• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47
    Lana68 skrev 2016-02-28 21:44:59 följande:
    Redan när började du äta e vitamin för att bygga slemhinnan och hur länge åt du? Förstår du har fullt upp med tvillingar men vilken lycka :)
    Det käkade jag hela tiden, så från start får väl svaret bli. 400mg.
  • Redan47
    Redan47 skrev 2016-03-01 08:31:24 följande:
    Det käkade jag hela tiden, så från start får väl svaret bli. 400mg.
    Hur ser ditt protokoll ut för övrigt ?
    Finns någon teori på varför din graviditet avbröts?
    Det är klart det går bli gravid på ett embryo.
  • Lana68
    Redan47 skrev 2016-03-01 08:33:31 följande:

Hur ser ditt protokoll ut för övrigt ?

Finns någon teori på varför din graviditet avbröts?

Det är klart det går bli gravid på ett embryo.

Ok även efter embryoinsättning? Mitt protokoll ser likadant ut. Det enda som skillde från de olika prover jag skulle ta var swab of the vagina som jag inte hittat någon i Sveriges som gör tyvärr. Jo det går säkert men känns som mycket mindre odds men vi hoppas så klart.
  • TyckOmMig

Redan47-inför dina FET har du varit nedreglerad då?
    Fattar inte varför kliniken vill ha mig till att ta Procren inför FET ibland uppfattar jag koordinatorn ha lite väl dålig koll.
    Blir så många frågor funderingar som inte hade behövts.
    Om jag inte minns fel ville dom det förra gången med men jag undrade ifrågasatte då med!
    Jag har ju ingen bakomliggande problematik förutom att det som är annorlunda nu är snittet med tvillingarna.
    Har skickat frågan och tusen andra men det brukar ta hela dagen och mer än hälften blir besvarade...

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-03-01 09:47:20 följande:

Redan47-inför dina FET har du varit nedreglerad då?

Fattar inte varför kliniken vill ha mig till att ta Procren inför FET ibland uppfattar jag koordinatorn ha lite väl dålig koll.

Blir så många frågor funderingar som inte hade behövts.

Om jag inte minns fel ville dom det förra gången med men jag undrade ifrågasatte då med!

Jag har ju ingen bakomliggande problematik förutom att det som är annorlunda nu är snittet med tvillingarna.

Har skickat frågan och tusen andra men det brukar ta hela dagen och mer än hälften blir besvarade...

Jag tror inte heller på procren! Min slemhinna var alldeles för gammal när vi körde ET i riga den var ju 17 mm!!!! Jag tror på så naturligt som möjligt och att skemhinnan ska vara färsk precis som vid äl. Stå på dig! Kram
  • trex2013
    Frazze skrev 2016-02-29 16:13:10 följande:

Nä jag ljög visst! Var i v 6+6 och grynet var 8,3 mm minnet är bra men kort! Vi är ju båda långa så kanske inte så konstigt att busen var lång då? Min man är ju 210cm och jag 179cm. Det blir nog en lång bebis av det Hahahah!

Ja slappna av nu och njut av att du har ett liiiitet hjärta som växer i magen! Och i slutet av detta året så ska du bli mamma ! När är det beräknat på ett ca? Vi är beräknade den 9 september!

Tack, ska försöka! <3 detsamma till dig. :) är beräknad till 14/10 om nu allt går vägen.

• Frazze
    trex2013 skrev 2016-03-01 15:01:09 följande:

Tack, ska försöka! <3 detsamma till dig. :) är beräknad till 14/10 om nu allt går vägen.

En månad efter mig då nästan precis. Ja nu hoppas vi att det går som det ska för oss båda. Orkar inte med en tragedi en gång till!
  • trex2013
    Frazze skrev 2016-03-01 16:24:54 följande:
    En månad efter mig då nästan precis. Ja nu hoppas vi att det går som det ska för oss båda. Orkar inte med en tragedi en gång till!
    <3
  • Kcb

Ni som har gjort kejsarsnitt, har ni några tips/råd att ge? Har nyss fått reda på ATT det blir ks, men inte när... En gissning är nog inom den närmaste veckan. Är inlagd till förlossning, sen blir det neo ett antal veckor. Träffade barnläkare från neo idag som gick igenom vad vi har framför oss.. Vilket privilegium som många andra som hamnar på neo aldrig hinner få... Han var otroligt förtroendeingivande, och nu känner jag att det här nog kan gå bra! Han tycker bebis är "stor" fast den är så liten (uppskattad till 1200g).

Känner mig lite lugnare idag. Nytt flödesultraljud i morgon. Känns som om det är det som kommer att bli avgörande. Allt börjar kännas otroligt verkligt, att bebisen kanske snart är ute... Gråter och är lugn om vartannat...

• Frazze
    Kcb skrev 2016-03-01 16:51:57 följande:

Ni som har gjort kejsarsnitt, har ni några tips/råd att ge? Har nyss fått reda på ATT det blir ks, men inte när... En gissning är nog inom den närmaste veckan. Är inlagd till förlossning, sen blir det neo ett antal veckor. Träffade barnläkare från neo idag som gick igenom vad vi har framför oss.. Vilket privilegium som många andra som hamnar på neo aldrig hinner få... Han var otroligt förtroendeingivande, och nu känner jag att det här nog kan gå bra! Han tycker bebis är "stor" fast den är så liten (uppskattad till 1200g).

Känner mig lite lugnare idag. Nytt flödesultraljud i morgon. Känns som om det är det som kommer att bli avgörande. Allt börjar kännas otroligt verkligt, att bebisen kanske snart är ute... Gråter och är lugn om vartannat...

Var lugn! Min man var 34cm och vägde 1200 gram när han kom ut 1969 idag är han 210cm och 120 kg istället! Klarade de honom 1969 så klarar de er lilla klimp idag 2016 ska du se. Allt kommer att ordna sig och snart får ni träffa ert efterlängtade älskade hjärta! Lycka till!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus