• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • johannaw
    Pyret 85 skrev 2015-04-22 07:33:02 följande:

Jag har inte symptom hela tiden. Molvärk kommer och går, vissa dagar känns det jättemkt medan jag andra dagar inte känner något alls. Extra trött är jag däremot.

Okej, det lugnar mig lite att det är fler som har så! Idag känner jag inget förutom extra trött.. :)
  • Elinannamaria
    tjugofjärde skrev 2015-04-22 11:40:23 följande:

Hörde att det var vanligt med hugg så försöker vara lugn. Det är ju mycket som sker där inne just nu :)

Kan.tänka mig att man är orolig utan. Man vill känna och veta.

Vilken vecka är du i?

Är i vecka 4+6 har för mig att det började känns senare sist, men minns inte riktigt fastän det var så nyss. Kanske är det inte lika mycket som skall tänjas ut denna gången ???? min kille är 1 år.
  • Lizzie09
    johannaw skrev 2015-04-22 07:04:49 följande:

Är det någon mer som ibland känner av mindre av symptomen?

Igår kände jag lite molvärk på morgonen och annars bara att jag bar väldigt trött..

Ja det kommer och går lite här också :) Vissa dagar mår jag mycket illa, är jättetrött och har mycket växtvärk. Andra dagar är jag knappt illamående alls, är jättepigg och känner knappt någon växtvärk :)
  • tjugofjärde
    Elinannamaria skrev 2015-04-22 12:27:57 följande:
    Är i vecka 4+6 har för mig att det började känns senare sist, men minns inte riktigt fastän det var så nyss. Kanske är det inte lika mycket som skall tänjas ut denna gången ???? min kille är 1 år.
    Ne, precis. Vet inte om det är vanligare med första barnet, men det känns ju som det vore så. 

Alla graviditeter är ju olika också. Vissa slipper ju denna värk, eller så kommer det vart efter. 

Jag har varit gravid förut och hade ett hemskt illamåeende och kunde knappt få i mig något alls. Hoppas jag slipper detta denna gång.
  • tjugofjärde

Är det någon som känner sig "obehaglig" eller hur jag ska förklara det.
    Vet inte om jag fryser eller svettas. Blir jätte lätt genom svettig men kan samtidigt frysa straxt där efter. 

Vill duscha helatiden för att känna mig fräsch :)

Vet inte om det har med graviditeten att göra?

• Lizzie09

På tal om symtom, jäklar vad mycket flytningar jag har börjat få! Helt galet :O

• gabspo
    Lizzie09 skrev 2015-04-22 14:16:56 följande:

Haha jag har också ökade flytningar :O
  • gabspo

Jag var på inskrivning och hälsosamtal hos barnmorskan idag :) Tydligen bokar man in RUL redan vid första besöket, där jag går. Var lite förvånad över det, men det är ju bra :) Sen räknar de tydligen alltid på en 28 dagars cykel så enligt hennes beräkningar är jag i vecka 5+2 men enligt mina är jag i vecka 4+4 eftersom min cykel denna månad (är oregelbunden) var 34 dagar lång :) Sen justeras bf datumet vid RUL... Så hennes uträknade bf är 20 december och mitt är 25 december. Spännande!

• Annaba88
    Lizzie09 skrev 2015-04-22 14:16:56 följande:

Jag hade också galet mycket flytningar runt BIM, sådär så att jdet kändes som om  mensen började men det var nåt annat. När jag tränade kom det också mycket. Läste någonstans att testa kokosolja där nere ;) hjälpte genast, följande dag minskade flytningarna och nu är de väldigt sparsamma. Läste också att oljan gör huden mera elastisk och förhindrar att man spricker vi förlossningen så jag tänkte burken var en bra investering ;)
  • Mallanmillis

När har ni andra tänkt att berätta för t.ex era föräldrar o era syskon?

När vi fick vårt MA vid jul hade vi inte berättat för någon om graviditeten och döljt den väldigt bra. Vilket jag såklart ångrar nu med tanke på vad som hände.

Ena stunden vill jag berätta och i nästa tycker jag det känns för tidigt. Kluven..,,

Svar på tråden BF slutet av december :)