• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • trex2013
    3 v förtidigt den 27/9 kom ännu en efterlängtad Aten (Serum) bebis!
    Lyckan är total och det känns så otroligt overkligt att efter nästan 5 års kämpande äntligen fått en underbar son. Går runt och njuter i min bebisbubbla. <3

• Frazze
    trex2013 skrev 2016-10-06 20:34:06 följande:

3 v förtidigt den 27/9 kom ännu en efterlängtad Aten (Serum) bebis!Lyckan är total och det känns så otroligt overkligt att efter nästan 5 års kämpande äntligen fått en underbar son. Går runt och njuter i min bebisbubbla. <3

Åh grattis till er lilla gosse Precis på dagen en månad efter vår lilla gosse föddes! Vi är så otroligt lyckliga och jag förstår att ni är det! Lova mig att ta vara på det och ta kort varje dag för det går FORT! förbaskat fort! Vår har gått upp 1kg och växt 6 cm redan!!!! Stoppa tiden! Njut nu för fulla muggar och ta hand om er! Stora kramar!
  • pink lily

Stort grattis trex!

Redan47, har redan uteslutit alla mejeriprod från min kost sedan veckor tillbaka. Blivit bättre i lillans mage ang gaser efter det men inte helt bra. Diarre var 5:e dag fortsätter och nu säger bvc att jag ska ge mer ersättning och se om lillan går upp mer på den än bröstmjölk. Hon har knappt gått upp ett kg sedan födelse för 2,5 månad sedan :( Om hon går upp mer på ersättningen avvecklar jag pumpningen. Känns meningslöst att piska fram bröstmjölk när den inte verkar funka för bebisen ... Vet inte vad som kan vara fel, men känns som jakten på helamning håller på att köra slut på både mig och lillan. Igår somnade jag vid matbordet. Aldrig trott att det skulle vara så här, längtar till jag kan börja njuta av att vara mamma och inte bara en dålig mjölkkossa känns det som ... Vill pyssla o gosa och sånt också. Nu somnar vi ifårn mycket av det pga slutkörda av matningsproblemen.

• pink lily

Förresten, vad gör ni när det dykt upp mögelprickar i en slang till den elektriska dubbelpumpen. Försökt koka bort det, men lögn att komma åt det, och sen började det rossla när pumpade efteråt före allt vatten försvunnit ur slangen. Måste man köpa nya slangar varje gång ?

• Frazze
    pink lily skrev 2016-10-07 00:10:44 följande:

Förresten, vad gör ni när det dykt upp mögelprickar i en slang till den elektriska dubbelpumpen. Försökt koka bort det, men lögn att komma åt det, och sen började det rossla när pumpade efteråt före allt vatten försvunnit ur slangen. Måste man köpa nya slangar varje gång ?

Jag tar bort mina från pumpen och låter dem hänga över handduäkstorken då de inte används. Hoppas inte jag får mögel i då allt är hyrt!!!8
  • xxx4

Jättestort grattis till er Serumbebis!!! Härligt att allt gått bra. Vi är också så lyckliga över vår Serumbebis o njuter såååå efter alla år av kämpande. Penny skall vara stolt o glad. Hon var så fin då vi meddelade vår nedkomst. Stort lycka till nu i bebisbubblan! Kram

trex2013 skrev 2016-10-06 20:34:06 följande:

3 v förtidigt den 27/9 kom ännu en efterlängtad Aten (Serum) bebis!Lyckan är total och det känns så otroligt overkligt att efter nästan 5 års kämpande äntligen fått en underbar son. Går runt och njuter i min bebisbubbla. <3

• Sunlight
    xxx4 skrev 2016-10-06 12:16:24 följande:

Stort grattis! Kommer så väl ihåg hur gullig du var med mig inför vårt sista försök o dina tips om hcg mm. Nu sitter jag o ammar vårt underverk o bara är så lycklig!!! Håller tummar att allt går fint för er. Vilken vecka är du i. Kanske också har mediciner du behöver vad o hur mycket vill du ha? Kram

Tack så jättemycket. Det betyder jättemycket att du verkligen har uppskattat all min hjälp. Jag har läst lite av det jag skrivit till dig jag förundras över hur mycket energi och tid jag la ner och jag är jätteglad över att det gick så bra. Tur att det finns så många människor i vår värld som kan och orkar hjälpa varandra även okända på olika sätt. Jag har fått mycket hjälp av så många och är så tacksam över att ha fått så många tips och hjälp. Jag hade aldrig orkat och lyckats som jag har gjort med min dotter utan alla tips och hjälp. Ofta mer från människor jag inte känner mer än de som man träffar ofta. Jag är i början av ny graviditet jag är nervös och glad för varje dag den fortgår. Jag hoppas men som du vet allt kan hända det är inte klart än. 
    Jag skulle behöva estrofem men framförallt utrogest. Jag läste att man kan beställa utrogest efter först ha fått licens för det. Inboxa gärna mig om du har några askar över eller många. 
    Mamma
  • woo

Hej alla! Jag har smugit runt här i hopp om att kunna knacka på o kliva in i värmen. Inte riktigt dax för jag törs inte än pga av mina konstiga blödningar till och från varje dag... men skulle vilja fråga er kunniga är det (normalt) vid plus? Kan det vara min ålder? Jag är närmare 50. Är så otroligt orolig o nojjig så jag tillåter mig inte att glädjas för att inte bli för ledsen nästa v. då är det nytt hcg Tisd och VUL Torsd om hcg visar bra stegring eftersom det då ska enligt utveckling finnas ett litet pytte hjärta som slår.

Kram

• xxx4

Woo grattis till graviditet! Visst känner man igen denna oro o blödningar. Vid min ÄD grav blödde jag från o till under första 13 veckorna så jobbigt men väldigt vanligt. Sköra slemhinnor o en kemiskt uppbyggd slemhinna ökar blödningsbenägenheten. Blödde inte vid mina tidigare grav. Nu ammar jag en lite underbar bebis o närmar mig 49 år. Tummar hålls. Lycka till!

woo skrev 2016-10-07 14:29:05 följande:

Hej alla! Jag har smugit runt här i hopp om att kunna knacka på o kliva in i värmen. Inte riktigt dax för jag törs inte än pga av mina konstiga blödningar till och från varje dag... men skulle vilja fråga er kunniga är det (normalt) vid plus? Kan det vara min ålder? Jag är närmare 50. Är så otroligt orolig o nojjig så jag tillåter mig inte att glädjas för att inte bli för ledsen nästa v. då är det nytt hcg Tisd och VUL Torsd om hcg visar bra stegring eftersom det då ska enligt utveckling finnas ett litet pytte hjärta som slår.

Kram

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus