• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Jag är bara jag

V. 9 och funderar allvarligt på mammakläder... Gick inte ner alls sen förra graviditeten, gick upp av bara hormonerna efter det och nu ser jag gravid ut även om jag bara är svullen. Hå,hå... Kan gärna bli en strandad val om det går vägen, men det går snart inte dölja. Tänkte inte berätta förrän bra långt senare än det här.

• TyckOmMig

azurea-tänk att du redan är i v 32+2 vad härligt.

Efter att nu ha fått tidigt plus igen kan jag inte riktigt ta in att det verkligen är sant känns så ofattbart och man oroar sig för att det snart ska ta slut-jisses borde vara van men så känns det inte alls just nu väntar bara på att börja blöda-blödde redan på testdagen förra FET och lite senare vid ET första försöket.

Mammakläder-har levt kvar i en del av mina favoriter finns så slimmade modeller numera efter snittet sist jag blev aldrig riktigt vän med magen/kroppen men är nere viktmässigt till var jag ska ligga så denna graviditet undrar jag hur det kommer kännas av de känselbortfall man har från snittet-återstår att se...

• Frk Röd

Stort grattis TyckOmMig. Känns som du i det här sammanhanget har "lätt" för att bli gravid, du blir ju gravid på de flesta försök som du gör. Visst är det väl så? Vad är hemligheten? Gör du behandling i naturlig cykel eller tar du hormoner?

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-04-24 14:12:42 följande:

azurea-tänk att du redan är i v 32+2 vad härligt.

Efter att nu ha fått tidigt plus igen kan jag inte riktigt ta in att det verkligen är sant känns så ofattbart och man oroar sig för att det snart ska ta slut-jisses borde vara van men så känns det inte alls just nu väntar bara på att börja blöda-blödde redan på testdagen förra FET och lite senare vid ET första försöket.

Mammakläder-har levt kvar i en del av mina favoriter finns så slimmade modeller numera efter snittet sist jag blev aldrig riktigt vän med magen/kroppen men är nere viktmässigt till var jag ska ligga så denna graviditet undrar jag hur det kommer kännas av de känselbortfall man har från snittet-återstår att se...

Är det sant??? GRATTIS!!!! Håller tummarna för att allt håller i sig och att allt går bra nu!
  • Redan47
    niki74 skrev 2016-04-24 10:01:32 följande:

Micro och Zaq1234 ; Vad skönt att höra att det finns de som gått tiden ut!

Redan; Ja, min barnmorska säger dessutom att de som gått igenom äggdonation löper ännu större risk till tidigt förlossning än de som gjort IVF med egna ägg.

Jaså.... Det tror jag inte hon har vetenskapligt belägg för. Men just IVF som sådant finns evidens för. Donerade ägg eller ej.
  • TyckOmMig
    Frk Röd skrev 2016-04-24 16:05:29 följande:

Stort grattis TyckOmMig. Känns som du i det här sammanhanget har "lätt" för att bli gravid, du blir ju gravid på de flesta försök som du gör. Visst är det väl så? Vad är hemligheten? Gör du behandling i naturlig cykel eller tar du hormoner?

Jag har ingen bakomliggande problematik förutom åldern-har egna biologiska barn sen tidigare det är väl det som skiljer sig från många av er andra otroliga kämpare.
    Min egen livshistoria skulle bli alldeles för privat och är unik/lång så där är jag noga med att hålla isär.
    Gåtan vet jag inte vad den skulle vara mer än att vara påläst veta mer än läkare och en gnutta tur!
    Självmedicinera med antibiotika innan Prednisolon och Fragmin förutom min gedigna stora vitaminhög varje dag för att vara motståndskraftig och orka lite extra!

Har idag varit på hundkurser både på fm & em!Ro för själen och bra avledning dessa oroliga ruvardagar.
    Log lite för mig själv vid FET den 14/4 då Dr Laukutins bad mig undvika att vara i kontakt med andra djur typ hundar/katter undvika lyft stora folksamlingar Kyrkans barnverksamhet och de mina allt det innefattar big No No med hans rekommendationer man han är bra väldigt bra på det hela vi kommer bra överens hela teamet koordinatorn läkaren och embryologen efter dessa år för visst är det mödosamt hela resan gång detta försök var tuffast att medicinera men enbart med progynon mådde inget vidare med östrogen den första tiden precis slutat amma men åldern spelar in för min del ville inte vänta utan gick på magkänslan kände mig fast besluten redo och det är väldigt skönt så här långt-så tacksam.
  • TyckOmMig

Frazze-tack vännen HCG blir imorgon så jag tar en dag i taget!

Såå fin RUL bilden var på ert underverk glömde av att kommentera den!Stor fin tydlig på guldklimpen!

• Snart lycklig

Förlåt att jag frågar, kanske för privat TyckOmMig, men hur gammal är du? Jag hann ju precis fylla 49 innan min son föddes.

Förlåt igen, men hur många barn har du totalt? Jag beundrar dig som orkar och klarar av så många barn, det är ju ibland svårt praktiskt att få ihop det med ett barn. Blir du inte trött? Det blir jag.

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-04-24 20:27:32 följande:

Frazze-tack vännen HCG blir imorgon så jag tar en dag i taget!

Såå fin RUL bilden var på ert underverk glömde av att kommentera den!Stor fin tydlig på guldklimpen!

Tack! Ja det var verkligen klara och tydliga bilder. Var förvånad över att kvaliten förändrats så på 2 år sen vi var inne sist. Men Förlossningen och specmvc i skövde är helt sprillans nytt sen i vinteras så allt är nytt och fräscht. Nu längtar vi till vårt 3D.

Du ska se att det kommer att gå så bra så med din lilla klimp eller dina små klimpar där inne. Fortsätter att hålla tummarna. Här njuter jag av att bli väckt av sparkar i magen
  • Ananax

Hej!

Jag hör tyvärr inte hemma i den här tråden eftersom jag inte plussat. Men jag hoppas att jag en dag gör det

Jag ska åka till Athen om två veckor och träffa Dr D. Tänkte därför höra om någon av er som redan gått igenom det som jag står inför kan rekommendera en vc och/eller Gyn i Stockholm? Någon som är öppen för immunproblematiken och som skulle kunna hjälpa till med mediciner och undersökningar?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus