• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frazze

Jösses! Min man har tagit 2 matningar i natt och jag har då pumpat. I vanliga fall kan jag få ut på natten om jag har tur 100ml oftast 70 el 90. Inatt så var första pumpningen 100ml och jag pumpade inte särskillt länge heller. Och andra pumpningen 130ml!!!!! Helt otroligt! Nu på morgonen så var det min tur att mata och då så började ju besvärlighetsministern igen! 10min tuttande hit och dit på tutte 1 och sen 10 min på tutte två, men då bättre sugande. Jaja! Vi ska till BVC och väga idag så vi får väl se vad de säger. Efter jag ammat så fick jag ut 50ml på pumpen. Så han borde ha fått i sig 50ml i alla fall. Inte för att det är ens i närheten av vad han behöver. Hoppas han är hungrig snart igen då.

Förresten! Ni som testat Minifom, hur funkar det? Blir det svårare för bebis att passera gas el gör den det lättare? Ändras bajset av den? Vi började med det igår och det lilla som kommit ut i blöjan har vart lite mörkare och han har legat och tagit i och försökt att prutta el bajsa sen jag la mig i sängen. Stackars lilla gubben då!

• TyckOmMig
    Redan47 skrev 2016-10-04 13:48:36 följande:

Tyckommig : hur mår du???

Tack som frågar-jag mår jättebra fast jag har fått konstaterat mkt fostervatten & 3 v större bebis sista UL på SPECMVC!
    Är i v 28 nu och njuter av min sista graviditet-är otroligt glad & tacksam över de mina.
    Ser fram emot att få föda vaginalt nu amma ta hand om en enling så här på slutet kommer antagligen amma tills bebis inte vill ha mer denna gång var hårt att sluta då jag stod inför valet fler syskonförsök eller inte mina tvillingpar är otroligt charmiga och livliga glada individer så klart även de andra mina barn älskar dessa unika barn så jag är mer än nöjd!
  • Jag är bara jag

En snabbis från mig. TUL idag och fortfarande en stor bebbe om än inte så hysteriskt stor som befarat. B.t bra. Hot om k.s vilket jag verkligen INTE vill av flera skäl, men vi får se. Fick order om att vara glad nu av läkaren men där är jag inte än alls. Sover knappt och har svårt både gå och andas, men man måste ju stå ut.

• Sunlight

Tack för alla grattis! Tyck om mig jag vet inte hur jag ska inboxa dig. Det står att ditt konto är spärrat. Skicka ett mail till mig på min inbox med din mail adress så kan jag maila tillbaks. Tack så jättemycket för hjälp. Jag glömde köpa med mig en massa Estrofem med mig hem. Gillar Estrofem och Utrogest.
    Nu som använder progynom känner ni att det fungerar bra?

Mamma
  • Redan47

Tyckommig, förstår om det är mycket känslor den sista grav för dig. Jag kände ett sting av sorg jag oxå när beslutet är fattat att dessa skatter är de sista i min barnaskara. Men så härligt det är att kunna amma dessa fortfarande. Könner mig så tacksam och stolt! Klart du ska njuta maximalt m denne eftersom inga yttre hormoner kommer störa!
    Känns det ängsligt att hen är större än väntat och fostervattenmängden?

Jag är bara; i all din smärta så kanske du ändå kan känna tacksamhet. Du har många insättningar bakom dig och denna skatt äntligen din snart! KS eller ej, huvudsaken är er hälsa!

Hur är det , finns det fler blivande föräldrar i tråden, ni måste vara fler som plussat nu!
    Lycka till alla läsare!

• TyckOmMig

Redan-nej jag är inte orolig angående mängden fostervatten och stor bebis än tidigt fortfarande inte säkert kurvan pekar uppåt hela tiden och med ett av mina biologiska barn har jag haft så förut så med extra kontroller på SPECMVC blir det säkert bra!

• xxx4

Stort grattis! Kommer så väl ihåg hur gullig du var med mig inför vårt sista försök o dina tips om hcg mm. Nu sitter jag o ammar vårt underverk o bara är så lycklig!!! Håller tummar att allt går fint för er. Vilken vecka är du i. Kanske också har mediciner du behöver vad o hur mycket vill du ha? Kram

Sunlight skrev 2016-10-04 05:08:49 följande:

Jag är äntligen gravid igen. Är det någon som har utrogest och estrofem över som datumet

Inte har gått ut på? Vore jättetacksam för lite hjälp. Tack.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus