En liten uppdatering från mig... Vi ligger fortsatt inlagd på antenatalen, men är nu bara övervakad med ctg 3ggr/dygn, så det känns som om de har taggat ner lite granna eftersom ctg tyder på att bebisen inte är påverkad. Nytt flödesultraljud i morgon, så då får vi se hur det har utvecklat sig över helgen och vad nästa steg blir! Känner mig lite lugnare nu när kortisonsprutorna har nått sin verkan, om bebis skulle behöva komma ut. Känns otroligt priviligerat att faktist ha den här förmånen att bli så uppföljd och att det tas på så stort allvar. Samtidigt är det lite läskigt, för det känns som om man är en tickande bomb... Men det man har sagt är att om det blir en förändring är det otroligt ovanligt att den är så snabb att bebisen plötsligt dör eller blir väldigt skadad, utan man ser på trenden om det börjar bli sämre, och då kan man agera. Vi ska även få träffa en barnläkare från neo som förklara för ss vad vi kanske kan komma att ha framför oss, och det är nog få förunnade som hamnar på neo som får den möjligheten... (Sen får vi se om det hinns med, för vi fick reda på både på torsdag och fredag att barnläkaren skulle komma, men hen hade högst antagligen mycket viktigare saker för sig! Så det är ju rätt prio!)
Varje dag är en vinst, och jag hoppas att bebisen kan komma att få stanna kvar i magen några veckor till... Att det kanske innebär att jag är sängbunden på sjukhus under den tiden gör inget! Men förhoppningsvis kanske jag kan få komma hem men komma in på täta kontroller...
Vi får se i morgon helt enkelt!