• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Elinannamaria
    Jia84 skrev 2015-04-21 20:59:24 följande:

Hmm...har märkt nu att jag blir fortare mätt. Jag är hungrig och känner sug, men nör jag äter så blir jag snabbt mätt. Sen har jag blivit mer törstig av mig.

Förutom molande värk ibland, så är detta mina symtom så långt:)

Jag blir också hungrig hela tiden men tyvärr inte mätt, samma i förra graviditeten men då tappade jag mycket av mitt sötsug och hatade chips med dipp (som jag ääälskar) så det vägde ju upp då. Tyvärr verkar det inte bli så denna gången ????.

Mina symtom är hunger, lite yr och lätt illamående. Kanske har man inte lika mycket molvärk med andra barnet?
  • johannaw
    Jia84 skrev 2015-04-21 20:59:24 följande:

Hmm...har märkt nu att jag blir fortare mätt. Jag är hungrig och känner sug, men nör jag äter så blir jag snabbt mätt. Sen har jag blivit mer törstig av mig.

Förutom molande värk ibland, så är detta mina symtom så långt:)

Exakt så har jag! Blir hungrig och sen när jag tagit några tuggor försvinner aptiten helt och jag vill inte ens se maten..

Sen även molande värk, trött hela tiden och halsbränna :)
  • Jia84
    Elinannamaria skrev 2015-04-21 21:18:33 följande:

Jag blir också hungrig hela tiden men tyvärr inte mätt, samma i förra graviditeten men då tappade jag mycket av mitt sötsug och hatade chips med dipp (som jag ääälskar) så det vägde ju upp då. Tyvärr verkar det inte bli så denna gången ????.

Mina symtom är hunger, lite yr och lätt illamående. Kanske har man inte lika mycket molvärk med andra barnet?

Något jag har blivit mycket sugen på är Mozzarella:) Mozarella, coctail tomater, lite olivolja och örtsalt är min craving nu.
  • Jia84
    johannaw skrev 2015-04-21 21:34:34 följande:

Exakt så har jag! Blir hungrig och sen när jag tagit några tuggor försvinner aptiten helt och jag vill inte ens se maten..

Sen även molande värk, trött hela tiden och halsbränna :)

Tröttare än vanligt är jag inte, men det lär komma:) Minns jag va sjukt trött sist gång.
  • marrann

Hej :)

Vi plussade i söndags, är i V.5 (4+4). Så har BF runt 27 december. Har oregelbunden mens så vet inte när jag fått ÄL. Vi fick ett missfall Januari 2014 och har försökt sen dess, har konstaterad PCO så därför vi haft det svårt. Vi hade bestämt oss för att starta pergotime behandling runt oktober/november eftersom jag fått jobb men helt plötsligt så är vi gravida:) Helt otroligt och vi är chockade men fruktansvärt nervösa, iaf jag att det inte ska gå vägen denna gången heller, första barnet. Så vi vill gärna boka in ett tidigt vul runt V.7-V.8 även om vi måste betala för det. 

Ska bli spännande att följa er andra med och håller tummarna att vi alla får en liten i slutet av 2015 eller en fantastiskt fin nyårspresent 2016:) 

• tjugofjärde
    marrann skrev 2015-04-21 22:30:07 följande:

Vi plussade i söndags, är i V.5 (4+4). Så har BF runt 27 december. Har oregelbunden mens så vet inte när jag fått ÄL. Vi fick ett missfall Januari 2014 och har försökt sen dess, har konstaterad PCO så därför vi haft det svårt. Vi hade bestämt oss för att starta pergotime behandling runt oktober/november eftersom jag fått jobb men helt plötsligt så är vi gravida:) Helt otroligt och vi är chockade men fruktansvärt nervösa, iaf jag att det inte ska gå vägen denna gången heller, första barnet. Så vi vill gärna boka in ett tidigt vul runt V.7-V.8 även om vi måste betala för det. 

Ska bli spännande att följa er andra med och håller tummarna att vi alla får en liten i slutet av 2015 eller en fantastiskt fin nyårspresent 2016:) 

Så spännande! Grattis till plusset!

Skiljer bara två dagar mellan oss.

Nu håller vi alla tummar och tår.

Ska bli roligt att följas!. :)
  • tjugofjärde
    marrann skrev 2015-04-21 22:30:07 följande:

Så spännande! Grattis till plusset!

Skiljer bara två dagar mellan oss.

Nu håller vi alla tummar och tår.

Ska bli roligt att följas!. :)
  • Annaba88

Aah det här med symptom tycker jag är så svårt. De senaste dagarna har jag haft molvärk. halsbränna och lite lätt illamående till och från. Annars har jag mått bra, löpturerna har kanske varit lite tyngre de senaste två veckorna men svårt att säga. Ja, men molvärken. Jag tycker den är svår, hur ska man veta om det är "normal och ofarlig värk" eller "tecken på missfall värk" för just nu är det mitt tydligaste tecken på att något händer inne, ja förutom positiva graviditetstest och utebliven mens då..

• johannaw

Är det någon mer som ibland känner av mindre av symptomen?

Igår kände jag lite molvärk på morgonen och annars bara att jag bar väldigt trött..

• Annaba88
    johannaw skrev 2015-04-22 07:04:49 följande:

Är det någon mer som ibland känner av mindre av symptomen?

Igår kände jag lite molvärk på morgonen och annars bara att jag bar väldigt trött..

Jo, det kommer och går. Nån dag sen hade jag samma som dig, bara lite molvärk men så dagen efter igen värkte det. Ringde just till hvc:n. Jag ska på inskrivning 18.5 så det känns ju som en evighet dit!
Svar på tråden BF slutet av december :)