• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • azurea
    Frazze skrev 2016-09-15 08:41:25 följande:

De säljer Medela bröstpump enkel (elektrisk) på apotea för 1189kr. Vill du pumpa dubbelt kostar den nåt på 2000kr. Vi har hyrt en från BB och det är inte billigt direkt! Inatt så pumpade jag ut och min man matade med flaska så att jag har fått sova. Behövde verkligen det då jsg inte är helt kry än! Ska försöka amma på mer och mer. Ska köra var 3dje timma istället för var fjärde. Upp i vikt ska vår lilla gödegris i alla fall idag hoppas jag att vi kan få flytta hem igen

Jösses jag längtar efter att få amma var tredje timme bara

Min vill ju äta med 60-min intervaller fortfarande. Helt crazy. Har du testat enkelpumpen? Funderade på att köpa den men ville bara inte spontanköpa utan att höra mig för. Har en tendens att köpa innan jag tänker efter före ofta nämligen. Om inte du, kanske någon annan här i tråden som testat den?
  • Frazze
    azurea skrev 2016-09-15 09:24:09 följande:

Jösses jag längtar efter att få amma var tredje timme bara

Min vill ju äta med 60-min intervaller fortfarande. Helt crazy. Har du testat enkelpumpen? Funderade på att köpa den men ville bara inte spontanköpa utan att höra mig för. Har en tendens att köpa innan jag tänker efter före ofta nämligen. Om inte du, kanske någon annan här i tråden som testat den?

Nä jag har tyvärr inte testat den! Vi hyrde ju en sån där stor på BB och då tog vi bara för enkelpumpning. Men den fick jag låna gratis en extra slang och flaska där ändå.

Ja mata var tredje timma är bara för att vi matväger och lägger till extra baby semp ersättning varje gång om jag inte pumpat ut något då förstås.

Men bröstpumpen medela den stora är fantastisk, ver ej hur den lilla är tyvärr. Hoppas att du oxå kan få ordning på amningen snart. Kram
  • Micro

När vi låg på BB o neo förra året så beställde vi en Meddela freestyle, från Apotea för ca 3000 kr, hade hört att den var bra. Vi valde att köpa en dyrare dubbelpump och de skickade den jättefort men den fungerade inte alls för mig. Jag upplevde att suget var jättedåligt, vi trodde först att den var trasig eller nåt glapp men den var hel så det blev retur. På sjukhuset hade de större Meddelapumpar så vi hyrde och den var jättebra. Tyckte det var konstigt att det var sån skillnad när det var samma märke. Blev ganska dyrt att hyra men värt pengarna. Bra att en del landsting har gratis lån.

• Frazze

Hej alla! Fick ett tips för hjälp med att få bröstmjölken att rinna till. Drick öl! Jag drack två norrlands guld igår de " alkoholfria" med 0.5% i ändå. Inatt fick jag pumpa när min man gav flaska. På 5 min på vart bröst så blev det 90 ml och mindre än 3 timmar senare så när jag bytte blöja på lilleman så droppar/ rinner det ur brösten. Trodde aldrig att det var så effektivt. Nu kanske lillen får i sig det han behöver från brösten bara.

Ni visste säkert om detta allihop, men om någon missat det och har svårt, drick öl! Gillar du inte öl? Drick ändå funkar super!

• xxx4

Jo öl gör susen men även amningsthe från hälsokosten o mycket vatten o vila. Därför är natten är bra då man ligger o vilar/sover :) låta bebis suga ofta korta stunder är också effektivt för produktionen! Ingen pump i världen är lika effektiv :) kämpa på!

Frazze skrev 2016-09-16 07:26:27 följande:

Hej alla! Fick ett tips för hjälp med att få bröstmjölken att rinna till. Drick öl! Jag drack två norrlands guld igår de " alkoholfria" med 0.5% i ändå. Inatt fick jag pumpa när min man gav flaska. På 5 min på vart bröst så blev det 90 ml och mindre än 3 timmar senare så när jag bytte blöja på lilleman så droppar/ rinner det ur brösten. Trodde aldrig att det var så effektivt. Nu kanske lillen får i sig det han behöver från brösten bara.

Ni visste säkert om detta allihop, men om någon missat det och har svårt, drick öl! Gillar du inte öl? Drick ändå funkar super!

• Frazze
    xxx4 skrev 2016-09-16 10:21:22 följande:

Amningthe går att köpa på nätet billigare också!

Äh öl är gott så jag håller mig till det Fast vitkål lär jag nog inte äta igen för lilleman har haft ont i magen hela dagen idag.
  • xxx4

Bra att ta det som är gott också :) Nä kål lök stark mat o för vissa skär mjölk jobbigt för bebismage så det äter jag bara lite av nu.

Frazze skrev 2016-09-16 12:51:52 följande:

Äh öl är gott så jag håller mig till det Fast vitkål lär jag nog inte äta igen för lilleman har haft ont i magen hela dagen idag.

• Frazze
    xxx4 skrev 2016-09-16 13:03:58 följande:

Bra att ta det som är gott också :) Nä kål lök stark mat o för vissa skär mjölk jobbigt för bebismage så det äter jag bara lite av nu.

Ok bra att veta! Min har ju haft lite dålig mage hela tidrn pga min antibiotika, men nu är det slut på den så då får jag tänka på kål, lök och stark mat då istället. Hur är det med vindruvor? Min mamma nämde att det inte var så bra eller de sa det till henne när hon fick barn. Men till mig sa de bara att ät inte insjöfisk när jag frågade om det var något jag skulle tänka på att inte äta. De kunde ju varnat om att lök och sånt kunde ge gas! Jag vet ju att det ger oss gas, men jag var osäker på om det gick över i mjölken el inte.
  • pink lily

Jag orkar en månad till med alla tre matningssättetn, sen ger jag upp pumpningen. Att både amma en bebis med magproblem som ålar sig och sparkar pga magont som verkar komma typ två minuter efter amningsstart, samt pumpa och även fylla ut med ersättning i flaskor som ska kokas tillsammans med alla pumpdelar. Det tar stor del av min vakna tid. Känns som lillan blir understimulerad med all tid jag lägger på maten.

Jag blöder fortf, 9.e veckan, men har bra hb. Är dock ganska yr vid tillfällen så det tar nog på kroppen som ordningen är nu...

Finns det inte risk för magont med öl? Nu utesluter jag mejeivaror och ger semper magdroppar för att se om lillans magont ger med sig. Hoppas. Hon har börjat bajsa mindre ofta, förr var det varje dag. Skulle vilja helamma eftersom de säger att man inte behöver oroa sig för förstoppning då... Nu tittar jag i blöjan titt som tätt för att leta bajs ;)

Vad mer än lök,bönor, stark mat och mjölk kan ge bebis magont? Jag testar allt ...

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus