• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Men Gud va roligt frazze! Vilken känsla !!! Fortsätt nu med kortisonet några veckor till! Och utrogest!

• Frazze

Tack alla snälla! Ja det är så otroligt att vi knappt kan fatta det! Här har vi försökt själva i 6 år minst! 3 försök ivf på vilket jag blev gravid, men hon dog. Sen ett äd med mf. Vad som krävdes var ett besök hos Hormonelle och en resa till varma breddgrader i 1 månad, så 2,5 veckor senare sa det pang! Första gången ever gravid den naturliga vägen! Mirakel kan ske alltså

• Snart lycklig

Frazze, grattis. Du har fått uppleva ngt som många hoppats på gm åren av kämpande. Fantastiskt. Hur gammal är du?

• pink lily

Tycker jag också upplevt ett mirakel, på min skala, gravid vid 46 på första försöket med Dr Ds behandling och ED. Aldrig ens haft gravidsymptom tidigare eller testat plus. Idag UL för kub och allt såg jättebra ut. Mkt låg risk. Pyret vände runt som en fisk och hoppade och såg ut att trivas :) Dessutom fick vi reda på att liten i magen är Rh neg precis som jag, så otroligt skönt att slippa oroa sig för immunisering alltså. Vi är så lyckliga att vi kommit så här långt, drygt vecka 13.

• TyckOmMig

Ego-mina minstingar växer på sig och är nu mer än 7 månader gamla-rutinerna är på plats och jag planerar lite för nya syskonförsök längre fram men är oändligt lyckligt lottad över dom skatter dessa två tvillingpar jag fått genom resans gång.

Önskar er alla fina en trevlig helg.

• Frazze
    Snart lycklig skrev 2016-01-22 18:06:47 följande:

Frazze, grattis. Du har fått uppleva ngt som många hoppats på gm åren av kämpande. Fantastiskt. Hur gammal är du?

Jag fyller 38 nästa vecka!
  • Redan47
    Frazze skrev 2016-01-22 21:33:44 följande:
    Jag fyller 38 nästa vecka!
    Bara barnet!!!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus