• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • chokladgroda

Någon mer än jag som inte känner sig gravid alls? En enda gång blev jag superillamående, spydde och sen var allt som vanligt igen! Inget molande, inte ont i brösten, inte illamående (förutom den enda gången). Känns som jag bara inbillat mig allt!!

Vet ni förresten om det är dåligt att gå ner i vikt när man är gravid? Har gått ner 2 kg den senaste veckan..

• Annaba88

Hej, jag hoppar in här om det är okej, decembergruppen var så stor så det blir jobbigt att hänga med :) Plussade igår efter åtta månaders lång väntan, första barnet så det är riktigt spännande nu. BF 26 december. 

Jag är 26, mannen 28. Vi har varit tillsammans i lite på 10 år och kände väl att det var dags nu. Vi bor i Finland men att vänta barn och föda fungerar väl på samma sätt iaf :) 

Illamående har jag till och från och halsbränna, usch :( kaffe och sötsaker smakar inte alls för tillfället och har molvärk och flytningar till och från. Lite orolig är jag ändå, orolig när det är lugnt i magen och orolig när det värker :P men kanske man vänjer sig. Hur har ni andra mått?

• Mallanmillis

Jag är 27 och bor i Göteborgstrakten.

Blev illamående och fick kväljningar i torsdags natt sen vart jag lite smått illamående hela fredagen. Därför jag testat på lördag på bim -4 och plusset visade sig. Annars har jag lite illamående till o från men god aptit än så länge. Med vår dotter gick jag ner nästa 5 kilo i början innan jag gick upp igen. Lite "träningsvärk" i magen eller vad man ska säga. Är väldigt väldigt orolig eftersom förra grav slutade i MA v.19 så kan inte riktigt njuta som jag skulle vilja.

När kontaktar ni Mvc???

• liinaH
    Lizzie09 skrev 2015-04-19 23:46:57 följande:

Vad skönt! :) Här är det tvärtom med aptiten, är inte sugen på Nånting :P Hur gammal är du? :)

Haha, skönt för dig.. Jag är 23 år! :) när tänker du ringa din bm ? :)
  • liinaH
    johannaw skrev 2015-04-20 07:33:11 följande:

Jag bor i Uppsala :)

Har ni ring mvc än? Vad ska man säga? "hej, jag är gravid"? hehe..

Hahaha, låter så roligt. Undra om dom säger " jaha, och? " .. själv väntar jag nog någon vecka till. :)
  • liinaH
    gabspo skrev 2015-04-20 07:40:11 följande:

Hej! Får jag också hoppa in här? De andra decembergrupperna är så stora :O

Vi båda är 23 år, gifte oss i somras och har varit ett par i snart 7 år <3 I december fick vi mf och det tog riktigt hårt på oss båda. I fredags plussade vi äntligen igen! Det blir en liten julbebis med bf runt 24-26 december <3

Det jag känt av hittills är molande i magen, sjukt trött, god aptit och kissnödig hela tiden haha :) Ska bli roligt att följas åt!

Välkommen! :D beklagar ert mf. Hoppas att allt går vägen denna gången! Samma symtom som mig då! Ja ska bli kul att följa alla :)
  • liinaH
    Annaba88 skrev 2015-04-20 08:41:56 följande:

Hej, jag hoppar in här om det är okej, decembergruppen var så stor så det blir jobbigt att hänga med :) Plussade igår efter åtta månaders lång väntan, första barnet så det är riktigt spännande nu. BF 26 december. 

Jag är 26, mannen 28. Vi har varit tillsammans i lite på 10 år och kände väl att det var dags nu. Vi bor i Finland men att vänta barn och föda fungerar väl på samma sätt iaf :) 

Illamående har jag till och från och halsbränna, usch :( kaffe och sötsaker smakar inte alls för tillfället och har molvärk och flytningar till och från. Lite orolig är jag ändå, orolig när det är lugnt i magen och orolig när det värker :P men kanske man vänjer sig. Hur har ni andra mått?

Välkommen och grattis!

Jag tror att om man har så tidiga symtom av tex halsbränna och illamående, så kan man väl prata med sin bm på hälso samtalet om vilka receptfria läkemedel som går bra att ta när man är gravid! ( om man nu besväras väldigt mycket av det) :)

Ja, jag hoppas man vänjer sig, man vill ju inte att symtomen ska riktigt avta iheller!
  • liinaH
    Mallanmillis skrev 2015-04-20 08:50:49 följande:

Jag är 27 och bor i Göteborgstrakten.

Blev illamående och fick kväljningar i torsdags natt sen vart jag lite smått illamående hela fredagen. Därför jag testat på lördag på bim -4 och plusset visade sig. Annars har jag lite illamående till o från men god aptit än så länge. Med vår dotter gick jag ner nästa 5 kilo i början innan jag gick upp igen. Lite "träningsvärk" i magen eller vad man ska säga. Är väldigt väldigt orolig eftersom förra grav slutade i MA v.19 så kan inte riktigt njuta som jag skulle vilja.

När kontaktar ni Mvc???

Grattis till ditt plus! Ja det är väl ganska vanligt att vissa gå ner och vissa går upp i vikt, men det följer väl ens bm ganska bra upp!

Beklagar ditt MA, jag hade ett ms i v13 sen ett tidigare förhållande. Så jag förstår den här delen med att inte riktigt kunna njuta full ut :/ men jag försöker tänka positivt. Jag och min sambo har försökt i 8 månader! Nu vet vi iallafall att vi kan få barn tillsammans, bara det är ju guld värt! :)
  • Lizzie09
    johannaw skrev 2015-04-20 07:33:11 följande:
    Jag bor i Uppsala :)

Har ni ring mvc än? Vad ska man säga? "hej, jag är gravid"? hehe..
    Jag tänkte ringa i slutet på denna vecka :)
Svar på tråden BF slutet av december :)