• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • azurea

Om det är någon som är kort på Progynon så har jag 9 st tabletter kvar av Estrofem 2mg (exp 08/2017) som jag gärna donerar mot porto. Detsamma gäller ca 80 st Trombyl 75mg (exp 10/2017), mot porto. Säg till i så fall eller skicka PM.

• dreamz
    TyckOmMig skrev 2016-10-31 06:48:33 följande:

Vattenavgång igår em ligger inlagd på BB- längtar hem hatar sjukhus!

Skickar massa kramar!
  • dreamz

Måste fråga. Är progynon samma som dem vita cyclaur tabletterna? Mina cyclaur börjar ta slut men har en massa progynon efter jag var i sverige.

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-10-31 06:48:33 följande:

Vattenavgång igår em ligger inlagd på BB- längtar hem hatar sjukhus!

Åh nej! Hoppas att allt går bra och att du får komma hem snart. Det är väl en 8-9 veckor tidigt än väl? Stor styrkekram på dig!
  • TyckOmMig

Frazze är i v 31+2 de har satt in antibiotika Ery-Max och kortison sprutor gånger 2 för lungmognad haft samtal med läkare vill hem senare i em.
    Ja bebis till nyår blir det inte men vill vara hemma med de mina om möjligt inte bevisat sängläge är bästa bot i mitt fall just nu.
    Sömnlös natt och höra andras bebisar på BB ingen hit!

• Redan47
    dreamz skrev 2016-10-31 14:43:35 följande:

Måste fråga. Är progynon samma som dem vita cyclaur tabletterna? Mina cyclaur börjar ta slut men har en massa progynon efter jag var i sverige.

Funkar bra med progynon. Aten pillerna innehåller ju hälften vita/östrogen hälften bruna/ gestagen.
  • Redan47

Tyckommig; vilken plåga!!! Hoppas verkligen vattenproduktionen är större än läckaget så du får åka hem. Tre veckor till skulle vara bra om du håller tätt! Kram

• TyckOmMig
    Redan47 skrev 2016-10-31 11:15:48 följande:

Tyckommig; vilken plåga!!! Hoppas verkligen vattenproduktionen är större än läckaget så du får åka hem. Tre veckor till skulle vara bra om du håller tätt! Kram

Jag är väl medveten om detta!
    Med barn nr 2 gick vattnet i v 22 låg i Lund juni-nov!
    Mkt fostervatten stort barn med barn nr 10 men där gick inte vattnet!
    Igångsättning istället!
    Här har man ju kommit lite framåt i forskningen jag vet riskerna men tappen livmoderhalsen ok inga blödningar dock lite slemproppaktigt inga värkar dock infektionsproverna bra så får nog hem i em igen med täta kontroller som följd!
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-10-31 10:43:41 följande:

Frazze är i v 31+2 de har satt in antibiotika Ery-Max och kortison sprutor gånger 2 för lungmognad haft samtal med läkare vill hem senare i em.

Ja bebis till nyår blir det inte men vill vara hemma med de mina om möjligt inte bevisat sängläge är bästa bot i mitt fall just nu.

Sömnlös natt och höra andras bebisar på BB ingen hit!

Ja det är ju lite tidigt än även om de brukar klara av bebis i den veckan. Det jobbiga är ju då att du får ligga inne på neo med den, så då får du ju inte komma hem ändå till dina gryn där hemma Ja ja det viktigaste är väl ändå att bebis är ok och så får du bara ta den smällen! Man står ut med allt bara barnen är ok!

Jag har pumpat och pumpat och pumpat! Mina bröstvårtor skriker, men inte fan ökar min produktion ändå Jag äter som en häst och dricker massor. Har testat allt, men inget funkar. Ska ringa amningshjälpen idag så får vi se om det är någon ide att förstöra brösten på att pumpa eller om jag bara ska lägga ner min dröm. Får väl böla i några dagar till så är den väl helt borta sen då mjölken.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus