• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • dreamz
    Redan47 skrev 2016-10-31 11:13:35 följande:

Funkar bra med progynon. Aten pillerna innehåller ju hälften vita/östrogen hälften bruna/ gestagen.

Tack för svar!

Hoppas allt e okay med tvillingarna! Kram
  • dreamz

Men åhh hehe skrev i fel tråd.. hade inte tänkt å komma in i värmen förens efter första vul, då vi förhoppningsvis vi får se hjärtslag :)

• TyckOmMig

Frazze-neo här ingen fara för min del fick ju nattpermission vara hemma hos de mina från kl 18-09 morgon därpå alltså en heldel då twinsen fortfarande behövde vården i fjol där brukar bli snabb hemsjukvård och för min del har amningen alltid fungerat lider så för din del att det inte riktigt vill sig där- hoppas Amningshjälpen har bra tips lösningen.

• Redan47
    dreamz skrev 2016-10-31 18:00:30 följande:

Men åhh hehe skrev i fel tråd.. hade inte tänkt å komma in i värmen förens efter första vul, då vi förhoppningsvis vi får se hjärtslag :)

Du är i rätt tråd! Välkommen och grattis!!!! Du är gravid!
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-10-31 13:01:15 följande:

Frazze-neo här ingen fara för min del fick ju nattpermission vara hemma hos de mina från kl 18-09 morgon därpå alltså en heldel då twinsen fortfarande behövde vården i fjol där brukar bli snabb hemsjukvård och för min del har amningen alltid fungerat lider så för din del att det inte riktigt vill sig där- hoppas Amningshjälpen har bra tips lösningen.

Hon sa att jag ska pumpa varannan timma i några dagar och funkar inte det så är det nog så att det är kört tyvärr. Jag har ringt BVC och VC för att be dem skriva recept på den där nässprayen sytocinon som gör att man släpper mjölken lättare. Hon sa att om jag nu så gärna vill och orkar pumpa så är ju det värt ett försök och det är lika bra att gå all in.

Funkar det inte så får jag låsa in mig och gråta i några dagar så att jag kan släppa den sorgen.

Positiva med att inte amma är att jag kan ta ett glas vin någon gång Väntar nog dock till Jul med det för att fira ordentligt

Vad säger de om ditt fostervatten då? Hur länge kan de hålla barnet där inne utan att det är någon fara? Du hade väl ganska mycket vatten om jag inte minns fel?

Allt är så spännande nu, både du och jag är bara jag ska ha snart och ni har inte tagit reda på vad ni får. Alltid så mycket roligare tycker jag

Hoppas allt går bra! Kram
  • xxx4

Tänker på dig o förstår så väl din frustration o längtan efter dina barn hemma. Ta hand om dig o magen, sänder all kraft! Vilken vecka är du i?

TyckOmMig skrev 2016-10-31 06:48:33 följande:

Vattenavgång igår em ligger inlagd på BB- längtar hem hatar sjukhus!

• woo

Hej tjejer. Jag har en fråga ang blödningar körde hem till Sthlm idag för UL efter mitt besök på gyn akuten där jag bor i förra v.. fick inga vettiga svar om var blödningarna kommer ifrån. Graviditeten var kvar då o även nu men nu såg tom jag alla blödningar utanför livmodern och tappen. Så frågan är som lyder finns det nåt man kan göra?? :( Är livrädd exakt hela tiden att nåt är fel och att det redan ska vara över....

• Snart lycklig

Woo, förstår dig så väl. Jag var till Eva Einarsson i Nacka, när jag blödde i början av graviditeten. Hon rekommenderade mig Cyklo-F i några dagar, samt att jag fick en spray i näsan på plats hos henne, endast då. Hon sa att den användes vid blödningar vid operationer. Vilade extra i några dagar, men rörde mig ändå lite. Dr D ordinerade mig att hoppa över en Clexane-spruta, alltså endast en dag. Fortsatte med Baby Aspirin=Trombyl.

Några förespråkar extra C-vitamin. Överdosering brukar ju kissas ut.

Jag vill dock inte råda till ngt, men kanske ngt du kan stämma av med läkare som du har kontakt med.

Tänker på dig och hoppas och tror att det ska gå bra för dig.

Hur långt gången är du nu?

Kram.

• woo
    Snart lycklig skrev 2016-11-01 20:32:30 följande:

Woo, förstår dig så väl. Jag var till Eva Einarsson i Nacka, när jag blödde i början av graviditeten. Hon rekommenderade mig Cyklo-F i några dagar, samt att jag fick en spray i näsan på plats hos henne, endast då. Hon sa att den användes vid blödningar vid operationer. Vilade extra i några dagar, men rörde mig ändå lite. Dr D ordinerade mig att hoppa över en Clexane-spruta, alltså endast en dag. Fortsatte med Baby Aspirin=Trombyl.

Några förespråkar extra C-vitamin. Överdosering brukar ju kissas ut.

Jag vill dock inte råda till ngt, men kanske ngt du kan stämma av med läkare som du har kontakt med.

Tänker på dig och hoppas och tror att det ska gå bra för dig.

Hur långt gången är du nu?

Kram.

Ja man blir knäpp bokstavligen av detta! Överdoserar en typ av C-vitamin funderade på cykloF men eftersom jag slutat med clexane så törs jag inte pga att jag tänker att det även minskar blodtillförseln till moderkakan o livmodern? Jag har ju mycket myom mm så det är rörigt därinne :( känns verkligen inte bra detta med dessa pågående blödningar... jag är i v 8+5 fick se en liten mini som stod på huvudet med armar o ben :) Hur är det med lilla A? Kram
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus