• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Frazze ni får prova er fram vilken ersättning som passar barnets mage bäst. Nan HA är enligt vår neo skonsammast. Sedan kan du prova sensitive. Men du behlver hållas 1v per sort innan du kan dra slutsatser.
    Rapsolja kan du tillsätta 1tsk I varje mål. Du kan oxå mysamma några ggr per dygn, om du inte slutat held, det hjälper oxå förstoppningen. Undvik reta och pilla i stjärten. Ge varmt bad och mysig magmsssage varje kväll tex.
    2dgr utan avföring är inte kris.
    Försök andas och koppla av. Han påverkas av din oro oxå, neg.

• TyckOmMig

Mardrömmen fortsätter inatt även blödning förutom vattenavgång suck vilken trisst avslutning det verkar bli för mig!

• Frazze

Suck! Lilleman gallskrek varje vaken sekund från kl 11.00 till kl 15.00 då vi hade tid hos läkarn, men då hade han däckat och det var ju minsann inget fel på honom Vad gör man? Det spelade ingen roll vad jag än gjorde för han bara skrek och skrek! Tur att vi har tid på barnmedicin på torsdag för nu måste något göras! På BVC sa de 1 tsk olja om dagen inte varje gång? Åh vilka olika svar man får hela tiden

• xxx4

Åå vad jobbigt! Har tänkt på dig o hur det går. Hur långt har du kvar? Vet de vad som är problemet? Förstår så väl din längtan efter en bra avslutning på denna graviditet. Håller mina tummar! All styrka!

TyckOmMig skrev 2016-11-15 15:44:47 följande:

Mardrömmen fortsätter inatt även blödning förutom vattenavgång suck vilken trisst avslutning det verkar bli för mig!

• Redan47
    Frazze skrev 2016-11-15 22:30:13 följande:

Suck! Lilleman gallskrek varje vaken sekund från kl 11.00 till kl 15.00 då vi hade tid hos läkarn, men då hade han däckat och det var ju minsann inget fel på honom Vad gör man? Det spelade ingen roll vad jag än gjorde för han bara skrek och skrek! Tur att vi har tid på barnmedicin på torsdag för nu måste något göras! På BVC sa de 1 tsk olja om dagen inte varje gång? Åh vilka olika svar man får hela tiden

Det "receptet"fick jag hos barnmedicin...
  • Redan47
    TyckOmMig skrev 2016-11-15 21:44:47 följande:

Ohh tänkt så på dig! Har du varit hemma sedan sist? Ser de var blödningen sitter?
    Hoppas så du får en vanlig förlossning ändå även om det blir tidigare än din beräknade dag. Kram
  • Frazze
    Redan47 skrev 2016-11-16 17:35:51 följande:

Det "receptet"fick jag hos barnmedicin...

Ok jag har tagit en 3-4 droppar varje gång. Men han får oftast bara 40 ml ersättning än så länge OM han inte vill ha mer mat då. Oftast vill han ha runt 140-160 ml istället för 120 ml. Idag åt han 120 ml vid 13.30 och 110 ml vid 15.30 helt otroligt!!! Tur att vi ska in till barnmedicin imorgon. Han ligger över i längdkurvan och under i viktkurvan även fast han gått upp 250gr etc vissa veckor så det är väl inte farligt att han äter lite extrs ibland då
  • TyckOmMig

Jag har valt att vara hemma istället för inlagd bara varit inne 6-7 timmar de två gånger vi tvunget behövt åka in för koll då först vattenavgången och sist då blödning mitt i natten.Man ser inte var det kommer ifrån fått Cyklokapron är inte öppen alls alla prover som nu tas varannan dag visar ingen infektion än men känner mig kluven som en inställd bomb tydligen ganska allvarlig kombination stora risker chefsöverläkaren på SPECMVC vill bestämt sätta igång förlossningen på måndag jag vill helst att det kommer igång av sig själv så länge jag har hälsan allt ser bra ut...mkt märklig tråkigt avslut måtte detta gå väl för lite orolig är jag allt/tack för era ord omtanke det värmer.

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-11-16 21:00:32 följande:

Jag har valt att vara hemma istället för inlagd bara varit inne 6-7 timmar de två gånger vi tvunget behövt åka in för koll då först vattenavgången och sist då blödning mitt i natten.Man ser inte var det kommer ifrån fått Cyklokapron är inte öppen alls alla prover som nu tas varannan dag visar ingen infektion än men känner mig kluven som en inställd bomb tydligen ganska allvarlig kombination stora risker chefsöverläkaren på SPECMVC vill bestämt sätta igång förlossningen på måndag jag vill helst att det kommer igång av sig själv så länge jag har hälsan allt ser bra ut...mkt märklig tråkigt avslut måtte detta gå väl för lite orolig är jag allt/tack för era ord omtanke det värmer.

Hej vännen! Förlåt, jag har vart så uppe i mitt eget att jag inte hunnit svara på dina inlägg.

Fy så orolig du måste vara?! Jag litar tyvärr inte helt på vården i detta land längre, så var väldigt försiktig!!!!

Alla graviditeter är ju så olika och alla förlossningar är olika. Huvudsaken är att du kommer därifrån med ett friskt levande litet hjärta, sen på vilket sätt det kom ut spelar ingen roll i sista ändan.

Jag hoppas att du mår bra och känner dig stark inför kommande förlossning. Längtar efter att få veta vad det blev för något. Ett stort lycka till nu! Jag önskar dig all styrka och lycka på vägen, kram.
  • Frazze

Jag är bara jag!

Hur går det för dig? Det borde ju vara dags nu tycker jag!? Hur mår du? (Bättre/sämre än vanligt)

Känner du att du orkar och klarar av en vanlig förlossning? Är så nyfiken på vad det blir!!!!! Du måste skriva med en gång Hur allt gick, hur du mår och vad det blev för något. Ett stort lycka till nu, kram

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus