Mallanmillis skrev 2015-04-22 16:23:11 följande:
Jag är så orolig för Missfall och får för mig att om jag berättar för någon så kommer det inte gå vägen. Jättelöjligt egentligen, jag vet. Men det har varit så tufft med MA som tagit mycket på oss båda.
Vill samtidigt att min mamma ska veta ifall det går åt pipsvängen så man kan dela det med någon förutom min sambo. Men är som Sagt väldigt kluven när det är så tidigt. Därför tycker jag det är roligt att veta hur ni andra resonerar och gör :)
Ja jag förstår hur du tänker.. jag blev gravid i ett tidigare förhållande, bestämde mig för att behålla barnet, va på tidigt u-ljud och fick se ett hjärta picka, väntade med att berätta för släkten tills v12, dagen efter började jag blöda och det visa sig att fostret hade slutat växa 8+3 och inget hjärta slog. Så jag förstår rädslan, men det allt kan hända oavsett om man väntar med att berätta. Men nu ska vi va positiva och vara lyckliga och njuta av graviditeten och jag vill nog dela det med min sambo och våra föräldrar, resten av världen kan vänta lite till :)