Frazze skrev 2016-10-26 18:45:25 följande:
Ja då jag bär han och han sover i min famn och i min säng Han är så bortskämd så det finns inte den lille fulingen. Han har ätit som en galning hela dagen, man undrar ju vad som händer med han.
Frazze skrev 2016-10-26 12:31:40 följande:
Helt ärligt alltså! Hur mycket kan en baby på 2 månader äta? Han åt 120ml vid 09.00 och var gnällig hela tiden tills 11.30 när jag gav upp och gav han flaska och då tog han 90ml och så trodde jag att han skulle vara nöjd, för han somnade nästan och det var jobbigt det sista. Meeeen så ett blöjbyte senare så vill han ha mer!
Jag vet att det inte är magen för det är inget sånt skrik och han sparkar bara med benen inget sträcka ut el dra upp mot magen.
Igår kväll så gav vi 120ml vid 20.30 och vid 22.20 så drog han 90 ml till. Han kommer ju ha gått upp 1 kg nästa gång på bvc om han håller på så här. Hon sa sist att om han inte vart så lång så hade han vart riktigt knubbig. Tur att jag inte ger så mycket ersättning då som är det "dåliga" fettet i.
Men vad gör man? Är han hungrig så måste han ju få mat, man kan ju inte låta han skrika så där lilla hjärtat <3
Hur äter era bebisar? Är de långa, smala, lite knubbiga, korta?
Vår är nu 60 cm och vägde i måndags 4735gr. Födelselängd 51cm och vikt 3340gr men gick ner till 2990gr på 2 dagar. Imorgon så är han 2 månader.
Hur växer era och hur är viktuppgången på dem? 250gr på en vecka hade lilleman gått upp sist vilket är 50 gr för mycket mot vad de rekomenderar. 150-200gr är väl bra säger de.
Vad kan man säga? Han är glad i mat som sina morbröder var/är Jag som barn och baby ville inte äta alls. Nu däremot så får de hejda mig Hahahahah!
Jag har inte hört något negativt från BVC om vikten annat än att vi skrattar åt det lite gemensamt att bäbis är så matglad och då vägde den drygt 3.4kg vid födseln och 6 kg prick (!) vid 2 mån-kontrollen och 59 cm (49cm vid födseln). Jag helammar. Ett långt tag snittade vi 44g/dag i uppgång (drygt 300g/vecka).