• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • dreamz
    TyckOmMig skrev 2016-11-24 16:44:02 följande:

Redan-de har ju hela tiden velat ha mig inlagd men i mitt fall finns inga belägg för det bevisad effekt då jag inte är blivit infekterad eller någonsin burit på GBS vilket flertalet gör råkar ut för blödningen var inte så stor men ytterligare en risk har väldigt god hjälp av barnen mina och fd man vi har nog bättre relation än många andra som särbo så helt ok.

Låter härligt med utlandet älskar sommar och värme den tiden du har nu kommer ju aldrig tillbaka så gosa njut av dina underbara flickor!

Tänker på dig! Kram! <3
  • Jag är bara jag

Har fått en liten pojke! Hjärta  3790 gr. och 51 lång. Han äter och sover och bajar och gör inget väsen av sig. Ammas en halvtimme åt gången och sover uppåt 5 timmar. Räknade med en massa krångel med allt, men icke då. Att han sen är världens sötaste gör ju inget förstås!  Solig  Mörkt, långt hår och långa mörka ögonfransar. {#emotions_dlg.flower}  Verkar bli brunögd. Jag mår rätt bra fysiskt förutom karpaltunneln som måste kikas på. Gått ner 8 kg redan så det var mycket vätska.

Tack för ert stöd! {#emotions_dlg.flower}

• TyckOmMig
    Jag är bara jag skrev 2016-11-28 15:46:48 följande:

Har fått en liten pojke! Hjärta  3790 gr. och 51 lång. Han äter och sover och bajar och gör inget väsen av sig. Ammas en halvtimme åt gången och sover uppåt 5 timmar. Räknade med en massa krångel med allt, men icke då. Att han sen är världens sötaste gör ju inget förstås!  Solig  Mörkt, långt hår och långa mörka ögonfransar. {#emotions_dlg.flower}  Verkar bli brunögd. Jag mår rätt bra fysiskt förutom karpaltunneln som måste kikas på. Gått ner 8 kg redan så det var mycket vätska.

Åh vännen stort grattis till gossen!
    Låter underbart att graviditeten är över och att sonen sköter sig exemplariskt OCH att du mår så mkt bättre.
    Blev det igångsättning eller?Njut av att vara i hamn nu och snusa bebisdoft/kram

Själv är det tungt och segt fostervattnet gör mig ganska handikappad och inatt rann det väldigt mkt var uppe minst en gång i timmen för att byta handdukar blä så fm var jag ett levande lik zoombie magen har sjunkit så och huvudet är fixerat konstigt att bebis inte vill ut...men några dagar till kanske jag orkar klarar!
  • Frazze

Har fått en liten pojke!   3790 gr. och 51 lång. Han äter och sover och bajar och gör inget väsen av sig. Ammas en halvtimme åt gången och sover uppåt 5 timmar. Räknade med en massa krångel med allt, men icke då. Att han sen är världens sötaste gör ju inget förstås!    Mörkt, långt hår och långa mörka ögonfransar.   Verkar bli brunögd. Jag mår rätt bra fysiskt förutom karpaltunneln som måste kikas på. Gått ner 8 kg redan så det var mycket vätska.

Tack för ert stöd!

Åååååååh GRATTIIIIS!

Har fått en liten pojke!   3790 gr. och 51 lång. Han äter och sover och bajar och gör inget väsen av sig. Ammas en halvtimme åt gången och sover uppåt 5 timmar. Räknade med en massa krångel med allt, men icke då. Att han sen är världens sötaste gör ju inget förstås!    Mörkt, långt hår och långa mörka ögonfransar.   Verkar bli brunögd. Jag mår rätt bra fysiskt förutom karpaltunneln som måste kikas på. Gått ner 8 kg redan så det var mycket vätska.

Tack för ert stöd!

Åååååååååå GRATTIS! Tänk dig! Du är mamma till världens finaste lilla kille Jag blir så glad! Så skönt att amning funkar för dig och att han är en snäll liten plutt. Önskar dig din man och er lille kille allt gott i fortsättningen! Kram
  • dreamz

Tack för ert stöd!

Åh vad mysigt! Grattis till eran lille kille <3
  • woo

Stort varmt grattis till er! Så härligt o underbart det måste kännas att få hålla er lilla pojke efter sån lång resa du/ni gjort!
  • woo

Nu har jag bestämt mig för att våga släppa sargen med 1 hand o våga säga att jag är gravid... Kub avklarat men har antikroppar mot min egen blodgrupp o lite annat som gnager väntar på kallelse till spec. för det samt dem största myomen som sitter lite dumt. Hur har ni det alla andra med era små och hur mår du TyckOmMig?

• Frazze
    woo skrev 2016-11-29 08:59:24 följande:

Nu har jag bestämt mig för att våga släppa sargen med 1 hand o våga säga att jag är gravid... Kub avklarat men har antikroppar mot min egen blodgrupp o lite annat som gnager väntar på kallelse till spec. för det samt dem största myomen som sitter lite dumt. Hur har ni det alla andra med era små och hur mår du TyckOmMig?

Är så stolt så jag spricker. Jag har ju vart en aån mamma som gärna har lillen intill mig i sängen för att jag ska kunna ha bättre "koll" säger jag till min man då

Men jag har väl insett att han måste lära sig att sova i sin egen säng, så igår kväll så lade jag han i sin säng utan sitt nest el nåt. Bara sin kudde som jag formade lite som ett nest och hans täcke som vi stoppade ner ordentligt, så att det inte skulle kunna kana upp över ansiktet.

Han låg där och tittade förtvivlat på oss och sen kom "tyck synd om mig och plocka upp mig" gråten och sen blev det tyst då han hittade Bamse på spjälskyddet och sen somnade han Han vaknade och ville ha mat inatt, jag matade honom och lade han tillbaka i sin säng och han somnade utan att gnälla! Nu på morgonen dock så hade mamma fått nog av separationsångesten så då fick han sova hos mig Åh underbara lilla plutt unge <3
  • Påven Johanna II
    Frazze skrev 2016-11-29 09:58:59 följande:
    Är så stolt så jag spricker. Jag har ju vart en aån mamma som gärna har lillen intill mig i sängen för att jag ska kunna ha bättre "koll" säger jag till min man då

Men jag har väl insett att han måste lära sig att sova i sin egen säng, så igår kväll så lade jag han i sin säng utan sitt nest el nåt. Bara sin kudde som jag formade lite som ett nest och hans täcke som vi stoppade ner ordentligt, så att det inte skulle kunna kana upp över ansiktet.

Han låg där och tittade förtvivlat på oss och sen kom "tyck synd om mig och plocka upp mig" gråten och sen blev det tyst då han hittade Bamse på spjälskyddet och sen somnade han Han vaknade och ville ha mat inatt, jag matade honom och lade han tillbaka i sin säng och han somnade utan att gnälla! Nu på morgonen dock så hade mamma fått nog av separationsångesten så då fick han sova hos mig Åh underbara lilla plutt unge <3
    Är du stolt över att du lät din 3-månaders bebis ligga i egen säng och titta förtvivlat på sina föräldrar? Samtidigt som du och din 48-åring sover tillsammans?

Jag tycket att du ska fortsätta vara en sådan mamma som gärna har ditt barn intill dig. Verkar galet att kämpa mot en helt naturlig och välgörande känsla som den att barnet ska vara nära.
  • Påven Johanna II

Grattis! Till slut dök han alltså upp i era liv. Väl kämpat.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus