• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Snart lycklig

Woo, hur går det för dig? Fortsätter blödningarna? Hur långt har du kommit nu? Ska ni göra NIPT, KUB etc?

Hoppas ur mitt hjärta att allt går bra! Kram.

• woo
    Snart lycklig skrev 2016-11-23 17:25:17 följande:

Woo, hur går det för dig? Fortsätter blödningarna? Hur långt har du kommit nu? Ska ni göra NIPT, KUB etc?

Hoppas ur mitt hjärta att allt går bra! Kram.

Gulliga du som tänker på mig! :) Nja jag törs inte vara glad ännu blödde massor imorse igen.. akuten igen detta är inte roligt alls faktiskt plus att jag blev sjukt otrevligt bemött idag. Men min lilla inneboende lever o vinkar som vanligt fast det lugnar inte tyvärr. Alla mina Myom sammanväxningar växer o drar tyvärr med graviditeten så magen gör redan ont o är stor plus att dem upptäckt lite andra kompilationer. Kub kommer vi göra Nipt går ej pga äd tydligen. Sen är det just det med att berätta el inte berätta för BM läkare att det är äd. Min man vill absolut inte att nån ska ha kännedom om detta...
  • dreamz
    woo skrev 2016-11-23 18:30:14 följande:

Gulliga du som tänker på mig! :) Nja jag törs inte vara glad ännu blödde massor imorse igen.. akuten igen detta är inte roligt alls faktiskt plus att jag blev sjukt otrevligt bemött idag. Men min lilla inneboende lever o vinkar som vanligt fast det lugnar inte tyvärr. Alla mina Myom sammanväxningar växer o drar tyvärr med graviditeten så magen gör redan ont o är stor plus att dem upptäckt lite andra kompilationer. Kub kommer vi göra Nipt går ej pga äd tydligen. Sen är det just det med att berätta el inte berätta för BM läkare att det är äd. Min man vill absolut inte att nån ska ha kännedom om detta...

Fast woo det e viktigt att dem vet att det e ÄD då du behöver extra kontroller å övervakning pga högre risk för att få havandeskapsförgiftning bla.

Usch å fy för att blöda tänker på dig å hoppas att allt blir ok!!
  • dreamz

Ja de e så härligt! Ska släppa all oro å börja älska vår bebis <3 .

Blev framflyttad en vecka dock är det typ normalt vid ÄD?

Kollade nämligen på en hemsida att man kunde skriva in ivf återinförningen å hur många dagar det var odlat, då skulle jag ha bf 3 juli å då var jag i v 9 (8+1) i går men när gyn gjorde vul å mätte flera gånger så var jag i v 9+2? Så e lite fundersam på hur långt gången jag e. Någon som vet?

• xxx4

Såååå härligt!!! Du ska se att detta går fint du väntar ju en Serumbebis ???????? vår lycka är total!

Så fint att höra din uppdatering tyck om mig, du är så stark du ska också se att du kommer i mål på de sätt du önskat! Kramar till er båda!

dreamz skrev 2016-11-23 10:59:30 följande:

Jag väntar en bebis! :) såg hjärtslag! De va så häftigt!

Ett huvud och en kropp å små knubbiga armar å ben hihi.

Kram å tack för all pepp! <3

• xxx4

Frågetecken ska vara utropstecken ????

xxx4 skrev 2016-11-24 08:10:36 följande:

Såååå härligt!!! Du ska se att detta går fint du väntar ju en Serumbebis ???????? vår lycka är total!

Så fint att höra din uppdatering tyck om mig, du är så stark du ska också se att du kommer i mål på de sätt du önskat! Kramar till er båda!

• TyckOmMig

xxx4-tack för dina värmande rader det värsta med att ha det som jag är att ingen läkare vet mer om vad som kommer hända ovisst för oss med förenat med fara då det kan gå otroligt fort men vill verkligen inte ligga inlagd mår ganska bra trots allt!

• Wonderstruck

Tyckommig- tycker du gör helt rätt som avvaktar sålänge du och bebismår bra. Tyckte inte om neo när vi låg där så kan man undvika lite tid där med risk för smitta, smärtsamma stick och liknande så är det toppen. Hoppas allt går fint. Vilken vecka är du i nu?

Dreamz - vad fint att få se liten. När man precis sett den på ul är enda gången man känner sig helt lugn tycker jag.

Vi fick en flicka den 28/10. En riktig skitförlossning, massa värkstimulerandedropp, ingen bedövning, långdraget förlopp och sugklocka. Sedan släppte inte moderkakan och jag började blöda så det blev raka vägen till operation. Jag blödde rätt mycket och var väldigt trött efteråt.
    Funderar på planerat snitt om vi ska försöka nån mer gång. är väldigt sugen på ett barn till och det finns 2 embryon i frysen så vi får se.Skrattande

• TyckOmMig

Wonderstruck-tack för input lite så jag också tänker men inte poppis gå mot strömmen för personalen på Förlossningen Neo SPECMVC får både ris & ros från mig numera med mina erfarenheter.Men dom lyssnar lär och tar in hoppas det ger er andra valuta då man även får ta till hårda vägen och anmäla vissa läkare till patientnämden allt för att andra ska slippa bli dåligt respektlöst bemötta inom ÄD/ED.
    Gäller att våga lita på sin magkänsla och tro att detta kommer gå bra men som sagt en väldigt konstig situation!

Stort grattis till flickan tråkigt att förlossningen inte upplevdes positiv men du verkar vara lite som jag att ytterligare syskon inte är helt främmande och jag är så lycklig över de mina underverk!
    Jag drog vinstlotten med att få två tvillingpar av vardera kön och nu snart förhoppningsvis få avsluta med väntande bebis när det nu blir!
    Är i v 34+ 5.

• xxx4

Förstår att det är SÅ kämpigt m blödningar o in/ut på akuten. Jag hade också blödningar till ca v 13 o varje dag var en kamp o oro. Jobbigt också för dig med andra komplikationer önskar ju att man efter denna långa väg o längtan till graviditet fick njuta o slippa oroa sig så o att du skulle bli bra bemött. Kämpa på o håll ut visualisera bilden av dig o din lilla kämpe som lever o vinkar i magen för det är det som är det viktigaste! Som andra sagt tror jag det vore bäst att ni berättar för vårdpersonalen om ÄD annars finns risken att de gör felbedömningar som kan leda till ev fara för dig o barnet. All styrka till dig!

woo skrev 2016-11-23 18:30:14 följande:

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus