• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • attid89

Jag är så dålig på att hålla mig så vi har berättat för föräldrar och syskon samt bästa vännerna. Dom som man vill dela ett eventuelly missfall med typ. Vänner som inte är "bästa vännen" väntar vi med till åtminstone vecka 12, tror jag. Har ni berättat för någon nu?

Mallanmillis skrev 2015-04-22 15:55:49 följande:

När har ni andra tänkt att berätta för t.ex era föräldrar o era syskon?

När vi fick vårt MA vid jul hade vi inte berättat för någon om graviditeten och döljt den väldigt bra. Vilket jag såklart ångrar nu med tanke på vad som hände.

Ena stunden vill jag berätta och i nästa tycker jag det känns för tidigt. Kluven..,,

• tjugofjärde

När vi fick vårt MA vid jul hade vi inte berättat för någon om graviditeten och döljt den väldigt bra. Vilket jag såklart ångrar nu med tanke på vad som hände.

Ena stunden vill jag berätta och i nästa tycker jag det känns för tidigt. Kluven..,,

Har funderat på det endel. Vi har slitit sagt att vi.vill vänta tills vecka 12-14.

Men börjar ändra mig lite.

Funderar på morsdag till min mamma. Då är jag i vecka 10.

Svårt det där!
  • liinaH

Vi funderar på att berätta för våra föräldrar dom närmsta dagarna, går in i v6 på fredag. Men dagar som denna när symptomen knappt känns alls, så har jag lust att vänta längre..så lite kluven jag med.
  • Mallanmillis
    attid89 skrev 2015-04-22 16:11:50 följande:

Jag är så dålig på att hålla mig så vi har berättat för föräldrar och syskon samt bästa vännerna. Dom som man vill dela ett eventuelly missfall med typ. Vänner som inte är "bästa vännen" väntar vi med till åtminstone vecka 12, tror jag. Har ni berättat för någon nu?

Nej vi har inte berättat för någon ännu. Plussade i lördags och bf runt 30/12-1/1. Gått in i v.5 idag (4+0). Vilken vecka är du i ?
  • Mallanmillis
    liinaH skrev 2015-04-22 16:17:34 följande:
    Vi funderar på att berätta för våra föräldrar dom närmsta dagarna, går in i v6 på fredag. Men dagar som denna när symptomen knappt känns alls, så har jag lust att vänta längre..så lite kluven jag med.
    Jag är så orolig för Missfall och får för mig att om jag berättar för någon så kommer det inte gå vägen. Jättelöjligt egentligen, jag vet. Men det har varit så tufft med MA som tagit mycket på oss båda.

Vill samtidigt att min mamma ska veta ifall det går åt pipsvängen så man kan dela det med någon förutom min sambo. Men är som Sagt väldigt kluven när det är så tidigt. Därför tycker jag det är roligt att veta hur ni andra resonerar och gör :)
  • Mallanmillis
    tjugofjärde skrev 2015-04-22 16:17:13 följande:
    Har funderat på det endel. Vi har slitit sagt att vi.vill vänta tills vecka 12-14.

Men börjar ändra mig lite.

Funderar på morsdag till min mamma. Då är jag i vecka 10.

Svårt det där!
    Vänner kommer vi nog berätta för senare närmare v.15 om ingen kommer på en ;) dottern får vänta med att veta tills efter RUL i alla fall.

Morsdag var ju en fin tanke i alla fall :) kanske får haka på den idén :)
  • attid89

Vecka 5 (4+5) så är ju väldigt tidigt ännu. Plussade i lördags bim+2. Kompisen och jag har sagt långe att vi skall försöka satsa på barn ungefär samtidigt så var ju tvungen att berätta för henne ;)

Mallanmillis skrev 2015-04-22 16:18:21 följande:

Nej vi har inte berättat för någon ännu. Plussade i lördags och bf runt 30/12-1/1. Gått in i v.5 idag (4+0). Vilken vecka är du i ?

• liinaH
    Mallanmillis skrev 2015-04-22 16:23:11 följande:

Jag är så orolig för Missfall och får för mig att om jag berättar för någon så kommer det inte gå vägen. Jättelöjligt egentligen, jag vet. Men det har varit så tufft med MA som tagit mycket på oss båda.

Vill samtidigt att min mamma ska veta ifall det går åt pipsvängen så man kan dela det med någon förutom min sambo. Men är som Sagt väldigt kluven när det är så tidigt. Därför tycker jag det är roligt att veta hur ni andra resonerar och gör :)

Ja jag förstår hur du tänker.. jag blev gravid i ett tidigare förhållande, bestämde mig för att behålla barnet, va på tidigt u-ljud och fick se ett hjärta picka, väntade med att berätta för släkten tills v12, dagen efter började jag blöda och det visa sig att fostret hade slutat växa 8+3 och inget hjärta slog. Så jag förstår rädslan, men det allt kan hända oavsett om man väntar med att berätta. Men nu ska vi va positiva och vara lyckliga och njuta av graviditeten och jag vill nog dela det med min sambo och våra föräldrar, resten av världen kan vänta lite till :)
  • Mallanmillis
    liinaH skrev 2015-04-22 16:48:06 följande:
    Ja jag förstår hur du tänker.. jag blev gravid i ett tidigare förhållande, bestämde mig för att behålla barnet, va på tidigt u-ljud och fick se ett hjärta picka, väntade med att berätta för släkten tills v12, dagen efter började jag blöda och det visa sig att fostret hade slutat växa 8+3 och inget hjärta slog. Så jag förstår rädslan, men det allt kan hända oavsett om man väntar med att berätta. Men nu ska vi va positiva och vara lyckliga och njuta av graviditeten och jag vill nog dela det med min sambo och våra föräldrar, resten av världen kan vänta lite till :)
    Håller med dig oron kommer bara nöta på en och man får försöka vara positiv och jag får inse att jag i alla fall är gravid igen.

Eftersom vört MA upptäcktes på RUL i v.19 har vi blivit lovade att göra två tidiga UL samt KUB innan RUL, så det känns ändå tryggt på ett sätt.
  • tjugofjärde
    Mallanmillis skrev 2015-04-22 16:18:21 följande:

Såg att vi är på samma dag. Gick oxå in i vecka 5 idag (4+0) bf runt 30/12 :)

Roligt!
Svar på tråden BF slutet av december :)