• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frazze
    xxx4 skrev 2016-09-20 11:24:41 följande:

Ömma lite vitaktiga bröstvårtor som svider är tecken på svamp som naturligt finns i bebis mun o kan smitta. Detta kan bli ett besvär o ond cirkel så gör något direkt. Tips ta wichyvatten på bröstvårtorna innan o efter amning. Lindrar svid o smärta o motverkar svamp. Lufta också bröstvårtorna så ofta du kan spec efter amning. Sätt även lite wichyvatten på bebis tunga innan amning! Om du tittar i bebis mun ser du säkert att den är vit o det tyder på svamp. Gör detta ofta. Om detta inte hjälper fråga BVC efter ett salva som hjälper de är vana vid detta o skriver ut om det behövs. Detta behövde inte jag ta då det försvann enligt behandling ovan. Synd om svamp skall störa amningen. Lycka till!

Jag har kollat hans mun, men hittar inget som ser konstigt ut! Tungan är fint rosa och så är tandköttet och kinderna med. Men det är ju bara snabbkik när han gäspar typ. Mina bröstvårtor är inte vitaktiga utan med vad som ser ut som lysande rosaröda vid detta läget. Men BVC kommer hit imorgon, så då får hon ta sig en titt på både prinsen och mina tuttar läste man kunde ta vatten med lite bikarbonat i oxå på brösten och till bebis. Men jag väntar tills det är diagnostiserat innan jag ger honom nåt i alla fall. Detta vore ju bara en fantastisk fortsättning på vår redan underbara start i familjelivet! Tur att vår lilla prins är helt underbar
  • xxx4

Bra m titt på tunga o tuttar när Bvc kommer :) Ja visst står man ut med pga den enorma kärleken! Det är tur det. =76986228][quote-nick]Frazze skrev 2016-09-20 12:18:28 följande:[/quote-nick]

Jag har kollat hans mun, men hittar inget som ser konstigt ut! Tungan är fint rosa och så är tandköttet och kinderna med. Men det är ju bara snabbkik när han gäspar typ. Mina bröstvårtor är inte vitaktiga utan med vad som ser ut som lysande rosaröda vid detta läget. Men BVC kommer hit imorgon, så då får hon ta sig en titt på både prinsen och mina tuttar läste man kunde ta vatten med lite bikarbonat i oxå på brösten och till bebis. Men jag väntar tills det är diagnostiserat innan jag ger honom nåt i alla fall. Detta vore ju bara en fantastisk fortsättning på vår redan underbara start i familjelivet! Tur att vår lilla prins är helt underbar

[/quote]

Frazze skrev 2016-09-20 12:18:28 följande:

• pink lily

Tack för alla tips :)

Kändes hopplöst ett tag, men verkar som fått lite mer mjölk nu men fortf yr trots dricker mkt. Har även fått ont inne i ena bröstet, känns som drar inne i det. Inte som mjölkstockning, för det har jag haft ett par ggr och vet hur det känns. Tror det är från alltför lång pumpning. Ska ta det lugnare med pumpningen nu. Bästa pumpen är vår lilla snutta <3 Finns en helt alkoholfri öl förresten, Clausthaler 0,0 %. Ska testa ... kram till alla kämpare

• Frazze
    pink lily skrev 2016-09-22 19:02:24 följande:

Tack för alla tips :)

Kändes hopplöst ett tag, men verkar som fått lite mer mjölk nu men fortf yr trots dricker mkt. Har även fått ont inne i ena bröstet, känns som drar inne i det. Inte som mjölkstockning, för det har jag haft ett par ggr och vet hur det känns. Tror det är från alltför lång pumpning. Ska ta det lugnare med pumpningen nu. Bästa pumpen är vår lilla snutta <3 Finns en helt alkoholfri öl förresten, Clausthaler 0,0 %. Ska testa ... kram till alla kämpare

Jag kör med Norrlands guld med 0.5% alkohol i! Någon sa till mig att det skulle vara lite alkohol i annars funkade det inte, men det är jag inte säker på om det stämmer, så prova den och återkom om det funkar.

Vi köpte såna semper magdroppar idag för vår lilles mage är lite orolig. Jag tänkte att eftersom att jag ätit antibiotika så kanske hans tarmflora har slagits ut totalt. I alla fall värt ett försök! BVC var ju här igår och han har gått upp i vikt en hel del sen BB. kan hända att vi matat honom lite väl mycket.

Imorgon ska vi till BVC doktorn och då ska vi kolla upp mina stackars bröstvårtor och vad som kan vara fel med dem. Skojar med min man och säger att de bokat en one way ticket till kanarieöarna för de vill inte vara med längre och de funderar på att ta med mitt fisbleka ansikte oxå

Inte för att jag för en sekund ens vill lämna vare sig min lilla eller stora älskling, men en semester för tuttarna vore helt ok!

Nä nu ska lilleman bada för han kräktes förut idag och vi har tydligen missat torka bort lite av det på halsen luktar inte fantastiskt. Så bad, mat och sen sova blir nog gottit för han
  • Jag är bara jag
    JZ79 skrev 2016-09-20 08:26:16 följande:
    Jag är bara jag... Hur går det för dig???? Inte sett dig hör på länge...eftersom du har det jobbig med grav blir jag orolig. Stor kram <3
    Mår pest fysiskt, kan knappt gå p.g.a sd. Bebben ligger på +34%, men mår bra. Återkommer! Kram! {#emotions_dlg.flower}
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-09-22 20:30:26 följande:

Mår pest fysiskt, kan knappt gå p.g.a sd. Bebben ligger på +34%, men mår bra. Återkommer! Kram!

Åh min vän! Jag är så ledsen att du mår dåligt, menack så lycklig över att bebben mår bra! Jag fick min lilla del av att må dåligt efter förlossningen. Men bara småbagateller mot vad du genomgår. Jag hoppas att du orkar stå ut ett tag till och snart så har ni ert knyte i famnen! Tänk, ni ska bli föräldrar! Åh vad glad jag blev att du kämpar på! Heja dig! Du är en otroligt srark kvinna! Kram kram
  • TyckOmMig

Jag är bara jag-härligt med ett livstecken från dig-här är det också lite tufft bebis visade sig vara 3 v större på SPECMVC UL för två veckor sedan och mkt fostervatten ny tid den 7/10!Känner mig lite stinn och stor redan nu i v 26 men får glädjas åt att jag kan få föda vaginalt!Viktigt för mig men alla är vi olika.

• JZ79
    Jag är bara jag skrev 2016-09-22 20:30:26 följande:

Mår pest fysiskt, kan knappt gå p.g.a sd. Bebben ligger på +34%, men mår bra. Återkommer! Kram!

Skönt att bebis mår bra, tufft för dig som mår pest Stor kram!!!! <3
  • Frazze

HJÄLP! idag har min mjölk bara tagit slut! Lilleman ammar lite och sen finns inget kvar! Jag har satt mig för att pumpa lite nu efter, men jag har väl kanske fått it 5-10 ml med båda brösten Jag vill ju amma!!!!!! Den får inte ta slut+ jag har ändå druckit en öl Kan det komma igång igen el är det kört nu?

• TyckOmMig

Frazze-jag har ammat alla mina barn och har aldrig hört talas om att amningen skulle sina försvinna sådär hur är det nu-fått lite sömn och kunnat amma på morgonen?
    Lilleman är verkar han nöjd?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus