• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Nugällerdet73

Hej Allesammans!

Nu sitter jag här med en 13 veckors gammal bebis efter äggdonation i Riga och allt är helt underbart! Har en snäll och glad bebis som sover på nätterna och amningen funkar toppen. (Efter chocken av smärta i två veckor, herrejösses vad ont det gör att amma i början)

Men nu har jag en fråga till er alla som tagit sprutor i magen. Jag har nämligen fått jätteont, det känns som en eldgaffel under huden vid naveln på ett område stort som en femkrona. Det gör skitont när jag rör mig och vrider kroppen. Som att huden har växt ihop med fläsket under liksom. Någon mer som har varit med om detta? Jag funderar på om det har något med sprutorna jag tagit i det området.

Ska till läkarn och kolla men ville höra med er härinne först!

• xxx4

Grattis till Bebis o bebislycka! Har inte själv haft detta men låter som begynnande navelbråck kanske. Ser naveln annorlunda ut eller gjorde den det under graviditeten. Detta är visst inte ovanligt men bra med koll hos doktor för det är viktigt att ta på allvar. Lycka till!

Nugällerdet73 skrev 2016-11-09 17:51:01 följande:

Hej Allesammans!

Nu sitter jag här med en 13 veckors gammal bebis efter äggdonation i Riga och allt är helt underbart! Har en snäll och glad bebis som sover på nätterna och amningen funkar toppen. (Efter chocken av smärta i två veckor, herrejösses vad ont det gör att amma i början)

Men nu har jag en fråga till er alla som tagit sprutor i magen. Jag har nämligen fått jätteont, det känns som en eldgaffel under huden vid naveln på ett område stort som en femkrona. Det gör skitont när jag rör mig och vrider kroppen. Som att huden har växt ihop med fläsket under liksom. Någon mer som har varit med om detta? Jag funderar på om det har något med sprutorna jag tagit i det området.

Ska till läkarn och kolla men ville höra med er härinne först!

• Frazze
    dreamz skrev 2016-11-10 21:14:04 följande:

Idag såg vi ett litet hjärta picka <3

Ååååh grattis! Så underbart härligt <3 Stort lycka till nu! Kram
  • dreamz
    Frazze skrev 2016-11-10 22:03:04 följande:

Ååååh grattis! Så underbart härligt <3 Stort lycka till nu! Kram

Tack! Det var så häftigt att se!
  • Frazze
    dreamz skrev 2016-11-11 08:18:11 följande:

Tack! Det var så häftigt att se!

Åh jag vet! Det bästa som finns (just då) sen är det bästa som finns när de kommer ut 8-9 månader senare. Fast det finns många "det bästa som finns" på vägen dit oxå. När det sparkar och rör sig, rutinultraljudet, lyssna på hjärtat! Åh min lille kille är 11 veckor imorgon och jag vill redan ha nästa Längtar tills vi börjar försöka igen!
  • xxx4

Vad härligt! En viktig milstolpe!

dreamz skrev 2016-11-10 21:14:04 följande:

• Redan47
    dreamz skrev 2016-11-11 03:14:04 följande:

Men så underbart!!! Stort grattis !
  • Redan47

Nugäller det: grattis va gott att höra! Jag sprutade i magen hela tiden. Hade ibland ont, tror Du det jan vara ett hematom? Hör som du sagt med dr. Massera ditt blåmärke så det blur cirkulation och hjälp att ta upp döda celler!

• dreamz

Tack alla! <3

Tänkte på är de någon mer som fryser/frös i början av sin graviditet?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus