• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • dreamz

usch å fy fan... igår vaknade jag med noll symptom.. idag fortfarande inga symptom.. allt har försvunnit e rädd att det e missfall eller MA på gång... :((

annars har jag haft väldigt ömma bröst å svullen å mår konstigt på kvällarna.. men nu ingenting.. ringde 1177 dom tyckte jag skulle ringa min BM men jag fick ingen telefontid förens 11.40.. fy fan.. tänk om de e något på gång.. usch... mår så dåligt..

jag vart dålig i magen efter jag åt mat i söndags fick springa på toa å sen efter det noll symptom..

• Frazze
    dreamz skrev 2016-11-22 08:36:44 följande:

usch å fy fan... igår vaknade jag med noll symptom.. idag fortfarande inga symptom.. allt har försvunnit e rädd att det e missfall eller MA på gång... :((

annars har jag haft väldigt ömma bröst å svullen å mår konstigt på kvällarna.. men nu ingenting.. ringde 1177 dom tyckte jag skulle ringa min BM men jag fick ingen telefontid förens 11.40.. fy fan.. tänk om de e något på gång.. usch... mår så dåligt..

jag vart dålig i magen efter jag åt mat i söndags fick springa på toa å sen efter det noll symptom..

Men när jag blev gravid så hade jag inga symptom sen fick jag lite ömma bröst sen försvann det efter någon vecka kom det tillbaka och så höll det på i början. Jag hoppas att allt är ok! Lycka till! Kram
  • dreamz
    Frazze skrev 2016-11-22 09:25:49 följande:

Men när jag blev gravid så hade jag inga symptom sen fick jag lite ömma bröst sen försvann det efter någon vecka kom det tillbaka och så höll det på i början. Jag hoppas att allt är ok! Lycka till! Kram

Ja fast jag har haft väldigt ömma bröst sedan ruvningstiden, varit svullen å mått dåligt på kvällarns å nu e de bara som bortblåst över en natt.. så konstigt..
  • Frazze
    dreamz skrev 2016-11-22 10:35:17 följande:

Ja fast jag har haft väldigt ömma bröst sedan ruvningstiden, varit svullen å mått dåligt på kvällarns å nu e de bara som bortblåst över en natt.. så konstigt..

Bästa är att undersöka så snabbt som möjligt så att du slipper gå och oroa dig! Jag hoppas att det bara är så att det försvinner och sen kommer tillbaka. Kram
  • dreamz
    Frazze skrev 2016-11-22 10:42:51 följande:

Bästa är att undersöka så snabbt som möjligt så att du slipper gå och oroa dig! Jag hoppas att det bara är så att det försvinner och sen kommer tillbaka. Kram

Ja för jag känner om det missfall på gång så vill jag veta å inte gå omkring i veckor å tro att allt e bra.. väntar på att gyn ska ringa..
  • Frazze
    dreamz skrev 2016-11-22 13:06:22 följande:

Ja för jag känner om det missfall på gång så vill jag veta å inte gå omkring i veckor å tro att allt e bra.. väntar på att gyn ska ringa..

Ja nu får vi hoppas på det bästa! Usch för oron under graviditeten. Är så lycklig att jag blev spontangravid och slapp de där första två till tre veckorna innan testdag och all nervositet. Nu så var jag bara lyckligt ovetande i 2 veckor men sen började "mardrömmen" 8.5 månads magsår att vårt lilla hjärta skulle klara sig. Är alltså inte avundsjuk på din situation! Men jag hoppas och önskar att allt går hela vägen Kram
  • Frazze

Någon som är insatt i vaccinationerna? Vår lille fick ju sina första sprutor igår och bvc sköterskan sa att han kan vara lite gnällig på kvällen och kanske inte ha sån aptit. Sen nämde hon feber oxå! Men hon sa bara aom att det skulle vara igår på kvällen. Idag är han hängig och vill i alla fall inte äta sin ersättning. Han åt dåligt igår och han är svår på sin nya ersättning. Hur gör man för att han ska ta den? Han vill ju självklart hellre ha bröstmjölken. Sen undrar jag om han kan bli dålig i magen av sprutorna el om det är min bröstmjölk som gjort han dålig. Att ringa bvc är = 0

• dreamz
    Frazze skrev 2016-11-22 13:59:43 följande:

Ja nu får vi hoppas på det bästa! Usch för oron under graviditeten. Är så lycklig att jag blev spontangravid och slapp de där första två till tre veckorna innan testdag och all nervositet. Nu så var jag bara lyckligt ovetande i 2 veckor men sen började "mardrömmen" 8.5 månads magsår att vårt lilla hjärta skulle klara sig. Är alltså inte avundsjuk på din situation! Men jag hoppas och önskar att allt går hela vägen Kram

Tack <3

Har fått en tid till vul imorgon kl 10:00, hoppas på ett litet hjärta slå i morgon! Kram!
  • Frazze
    dreamz skrev 2016-11-22 16:38:16 följande:

Tack <3

Har fått en tid till vul imorgon kl 10:00, hoppas på ett litet hjärta slå i morgon! Kram!

Åh då ska jag tänka på dig Jag ska hålla tummar och tår för dig och ett litet pickande hjärta i magen!
  • Frazze

Åh idag ska jag är bara jag bli mamma om det inte redan hänt Jag är så nyfiken på hur det har gått och vad det blev!

TyckOmMig! Hur går det för dig? Du kanske oxå har fått en liten?

Dreamz tänker på dig idag kl 10.00! Lycka till! Kram

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus