• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • pink lily

Trex2013, håller tummarna! Drick även mkt ljummet vatten, c 3 l. Ja, det rinner rakt igenom men vätskan gör att slemhinnorna blir mindre sköra. Tips fr min ivfklinik, som hjälpte. Och skippa allt som stimulerar blodcirkulation: trappor, stödstrumpor, spikmatta, kryddor etc Åk in för ul om oro, jag fick akut ul v 5 pga blödn., utan protester. Ta hand om er.

• trex2013
    pink lily skrev 2016-03-16 11:34:18 följande:

Trex2013, håller tummarna! Drick även mkt ljummet vatten, c 3 l. Ja, det rinner rakt igenom men vätskan gör att slemhinnorna blir mindre sköra. Tips fr min ivfklinik, som hjälpte. Och skippa allt som stimulerar blodcirkulation: trappor, stödstrumpor, spikmatta, kryddor etc Åk in för ul om oro, jag fick akut ul v 5 pga blödn., utan protester. Ta hand om er.

Tack Pink för ditt svar <3  jag kommer skippa innohep sprutan i kväll och även baby aspirinet i morgon bitti. Har tid för UL på fredag vid lunch även om blödningen slutat då. kram!
  • trex2013
    pink lily skrev 2016-03-16 11:34:18 följande:

Hur mår du och lill plutten annars efter bil krocken? känns det bra i kroppen och när har du nästa koll hos SMVC?
    Ang dina funderingar om progesteronet jag ska ju också snart också börja trappa ned det enl Pennys ordnation. vet att jag har haft svårt att få upp bra nivåer mer endast tabletter så därför tar jag nu sprutor istället. Har också tänkt kolla upp min nivå och hur den börjar förändras när jag börjar minska dosen. nu under medicinering så brukar jag ligga mellan 150-180.
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-03-16 10:12:49 följande:

då var det tyvärr min (o)tur att börja blöda.. mått konstig i kroppen i ett par dagar m svettningar och en jävulsk huvudvärk. Tog därför ett extra IL dropp uti fall att i måndags.

Har väl inte mått så mkt bättre. så idag nu på morgonen så ser jag att jag börjat blöda och det rejält med rött färskt blod. :( tar ju dubbelt blodförtunnande så vet ju att blödningsrisken är stor för mig. men ändå blir jag så jävla rädd!!!

vet att jag bara kan ta det lugnt och ta extra c-vitamin osv.. snälla håll tummarna att det går över! jag slits sönder i hjärtat av oro.

NEJ! åh jag hoppas bara att det är just vad du säger, en blödning! Vilken vecka är du i? Du var väl runt 5 v efter mig om jag inte minns fel. Jag hoppas att allt är bra! Sluta med blodförtunnande och åk in på ul direkt! Keep us posted!
  • pink lily

Trex2013, En vecka tills jag får komma till specmvc, de tar inte emot förrän efter v 22. Känns skit rent ut sagt, särk när motiveringen är att de inte kan göra ngt förrän efter v 22 .... Är nu hänvisad till akuten, och där ringer de och rådfrågar specmvc. Suck! Hoppas provet imorgon är en vändpunkt till det bättre .... Redan bokat dropptid.

• trex2013
    pink lily skrev 2016-03-16 21:18:57 följande:

Trex2013, En vecka tills jag får komma till specmvc, de tar inte emot förrän efter v 22. Känns skit rent ut sagt, särk när motiveringen är att de inte kan göra ngt förrän efter v 22 .... Är nu hänvisad till akuten, och där ringer de och rådfrågar specmvc. Suck! Hoppas provet imorgon är en vändpunkt till det bättre .... Redan bokat dropptid.

åh jag trodde du redan fått komma dit! vilken oro och frustration att behöva gå via akuten. onödigt trassel kan man tycka! :(
    Jag hoppas provet i dag ser bra ut. kramar
  • trex2013
    Frazze skrev 2016-03-16 14:59:32 följande:
    NEJ! åh jag hoppas bara att det är just vad du säger, en blödning! Vilken vecka är du i? Du var väl runt 5 v efter mig om jag inte minns fel. Jag hoppas att allt är bra! Sluta med blodförtunnande och åk in på ul direkt! Keep us posted!
    För mig så verkar blödningen börja stilla sig tack o lov. har druckit massor av c-vitamin och försökt ta det lugnt. även dragit ned på det blodförtunnande för stunden. Är ju bara i v 10 (9+5) så det är lång väg kvar. UL i morgon vid lunchtiden.
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-03-17 12:38:08 följande:

För mig så verkar blödningen börja stilla sig tack o lov. har druckit massor av c-vitamin och försökt ta det lugnt. även dragit ned på det blodförtunnande för stunden. Är ju bara i v 10 (9+5) så det är lång väg kvar. UL i morgon vid lunchtiden.

Jag håller tummar och tår för att allt ser bra ut imorgon. Har du inte ont i mage och rygg så borde det väl ändå vara ok. Och så länge det inte är några klumpar med. Hoppas blödningen slutar snart!

Jag var precis ute på en långsam promenad, men jag flåsar som om jag sprungit en mil i snabbt tempo ändå. Så härligt i vårsolen! Har ringt MVC idag för det finns vissa grejer jag vill fråga om och så. Behöver desperat plugga, men allt annat är roligare Kram
  • TyckOmMig

Frazze-flåsa gjorde jag mycket och tidigt sista tvillinggraviditeten men inte alls tvilling graviditeten innan rätt märkligt att det kan skilja så...

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-03-17 13:32:51 följande:

Frazze-flåsa gjorde jag mycket och tidigt sista tvillinggraviditeten men inte alls tvilling graviditeten innan rätt märkligt att det kan skilja så...

Jag var samma med förra graviditeten! Herre min skapare i skolan och alla dessa trappor! Pust! De tar död på mig! Nu är jag helt däckad och nu när jag ätit brukar apatiska föreningen ha sammanträde i huvudet på mig. Bådar gott för några timmars plugg utan att något fastnar
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus