• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig

Redan-varit inne inatt på förlossningen då värkar började så smått till min glädje annorlunda känsla dagen innan tilltog spänd mage mkt mera fostervatten som gick och nr 2 sköttes ex antal gånger men for hem på morgonen sovit till nu värkarna börjar komma lite igen så antagligen får vi fara in lite senare ikväll bebisen mår jättebra jag börjar bli trött..aldrig varit med om liknande trots många barn.Har fått tid för igångsättning framflyttad till onsdag då jag helst vill få en så naturlig gång på det hela!Missade avslutningen på hundkursen i fm men klarade nästan fullfölja den/dottern fick gå utan mig lär nog bli samma på tisdag annan hundkurs som också har avslut då allt för bebis skull men krockar med tvillingflickornas födelsedag-attans!!!!Men vad gör det bara allt går i hamn snart komplikationsrisken är stor-osäkert mer som en inställd bomb då jag inte vill ligga inlagd mer än nödvändigt var väldigt bra personal inatt/morse kan ju alltid hoppas vi klarar detta bra och möter samma gäng inatt som skulle jobba då med men bebis bestämmer takten jag får bara hänga med!Personal på Förlossningen är mer ovan vid mitt mod bestämdhet i vad jag vill de har sina pm att gå efter jag jag har min erfarenhet kvicka till att vilja undersöka sätta nålar mm allt går jag verkligen inte med på om inte nödvändigt och riktig förlossning börjat men de respekterar det äntligen gäller vara stark stå på sig!

• Jag är bara jag
    Redan47 skrev 2016-11-20 16:09:04 följande:
    Tyckonmig tänker på dig, unsrsd hur det går för dig nu?! Jag är bara ja; så kämpigt att behöva sättas igång om du inte vill. Vilken vecka vill de dra igång?
    38+2 imorron. Längre får man inte gå av principskäl här oavsett hur mamma och barn än mår. Blir ballongmetoden om jag är lite redo. Inte redo alls funkar inte det och då blir det väl Cytotec antar jag. Får flashbacks av mitt första hemska missfall bara jag tänker på de pillren...
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-20 17:42:24 följande:

38+2 imorron. Längre får man inte gå av principskäl här oavsett hur mamma och barn än mår. Blir ballongmetoden om jag är lite redo. Inte redo alls funkar inte det och då blir det väl Cytotec antar jag. Får flashbacks av mitt första hemska missfall bara jag tänker på de pillren...

Våga vägra cytotec! Usch vad otäckt! Jag hoppas att allt går bra! Lycka till! Kram
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-11-20 18:08:10 följande:
    Våga vägra cytotec! Usch vad otäckt! Jag hoppas att allt går bra! Lycka till! Kram
    Miljoner gånger hellre pillren än ks dock! De funkar mycket bättre vid igångsättning än vid missfall sa läkaren. Så nervös nu så jag kommer garanterat inte att kunna sova. Fixar det sista- inkl. "fiffi" och packar det sista. Försöker behålla förståndet och maken är helt lugn.
  • Kattflickan
    Jag är bara jag skrev 2016-11-20 19:07:04 följande:
    Miljoner gånger hellre pillren än ks dock! De funkar mycket bättre vid igångsättning än vid missfall sa läkaren. Så nervös nu så jag kommer garanterat inte att kunna sova. Fixar det sista- inkl. "fiffi" och packar det sista. Försöker behålla förståndet och maken är helt lugn.
    Nu har jag bara genomgått KS för att få mina bägge barn men vid första försökte de få igång förlossningen. Jag säger tusen gånger hellre ett planerat KS än en igångsättning!

Mitt andra KS som var planerat var superbra. En vecka efteråt kunde jag gå en rätt lång promenad, allt funkade super. Varför rädd för KS?
  • Lillan15
    Kattflickan skrev 2016-11-20 20:36:39 följande:
    Nu har jag bara genomgått KS för att få mina bägge barn men vid första försökte de få igång förlossningen. Jag säger tusen gånger hellre ett planerat KS än en igångsättning!

Mitt andra KS som var planerat var superbra. En vecka efteråt kunde jag gå en rätt lång promenad, allt funkade super. Varför rädd för KS?
    Håller fullständigt med Kattflickan!
    2 barn, bägge med KS. Första blev akutsnitt, inte kul! Tvåan planerat KS, blev bra. 
  • Frazze
    Lillan15 skrev 2016-11-21 01:04:04 följande:

Håller fullständigt med Kattflickan!

2 barn, bägge med KS. Första blev akutsnitt, inte kul! Tvåan planerat KS, blev bra. 

Jag var inte heller förtjust i tanken på ett Ks, men efter den förlossningen som jag hade sist så är jag inte längre främmande för tanken! Skulle vi vara lyckliga och få en till så blir det nog planerat ks, men då har jag redan upplevt en vanlig förlossning.
  • TyckOmMig

Angående kejsarsnitt är vi alla olika jag fick kejsarsnitt i fjol med tvillingpojkarna efter att ha fött alla mina andra barn vaginalt och jag vill verkligen inte gå igenom ett till kejsarsnitt denna gång.

• TyckOmMig

Jag är bara jag-tänker på dig idag och hoppas din igångsättning blir en fin bra upplevelse.

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-20 12:14:31 följande:

Händer ingenting, känns ingenting... Jag vill inte sättas igång! Jag mår bra värdemässigt och barnet mår bra, men ändå måste jag sättas igång för såna är reglerna just i vårt landsting. Men jag VÄGRAR ks om barnet mår bra!! Så rädd så det finns inte ord för det. Om läkaren säger nåt ska jag fråga om hon vill hoppa fallskärm från 3000 meters höjd ensam och utan träning först...

Och utan fallskärm! Hahaha förlåt kunde inte hjälpa det var bara tvungen att lägga till det.

Du behöver inte vara rädd allt kommer att gå så bra så. Ks känns nästan säkrare än vanlig förlossning. Då behöver du inte oroa dig för navelsträngen runt halsen och sånt bättre planerat än slice and dice på 4 min om det blir akut. Snart är du mamma vilket som ???????? Kram
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus