• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • johannaw
    tjugofjärde skrev 2015-04-21 10:15:25 följande:

Har ni ringt mvc ännu? (vilken vecka var i isåfall?)

Känner att jag inte vill ringa för tidigt, samtidigt som jag just nu äter en medicin jag skulle behöva rådfråga kring. Så kanske lika bra att ringa så fort som möjligt?

Är bara i vecka 4 (3+6)

Jag ringde igår och fick en tid :)

Är i vecka sex idag :)
  • Jia84

Känner att jag inte vill ringa för tidigt, samtidigt som jag just nu äter en medicin jag skulle behöva rådfråga kring. Så kanske lika bra att ringa så fort som möjligt?

Är bara i vecka 4 (3+6)

Jag är i v 5 och har inte ringt än. Tror jag kommer hoppa över hälsosamtalet:) Ringer i v 8 el så istället och bokar inskrivning.
  • chokladgroda

Är bara i vecka 4 (3+6)

Lika bra att ringa på en gång och fråga i så fall. Jag ringde igår och frågade då hur dags folk egentligen brukar ringa. "Direkt när man plussat" svarade hon då.. Och sen ville hon att jag skulle komma redan idag men bad att få en tid nästa vecka åtminstone..
  • liinaH

Är bara i vecka 4 (3+6)

Jag ska nog vänta till v 8 eller kanske till och med till efter ultraljudet (8+0) för min del finns det ingen mening med att stressa :) i Skåne är upplägget ungefär så att du går på hälsosamtal när du har plussat, sen inskrivning vid v11-12 , sen är det rutin ultraljudet vid v18 sen träffar du din bm ungefär v24 igen. Plus att jag personligen tycker det är jobbigt att behöva ringa och avboka sakerna om det visar sig att det inte går vägen..men alla ska göra vad som känns bäst för dom! :)
  • Mallanmillis

Är bara i vecka 4 (3+6)

Är lika långt gången som dig V4 (3+6) och jag vet inte riktigt när jag ska ringa. När jag va gravid i höstas ringde jag i v.7 tror jag fick komma på VUL och inskrivning v.9.

Tycker ändå du ska ringa eftersom du behöver rådfråga om medicin , det hade jag gjort om jag var du :)
  • Annaba88

nu har jag tagit mod till mig och letat fram nummern jag ska ringa imorgon och boka tid. Bäst att få det gjort eftersom våra scheman blir rätt fullbokade snabbt. Spännande :) 

• gabspo
    johannaw skrev 2015-04-21 06:51:48 följande:
    Dem så typ det man redan googlat sig fram till ;) hur man ska äta, vad man inte ska äta, symptomen man ska ha och så berättade de om själva mottagningen och hur programmet ser ut :)

Åh vad kul! Vad är det ni ska göra då? :)
    Ja okej jag förstår, kändes det bra? :) Ja jag tror det är samma för mig, så var det iaf sist, då pratade vi om levnadsvanor, kostråd för gravida, kommande ultraljud och sånt :) Så blir nog samma denna gång :)

Imorse mådde jag riktigt illa, fick inte i mig frukosten. Hoppas att det var pga tidig morgon och nerver inför redovisning idag... :/
  • tjugofjärde

Ja, det är ju det där med medicinen jag äter.

Annars hade jag väntat mmennu tror jag att jag ska ringa för att rådfråga någon dag i veckan. Det är ju nu i början.fostrets viktigaste utvecklingsfas är.

Det säkra före det osäkr.

Jag tog nyss ett cb gravtest som visade plus. Bara testat med billig sticka innan. Men nu borde jag förstå att jag är gravid på riktigt haha.

Fattar inte varför man ska tveka så mycket trots plus. Var tvungen att fråga sambon om det verkligen var ett plus så jag inte såg fel. Haha.

• johannaw
    tjugofjärde skrev 2015-04-21 12:54:26 följande:

Ja, det är ju det där med medicinen jag äter.

Annars hade jag väntat mmennu tror jag att jag ska ringa för att rådfråga någon dag i veckan. Det är ju nu i början.fostrets viktigaste utvecklingsfas är.

Det säkra före det osäkr.

Jag tog nyss ett cb gravtest som visade plus. Bara testat med billig sticka innan. Men nu borde jag förstå att jag är gravid på riktigt haha.

Fattar inte varför man ska tveka så mycket trots plus. Var tvungen att fråga sambon om det verkligen var ett plus så jag inte såg fel. Haha.

Angående medicinen kan du ju ringa till din "vanliga" läkare om :) 
  • johannaw
    gabspo skrev 2015-04-21 12:41:07 följande:
    Ja okej jag förstår, kändes det bra? :) Ja jag tror det är samma för mig, så var det iaf sist, då pratade vi om levnadsvanor, kostråd för gravida, kommande ultraljud och sånt :) Så blir nog samma denna gång :)

Imorse mådde jag riktigt illa, fick inte i mig frukosten. Hoppas att det var pga tidig morgon och nerver inför redovisning idag... :/
    Oj, men "symptomen som man KAN ha" och inte "ska ha" ;)

Ja, som både jag och sambon sa så känns det lite verkligare nu men jag känner fortfarande inte "jag är gravid" även om jag har symptom. Men det är väl så i början, svårt att tänka sig att något faktiskt är där inne :)

usch då! Ja, men det kan det ju vara!
Svar på tråden BF slutet av december :)