• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • JZ79
    Jag är bara jag skrev 2016-11-28 15:46:48 följande:

Har fått en liten pojke!   3790 gr. och 51 lång. Han äter och sover och bajar och gör inget väsen av sig. Ammas en halvtimme åt gången och sover uppåt 5 timmar. Räknade med en massa krångel med allt, men icke då. Att han sen är världens sötaste gör ju inget förstås!    Mörkt, långt hår och långa mörka ögonfransar.   Verkar bli brunögd. Jag mår rätt bra fysiskt förutom karpaltunneln som måste kikas på. Gått ner 8 kg redan så det var mycket vätska.

Tack för ert stöd!

Grattis!!!!! Vilken lycka att allt gått bra och nu är han äntligen här :D kram!! <3
  • Frazze
    Påven Johanna II skrev 2016-11-29 10:09:27 följande:

Är du stolt över att du lät din 3-månaders bebis ligga i egen säng och titta förtvivlat på sina föräldrar? Samtidigt som du och din 48-åring sover tillsammans?

Jag tycket att du ska fortsätta vara en sådan mamma som gärna har ditt barn intill dig. Verkar galet att kämpa mot en helt naturlig och välgörande känsla som den att barnet ska vara nära.

Han ligger ju intill mig ändå fast i sin säng. Skönt för mig att kunna sova lite oxå. Varken jag el min man sover när han ligger mellan oss. Jag för att han ligger i min säng och då kan jag inte röra mig och min man är så stor att han inte vågar röra sig. Jag har fått armbågar i pannan av han och knän i sidan så det är nästan mer för hans trygghet. Mannen får då sova på soffan och det är inte så kul det heller. Det är klart att han får sova hos mig om han skulle fortsatt gråta, men vi stod där hos han och han slutade och tittade sig omkring och sen somnade han och sov gott. Dessutom så blir det för varmt för han mellan oss så han blir täppt i näsan och då sover jag inte för det. I morses så var han inte täppt utan det var först när jag lade han i min säng igen mellan 7 och 9 som han blev det. Vet inte vad som är bäst, men att få sova en natt och kunna röra sig i sängen var skönt. Han har sovit i sin säng förut fast i sitt nest, men det är nästan för litet för han nu. Och jag är stolt över honom att han sov i sin säng. Sen om det är enda gången han gör det so be it! Men han får närhet hela dagarna ändå
  • Redan47

Jätte stort grattis till dig, jag är bara jag! Äntligen har du fått lön för din tunga graviditet !!! Grattis igen!

Tyckommig, låter gräsligt jobbigt. Hoppas det kickar igång snart.

Woo; grattis till den milstolpen .

• dreamz

Ni med serum bebisar och som har embryos kvar i frysen som ni inte tänkt använda. Skänker man dem eller får man tillbaka en liten summa på de man betalt när man frös in dem?

Vet att det låter säkert som en konstig fråga men e nyfilen på hur det går till.

Kram alla!

• Jag är bara jag

Tack för era gratulationer! {#emotions_dlg.flower} Bvc var här idag och vägde och jodå, mjölken gör sitt- +70 gram på 2 dar. "Glömmer" honom nästan ibland för han är så tyst och nöjd. Bara när hungern sätter in ska maten fram på 2 röda.

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-29 16:17:31 följande:

Tack för era gratulationer!  Bvc var här idag och vägde och jodå, mjölken gör sitt- +70 gram på 2 dar. "Glömmer" honom nästan ibland för han är så tyst och nöjd. Bara när hungern sätter in ska maten fram på 2 röda.

Åh vad härligt! Är så glad för din skull och för att allt har gått bra. Skönt att du mår lite bättre nu med Kram
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-11-29 16:29:57 följande:
    Åh vad härligt! Är så glad för din skull och för att allt har gått bra. Skönt att du mår lite bättre nu med smile1.gif Kram
    Första dagen utan stödstrumpor t.o.m. Afte p.g.a hormoner går ju absolut stå ut med och armen/handen blir väl bra den med. Kram!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-29 16:33:49 följande:

Första dagen utan stödstrumpor t.o.m. Afte p.g.a hormoner går ju absolut stå ut med och armen/handen blir väl bra den med. Kram!

Ja jag hade stödstrumpor jag med! Yyyybersexigt! Så när jag kom i mina stödisar, tanttrosor och bh så sa jag till min man att han allt fick hålla sig i skinnet. Hans svar var att det minsann inte var så svårt att göra det. HAHAHAHAH! Jag kan inte så mycket om karpaltunneln, men är det inte så att när vätskan försvinner så blir det mindre tryck på den med? Eller har jag helt fel?
  • Redan47
    dreamz skrev 2016-11-29 21:59:38 följande:

Ni med serum bebisar och som har embryos kvar i frysen som ni inte tänkt använda. Skänker man dem eller får man tillbaka en liten summa på de man betalt när man frös in dem?

Vet att det låter säkert som en konstig fråga men e nyfilen på hur det går till.

Kram alla!

Vi skrev in det i kontraktet...
    Det var väl tre alternativ. Men nej ingen ersättning för det. Kontakta dem och fråga. Tror du inte att syskon försök blir aktuellt?
  • Redan47
    Jag är bara jag skrev 2016-11-29 22:33:49 följande:
    Ja karpal blir bättre både av minskad svullnad och hormonfötändring, så håll ut. Rör på hela armen och handleden håll den rörlig.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus