• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frazze
    Redan47 skrev 2016-01-22 21:44:35 följande:

Bara barnet!!!

Nja! Man börjar ju bli till åren nu! Men jag orkade inte stressen med ivf även om det kanske gått tillslut. Men stimulera och få fram 4 ägg och sen väntan på om något skulle ta sig. Näpp orkade inte! Bättre att dricka öl, vin, sola och bada och sen bli gravid!
  • Snart lycklig

Så klart ett mirakel f dig med Pink Lilly! Grattis!

Tycker själv att jag också fått ett mirakel. Gravid vid första ÄD vid 48,5 års ålder. Med dr Ds hjälp förstås. En fantastisk 6,5 månader gammal söt liten pojke ligger och snusar bredvid mig här i soffan. Älskar honom så!

• Frazze
    pink lily skrev 2016-01-22 20:36:40 följande:

Tycker jag också upplevt ett mirakel, på min skala, gravid vid 46 på första försöket med Dr Ds behandling och ED. Aldrig ens haft gravidsymptom tidigare eller testat plus. Idag UL för kub och allt såg jättebra ut. Mkt låg risk. Pyret vände runt som en fisk och hoppade och såg ut att trivas :) Dessutom fick vi reda på att liten i magen är Rh neg precis som jag, så otroligt skönt att slippa oroa sig för immunisering alltså. Vi är så lyckliga att vi kommit så här långt, drygt vecka 13.

Grattis till dig och ditt lilla pyre i magen vilken vecka är du i?
  • Snart lycklig

Om jag inte missat, visst var det länge sedan Alicias mamma (kommer inte ihåg hennes alias här) skrev ngt? Tyst på hennes blogg "Devote" sedan oktober också. Någon som hört ngt?

• Redan47
    Snart lycklig skrev 2016-01-24 16:58:38 följande:

Nu kom jag på hennes alias "bullenochgrisen".

Senast hon skrev mådde de prima. Men på g att sluta amma tror jag...
  • weeme

Grattis det är så fantastiskt Frazze, nu finns det 11 syskoni frysen också!!

Pink Lily, härligt med fint KUB, njut av pyret i magenGravid

Jag sitter vid pumpen... Stirra på mjölkstrålar är en stor del av mitt liv.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus