller hemlagat (har dock f n ingen bra mixer)), ersättning kl 20.00 ca. Sedan sover han fram t 07-08.00.

Trots att de lovade fixa så att jag skulle få vara med i en mammagrupp, så gjorde BVC ingenting!!! . Har därför inte så många att ventilera med.

• Frk Röd

Tusen tack för gratulationer.
    Finns inga ord som kan beskriva den lycka och tacksamhet jag känner över att ha fått min lilla flicka. Kejsarsnittet var helt komplikationsfritt och gick som planerat. Inget blodtrycksfall och hela moderkakan ska enligt läkaren kommit ut. Sa till under operationen att de var tvungna att se till att de fick ut moderkakan ordentligt. Den satt fast lite så de fick skära loss den. Jag blödde en del de 4 första dagarna efter snittet men efter det så har det bara varit lite bruna efterdyningar, ungefär som i slutet av en mens, MEN idag har jag börjat blöda mer igen. Är det nån av er som fått ökad blödning igen 2 veckor efter snitt? Jag blöder ungefär som vid vanlig mens nu men med en del klumpar i.

• Redan47

Frkfrk röd , ja jag blödde först rikligt efter KS, sedan avtog det, blev vanligt avslag. Sedan nya blödningar m färskt o gammalt blod. Så höll det på. Men vad jag tog reda på var att det kunde hålla på några veckor....hur har ni andra haft det?

Visst är det härligt med bebis i mål! Så glad för dig!

Weeme, okey du är mjölk ko fortfarande. Fantastisk insats du gör! Jag hörde på neo att det är den mjölken som gör skillnad på de riktigt tidigt födda. Eloge till dig och Bullen.

Du verkar må bra ändå efter allt. Trött? Har du börjat få sova om natten?

JZ. Onda bebis magar är hemskt. Både för er o bebis. Rekommenderar bärsjal. Så harcju liten nära hela tiden o nära brösten. Mercän så går inte göra när anfallen är. Med sjalen avlassatar du och det känns lätt.

Att amningen känns jobbig är ledsamt. Kan du pumpa med Maskin och ge flaska istället? Då får han ju din mjölk iallfall. Det gör skillnad att du har din man med på banan. Ta hand om er!

Ska försöka klicka in en bild nu!

• Redan47
    TyckOmMig skrev 2016-01-27 09:26:55 följande:

Redan-vilka sötnosar ÄNTLIGEN få jag se dina/era underverk och hund med-mysigt!

Funkade det?!!!
  • Redan47

Taget nu på morgon, de sitter där en stund när jag äter frukost. Tvåan börjat bli trött, somnade sedan i mitt knä, nu lagt henne i sängen. Lagom klar på toa, behövde ettan komma upp för att somna om. Nu sover hon sött. Har satt hjul på spjälsängen så jag kan ha den där jag bäst behöver den. De kan ligga där och gympa o prata eller sova istället för på golvet ett tag till, och jag spar min rygg.

• Frazze

Åååååååh vilka söta små tjejer du har redan!!!! Så underbart att ha dem hos sig. Jag har mååååånga månader kvar om nu allt går bra.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus