• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • gabspo
    johannaw skrev 2015-04-21 14:43:20 följande:
    Oj, men "symptomen som man KAN ha" och inte "ska ha" ;)

Ja, som både jag och sambon sa så känns det lite verkligare nu men jag känner fortfarande inte "jag är gravid" även om jag har symptom. Men det är väl så i början, svårt att tänka sig att något faktiskt är där inne :)

usch då! Ja, men det kan det ju vara!
    Haha vad sa dem om symptomen då? :)

Jag förstår känslan, jag känner också så haha. Min kompis med bf i juni sa att det blir verkligt först när man är på ultraljudet och ser att det är en bebis där inne, samt när man känner rörelserna :)
  • tjugofjärde
    johannaw skrev 2015-04-21 14:40:52 följande:
    Angående medicinen kan du ju ringa till din "vanliga" läkare om :) 
    Jag har ingen läkare som står för mig eller vad man säger. Har träffat lite olika. 
    Men tänkte att jag kan ringa till MVC och samtidigt boka in inskrivning och ev det där första samtalet.

Skulle ni försökt få tag på läkaren som skrev ut medicinen åt er?
    Elller tror ni att MVC är kunniga och vet om jag kan tmed medicinen eller inte?

Allt känns så nytt haha.
  • johannaw
    gabspo skrev 2015-04-21 15:58:38 följande:
    Haha vad sa dem om symptomen då? :)

Jag förstår känslan, jag känner också så haha. Min kompis med bf i juni sa att det blir verkligt först när man är på ultraljudet och ser att det är en bebis där inne, samt när man känner rörelserna :)
    Att det är vanligt att må illa, vara väldigt trött, förändrar aptit och att man även kan ha en liten blödning som inte betyder att något är fel :)

Ja jag har också hört det, men vill inte vänta så länge tills det känns verkligt.. ;)

Vi funderar på att göra ett vul tidigare för att få höra och se lite, också för att få ett mer riktigt datum då jag inte kan vara riktigt söker då jag blev gravid direkt efter p-piller :)
  • Pyret 85
    tjugofjärde skrev 2015-04-21 10:15:25 följande:

Har ni ringt mvc ännu? (vilken vecka var i isåfall?)

Känner att jag inte vill ringa för tidigt, samtidigt som jag just nu äter en medicin jag skulle behöva rådfråga kring. Så kanske lika bra att ringa så fort som möjligt?

Är bara i vecka 4 (3+6)

Jag har fått tid till mvc nästa torsdag.
  • tjugofjärde
    Pyret 85 skrev 2015-04-21 16:16:28 följande:
    Jag har fått tid till mvc nästa torsdag.
    Vad spännande :)

Jag får ta och ringa i veckan. Lika bra känner jag. 

Tycker man kan utnyttja att få gå på ett första samtal, speciellt nu när det är första barnet för mig. Så kan jag samtidigt rådfråga om medicinen. 

Roligt att vi är beräknade samma dag :)
  • gabspo
    johannaw skrev 2015-04-21 16:09:05 följande:
    Att det är vanligt att må illa, vara väldigt trött, förändrar aptit och att man även kan ha en liten blödning som inte betyder att något är fel :)

Ja jag har också hört det, men vill inte vänta så länge tills det känns verkligt.. ;)

Vi funderar på att göra ett vul tidigare för att få höra och se lite, också för att få ett mer riktigt datum då jag inte kan vara riktigt söker då jag blev gravid direkt efter p-piller :)
    Vad skönt att få höra det i början :) Allt är normalt med andra ord, ändå oroar man sig ibland :/

Haha nej inte jag heller! ;) Oj, ja då kan det nog vara bra att göra ett tidigt vul för att veta hur långt gången du är :) Häftigt att det tog sig direkt!

Vi kommer också boka tidigt vul tidigast i vecka 7+0, men det är mest för att jag vill veta att det är något där inne eftersom jag har ett mf i bagaget...
  • chokladgroda
    tjugofjärde skrev 2015-04-21 16:00:08 följande:
    Jag har ingen läkare som står för mig eller vad man säger. Har träffat lite olika. 
    Men tänkte att jag kan ringa till MVC och samtidigt boka in inskrivning och ev det där första samtalet.

Skulle ni försökt få tag på läkaren som skrev ut medicinen åt er?
    Elller tror ni att MVC är kunniga och vet om jag kan tmed medicinen eller inte?

Allt känns så nytt haha.
    Gå in på fass.se och ändra längst upp från allmänhet till vårdpersonal så kan du läsa om graviditet osv. Förvisso kan det ju stå att du ska rådfråga läkare men står det så skulle jag ringa direkt imorgon och i så fall till läkaren för barnmorskan kommer antingen be dig göra det eller själv ringa och sen ringa upp dig. (Åtminstone var det så för mig första graviditeten när jag frågade om en medicin)
  • sockerkringla

Hej tjejer!! Jag hoppar gärna med i denna tråd :) är i vecka 6, bf 21 dec! Var på MVC idag för inskrivning och lite info, nästa besök 26/5! :)

• Jia84
    sockerkringla skrev 2015-04-21 17:55:14 följande:

Hej tjejer!! Jag hoppar gärna med i denna tråd :) är i vecka 6, bf 21 dec! Var på MVC idag för inskrivning och lite info, nästa besök 26/5! :)

Välkommen:)
  • Jia84

Hmm...har märkt nu att jag blir fortare mätt. Jag är hungrig och känner sug, men nör jag äter så blir jag snabbt mätt. Sen har jag blivit mer törstig av mig.

Förutom molande värk ibland, så är detta mina symtom så långt:)

Svar på tråden BF slutet av december :)