• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Woo: oj vad kämpigt du har det. Det du kan påverka är att vila och ta det lugnt, spec nu i början. Vi finns här som pep. Men säger som tidigare inlägg, det är klassat som riskgraviditet, viktigt att blodtryck och protein i urin kontrolleras mer noga. Plus jag vill oxå tillägga, var stolt att du valde att göra ÄD. Så mycket kärlek och så önskat barn är inte alla förunnat!

Tyckommig : du är stark som står upp för dig och oss! Även om du lyssnar på kroppen var ödmjuk för att inte riskera onödiga akuta insatser. Ditt vårdteam verkar ju osäkra ... har du uppbackning hemma med dina barn om du blir inlagd?
    grattis till födelsedagar! Vad fort de åren gick då!!!

Jag är bara jag: är det nedräkning nu?

Dream: men denna milstolpe är verkligen obeskrivlig! Grattis!!!

Wondrestruck; grattis!!!! Vad fint att du blev mamma igen. Att bli snuvad på sin förlossning är verkligen en sorg. Likaså komplikationer det påverkar helheten så negativt många gånger. Klart du gör flera syskon när du ör så motiverad!

Läget här; varmt!!! Hög luftfuktighet gör att det känns ännu varmare för hud o andning. På tok för mycket innevistekse för min smak. Men bada em i poolen är dagarnas höjdpunkt. Vi har roligt och de utvecklas o växer så fort. Ångrar ingenting!!! Dessa sladdisar är verkligen en gåva. Tufft i relationen, jag är trött ich tar nätter heltid o mesta dagtid också, trots att vi är bägge sk lediga här nu. Det känns, om än så mycket kärlek jag uppfylls med dagligen! Men tack vare mina rutiner så funkar det utmärkt att rodda mest på egen hand. Och jag sover middag så mycket som möjligt med dem. Gosigt!

• TyckOmMig

Redan-de har ju hela tiden velat ha mig inlagd men i mitt fall finns inga belägg för det bevisad effekt då jag inte är blivit infekterad eller någonsin burit på GBS vilket flertalet gör råkar ut för blödningen var inte så stor men ytterligare en risk har väldigt god hjälp av barnen mina och fd man vi har nog bättre relation än många andra som särbo så helt ok.
    Låter härligt med utlandet älskar sommar och värme den tiden du har nu kommer ju aldrig tillbaka så gosa njut av dina underbara flickor!

• Frazze

En fråga! Hur får man busungen att äta? Nu äter han knappt nåt! Jag blandar 120ml ersättning och han äter 60ml ger jag bröstmjölk så äter han inte det heller. Idag har han ätit 75ml bröstmjölk 100ml ersättning och nu 60 ml. I f*ing give up alltså på detta

• TyckOmMig
    Frazze skrev 2016-11-24 16:58:08 följande:

En fråga! Hur får man busungen att äta? Nu äter han knappt nåt! Jag blandar 120ml ersättning och han äter 60ml ger jag bröstmjölk så äter han inte det heller. Idag har han ätit 75ml bröstmjölk 100ml ersättning och nu 60 ml. I f*ing give up alltså på detta

Frazze-han är nog inne i en mindre lägre tillväxtfas ingen bebis svälter frivilligt låt han styra!
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-11-24 17:10:35 följande:

Frazze-han är nog inne i en mindre lägre tillväxtfas ingen bebis svälter frivilligt låt han styra!

Ja du! Han ger en magsår! Först så äter han precis hela tiden och nu vill han knappt äta alls! Och en bvc sköterska som fan inte kan nåt Bättre att fråga här! Nu åt han i alla fall 120 ersättning efter att mamma var envis och så 30 ml bröstmjölk. Så skönt!
  • Redan47

Frazze : mina har aldrig ätit mer än Max 90ml till natten då var de 4mån... de åt genomsnitt Max 70ml. Vilket kan bero på att bröstmjölken var fet. Så är din mjölk fetare så blur han mättare oxå än av ersättning. Du kan ju gå och väga bebis varannan vecka så får du bekräftelse på hans tillväxt.
    Och precis som tyckonmig söger; låt han styra! Ska du hålla på och analysera hans matintag hela uppväxten kommer han strula med maten, tro mig. Så släpp nu taget om matningen. Go With the flow! Njut du har bebis nu.

Tyckommig: Jag njuter fullt ut!!!! Väl så medveten om att suga på denna karamell - den sista. Jag tänker på dig och är säker på du fixar denna grav avslut oxå.

• xxx4

Håller helt med Redan o tyckommig! Finns nästan inget som kan stressa/oroa en förälder som att barnet inte äter ordentligt. Detta medför också som tidigare sagt en risk för att en ond cirkel uppstår då oron gör att barnet känner press vilket är en grogrund för matproblem i framtiden. Tänker att det är så viktigt att låta bebis styra sitt matintag vare sig det är bröstet, flaskan eller mat längre fram o sträva för att matstunden blir något positivt mellan er o bebis. Här har ni mycket att vinna för framtiden! När du beskriver hur din bebis först äter mycket en period o sedan mindre låter det helt normalt med tanke på deras tillväxtperioder. Så har det varit med alla mina barn. Lycka till!

Frazze skrev 2016-11-24 16:58:08 följande:

• xxx4

Tyckommig tänker på dig o tycker du är så modig stark som kan gå fullt ut på hur du vill göra med din graviditet! All kraft från mig!

Redan låter så härligt att vara i värmen med familjen! Jag kan bara hålla med om att jag också NJUTER fullt ut nu med vår 4:de o sista bebis! Har nogvaldrig njutit så oreserverat som nu! Även syskonen är helt galna i vår älskling! Så tacksam o ödmjuk blir jag! Tänker ofta att Du o denna tråd varit en stor inspiration o källa till information på vår långa väg tiil vår "sladdis" ???? ????????

xxx4 skrev 2016-11-26 10:17:32 följande:

Håller helt med Redan o tyckommig! Finns nästan inget som kan stressa/oroa en förälder som att barnet inte äter ordentligt. Detta medför också som tidigare sagt en risk för att en ond cirkel uppstår då oron gör att barnet känner press vilket är en grogrund för matproblem i framtiden. Tänker att det är så viktigt att låta bebis styra sitt matintag vare sig det är bröstet, flaskan eller mat längre fram o sträva för att matstunden blir något positivt mellan er o bebis. Här har ni mycket att vinna för framtiden! När du beskriver hur din bebis först äter mycket en period o sedan mindre låter det helt normalt med tanke på deras tillväxtperioder. Så har det varit med alla mina barn. Lycka till!

• xxx4

Så tjatigt m frågetecken, försökte mig på några smiley!

• Redan47
    xxx4 skrev 2016-11-26 16:35:46 följande:

Så tjatigt m frågetecken, försökte mig på några smiley!

Puss och kram du också!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus