• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • trex2013
    Kcb skrev 2016-02-28 17:24:02 följande:

En liten uppdatering från mig... Vi ligger fortsatt inlagd på antenatalen, men är nu bara övervakad med ctg 3ggr/dygn, så det känns som om de har taggat ner lite granna eftersom ctg tyder på att bebisen inte är påverkad. Nytt flödesultraljud i morgon, så då får vi se hur det har utvecklat sig över helgen och vad nästa steg blir! Känner mig lite lugnare nu när kortisonsprutorna har nått sin verkan, om bebis skulle behöva komma ut. Känns otroligt priviligerat att faktist ha den här förmånen att bli så uppföljd och att det tas på så stort allvar. Samtidigt är det lite läskigt, för det känns som om man är en tickande bomb... Men det man har sagt är att om det blir en förändring är det otroligt ovanligt att den är så snabb att bebisen plötsligt dör eller blir väldigt skadad, utan man ser på trenden om det börjar bli sämre, och då kan man agera. Vi ska även få träffa en barnläkare från neo som förklara för ss vad vi kanske kan komma att ha framför oss, och det är nog få förunnade som hamnar på neo som får den möjligheten... (Sen får vi se om det hinns med, för vi fick reda på både på torsdag och fredag att barnläkaren skulle komma, men hen hade högst antagligen mycket viktigare saker för sig! Så det är ju rätt prio!)

Varje dag är en vinst, och jag hoppas att bebisen kan komma att få stanna kvar i magen några veckor till... Att det kanske innebär att jag är sängbunden på sjukhus under den tiden gör inget! Men förhoppningsvis kanske jag kan få komma hem men komma in på täta kontroller...

Vi får se i morgon helt enkelt!

håller tummarna för att allt fortsätter se bra ut i dag! kram
  • trex2013

I dag är det min tur att vara orolig. vaknade i morse och när jag var på toa så var det en massa rosa/beigebrunt :( vet ju såväl att det är vanligt med blödningar men känner mig ändå skräckslagen. :( har tagit extra c-vitamin. har tur nog ett inbokat UL kl 11 så då ser jag om allt ser ok ut för stunden. man går på nålar..

• Frazze
    trex2013 skrev 2016-02-29 08:55:12 följande:

I dag är det min tur att vara orolig. vaknade i morse och när jag var på toa så var det en massa rosa/beigebrunt :( vet ju såväl att det är vanligt med blödningar men känner mig ändå skräckslagen. :( har tagit extra c-vitamin. har tur nog ett inbokat UL kl 11 så då ser jag om allt ser ok ut för stunden. man går på nålar..

Vet precis hur det där känns! Största skräcken! Jag hade samma nu denna gången i v 6 men fick ul samma dag. Det var överbliven slemhinna som behövde komma ut. Igår så kom det pyttelite rosa på pappret igen, så nu har jag knappt sovit i natt bara för det! Lycka till på ul idag! Hoppas du fpr se ett starkt litet pickande hjärta el två om du stoppade in två Skriv gärna och berätta efter! Kram
  • trex2013
    Frazze skrev 2016-02-29 09:23:48 följande:
    Vet precis hur det där känns! Största skräcken! Jag hade samma nu denna gången i v 6 men fick ul samma dag. Det var överbliven slemhinna som behövde komma ut. Igår så kom det pyttelite rosa på pappret igen, så nu har jag knappt sovit i natt bara för det! Lycka till på ul idag! Hoppas du fpr se ett starkt litet pickande hjärta el två om du stoppade in två Skriv gärna och berätta efter! Kram

Allt såg bra ut, så otroligt lättad! såg en liten ärta på 7.3 mm med ett litet pickande/fladdrande hjärta! ? <3
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-02-29 13:46:06 följande:
    Allt såg bra ut, så otroligt lättad! såg en liten ärta på 7.3 mm med ett litet pickande/fladdrande hjärta! ? <3
    Åh vad härligt! GRATTIS!!!!!!

Vilken vecka är du i? Vi var inne i 6+1 och vår lill* var 9,3mm då! På kub i 11+2 var den 4,5 cm och nu växer det så det knakar i magen känner jag. Orken är helt borta och hjärnan är ej mottaglig för plugg. Yr som jag vet inte vad och jag vill bara äta och sova!

Min gyn sa att har man sett ett litet hjärta slå så är risken för mf 5% och efter v 12 så är den ca2% så nu är det bara att slappna av! (Lättare sagt än gjort) kram
  • trex2013
    Frazze skrev 2016-02-29 13:59:30 följande:
    Åh vad härligt! GRATTIS!!!!!!

Vilken vecka är du i? Vi var inne i 6+1 och vår lill* var 9,3mm då! På kub i 11+2 var den 4,5 cm och nu växer det så det knakar i magen känner jag. Orken är helt borta och hjärnan är ej mottaglig för plugg. Yr som jag vet inte vad och jag vill bara äta och sova!

Min gyn sa att har man sett ett litet hjärta slå så är risken för mf 5% och efter v 12 så är den ca2% så nu är det bara att slappna av! (Lättare sagt än gjort) kram
    Oj, min ärta är inte så stor då?! jag är ju i v8 (7+2) i dag. Skönt att höra då kan jag (försöka) slappna av lite nu då :) Så GLAD!
    Samma här är väldigt trött också, efter kl 15 på dagarna är man inte rolig och jag lägger mig gärna vid just efter kl 20. he he
  • Frazze

Nä jag ljög visst! Var i v 6+6 och grynet var 8,3 mm minnet är bra men kort! Vi är ju båda långa så kanske inte så konstigt att busen var lång då? Min man är ju 210cm och jag 179cm. Det blir nog en lång bebis av det Hahahah!

Ja slappna av nu och njut av att du har ett liiiitet hjärta som växer i magen! Och i slutet av detta året så ska du bli mamma ! När är det beräknat på ett ca? Vi är beräknade den 9 september!

• Lana68

Hej! Först vill jag gratulerar er alla som lyckats bli gravida. Jag själv väntade tvillingar i höstas som tyvärr slutade i missfall i vecka 8. Det var mitt andra äggdon försök. Nu har vi ett embryo kvar i frysen som vi antaglogen sätter in nu i mars. Det blir nog vårt sista försök . Jag skulle bara vilja veta om någon av er llyckats med att bli gravida med enbart ett insatt fryst embryo? Kram från mig!

• Frazze
    Lana68 skrev 2016-02-29 17:25:08 följande:

Hej! Först vill jag gratulerar er alla som lyckats bli gravida. Jag själv väntade tvillingar i höstas som tyvärr slutade i missfall i vecka 8. Det var mitt andra äggdon försök. Nu har vi ett embryo kvar i frysen som vi antaglogen sätter in nu i mars. Det blir nog vårt sista försök . Jag skulle bara vilja veta om någon av er llyckats med att bli gravida med enbart ett insatt fryst embryo? Kram från mig!

Jag har ju konstigt nog lyckats bli naturliga vägen då tack vare Sverker Hybbinette på Hormonelle i Stockholm. Helt fantastiskt att det tog sig på 2 veckor med lite semester och avslappning och de grejer han skrev ut. Jag hoppas verkligen att ni lyckas med ert sista embryo nu så att du äntligen får en liten! Ska hålla tummar och tår för dig. Stort Lycka till! Kram
  • Lana68
    Frazze skrev 2016-02-29 17:45:31 följande:

Jag har ju konstigt nog lyckats bli naturliga vägen då tack vare Sverker Hybbinette på Hormonelle i Stockholm. Helt fantastiskt att det tog sig på 2 veckor med lite semester och avslappning och de grejer han skrev ut. Jag hoppas verkligen att ni lyckas med ert sista embryo nu så att du äntligen får en liten! Ska hålla tummar och tår för dig. Stort Lycka till! Kram

Men så otroligt och vilket underverk för er, stort grattis! Tack så mycket! Kramar
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus