Fiiaaa skrev 2015-10-12 12:52:52 följande:
Förstår att det blir tungt att jobba in i det sista som undersköterska. Och inte så konstigt att du får havandeskapspenning. Tror knappast man kan få det om man är en kontorsråtta som jag :) Är egentligen glad att jag kan jobba på in i det sista, inte minst av ekonomiska skäl, bara att det känns som att det skulle vara lite mysigt att få vara hemma och fixa istället för att jobba till 17-18 varje dag och sen vara helt slut när man kommer hem, hehe. Får inte så mycket gjort liksom...
Okej :) Jo så klart! Jag hade nog kunnat jobbat någon vecka till, men sen hade det ändå tagit stopp, kan lixom inte utföra mitt arbete så som jag ska. Jag tycker det ska bli super mysigt att få gå hemma, dels för att jag har många nära vänner som är föräldralediga samtidigt, plus att jag har en del att fixa med barnrummet. Och nu när det är höst tackar jag inte nä till sovmorgon med tända ljud och en kopp te på morgon :) men vissa blir så klart rastlöst och uttråkade men jag tror inte att jag tillhör den delen. Jag trodde dock att man skulle få mindre pengar när man gick hemma med Havandeskapspenning, typ som vid föräldrapenningen, men det är ju betydligt mer. Kram på er.